Decline Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Da skal jeg faktisk spørre om noe selv her også Irriterer meg nemlig litt over nautilus-filbehandleren for tida! Den er så helsikes treig! Når jeg går på "home" og vanlig filbehandling er den ganske kjapp og fin, men når jeg bruker åpne fil-dialogboksene er den ekstremt treig. I gedit, når jeg skal åpne ei php-fil i ei mappe med 30 php-filer, tar det sikkert 20 sekunder før det kommer opp! Jeg har før prøvd å installere og bruke thunar filbehandlern istedet, den er mye kjappere, MEN nautilus er uansett standard filbehandler for skrivebordet og åpne-fil-dialoger, så det hjelper lite. Så er det noen smarte ting jeg kan gjøre for å gjøre nautilus brukbar på dette området? Det er neppe bare på denne PC-en det er problematisk, det er det samme på min gamle pc, og det samme i ubuntu studio på denne PC-en. Nylig installerte jeg vanlig Ubuntu Gutsy, samme problemet. PC-en er alright den, dobbeltkjerne cpu, 1gb ram osv. Takk på forhånd... Lenke til kommentar
Decline Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Hm det ble faktisk en god del raskere etter jeg skiftet ikonsett... antakeligvis var det for heavy filer på det gamle... enda litt treigt, men brukbart i det minste. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Hovedgrunnen til at jeg skiftet til Xfce ^^ Gjør det du også, om du ikke trenger alle de grafiske konfigurasjonsmulighetene til GNOME. Xfce kjører GNOME og KDE programmer kjappere enn GNOME selv *subjektiv erfaring* Dessuten kan du velge å starte gnome og kde services når du logger inn, og man merker ikke ytelsesforskjell på disse. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Det aller raskeste vil være å kjøre ren kde, pga at qt er mye raskere enn gtk. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Men, om jeg nå installerer enten XFCE eller KDE-bibliotekene i TILLEGG til det allerede eksisterende GNOME, tar det opp mer ressurser i form av RAM etc. da? Ikke kun diskplass liksom? Bibliotekene må vel ligge i bakgrunn, eller hvordan er det? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Gnome og KDE-bibliotekene lastes kun i RAM når du kjører et Gnome- eller KDE-program. Du vil kun miste diskplass. Personlig syns jeg det går kjappere å kjøre Gnome-programmer fra KDE enn det gjør å kjøre KDE-programmer fra Gnome. Edit: endret "en" til "et". Endret 2. november 2007 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
Decline Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Diskplass er ikke noe problem, så kan hende jeg prøver det ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå