Gå til innhold

Får bare masse farger når jeg prøver å kjøre ubuntu fra cden

ostov

Anbefalte innlegg

Heisann!

Tenkte jeg skulle konventere til linux med å starte med Ubuntu. Når jeg booter fra cden så loader den ganske lenge, men så kommer det bare masse farger og dill. Gir ingen mening og kan fort minne om gamle C64

Intel p4 2.6ghz

1.5gig ram

Nvidia geforce 6600 256mb ram

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres jo ikke helt bra ut...

Du får opp den første menyen, får du velger installér eller? Isåfall kan du ta en disksjekk først, for å sjekke om cd/DVD-en er i orden.

nei. Ubuntu loader med logoen... Så kommer de rare c64 fargene og noe lyd som høres ut som en form for intro lyd

Lenke til kommentar

Høres kanskje ut som om lydkortet ditt krasjer?

Prøv heller å installer på vanlig måte. Ofre en diskpartisjon til dette, samt en liten en til SWAP-område.

Eller enda bedre: last ned ISO-en av «alternate» Ubuntu, slik at du kan kjøre installasjonen i tekst-basert display. Det pleier å hjelp på kranglete hardware.

Lenke til kommentar
Høres kanskje ut som om lydkortet ditt krasjer?

Prøv heller å installer på vanlig måte. Ofre en diskpartisjon til dette, samt en liten en til SWAP-område.

Eller enda bedre: last ned ISO-en av «alternate» Ubuntu, slik at du kan kjøre installasjonen i tekst-basert display. Det pleier å hjelp på kranglete hardware.

Nei, lydkortet ser ut til å ta det hele veldig fint. Virker mer som det er grafikkortet

okei. Men må jeg var super-nerd for å få til dette?

Endret av ostov
Lenke til kommentar

Det er nok ikke noe feil med lydkortet ditt, (siden du hører Ubuntu's introlyd), og siden du hører denne, fungerer antagelig også Ubuntu. Det som kan være problemet er at Ubuntu f.eks har feildetektert skjermkortet ditt, og at du derfor får «c64» på skjermen din. Har du prøv å laste LiveCD'en med Safe graphics (eller noe sånt, husker ikke akkurat skrivemåten), eventuelt prøvd å installere fra alternate-CD-en? (dette kan være vanskelig fir nybegynnere)

1. «Safe graphics» (eller noe sånt)

2. Last ned Ubuntu-alternate-disken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...