Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Treeg nautilus på "åpne fil"

Anbefalte innlegg

Da skal jeg faktisk spørre om noe selv her også :)

Irriterer meg nemlig litt over nautilus-filbehandleren for tida! Den er så helsikes treig! Når jeg går på "home" og vanlig filbehandling er den ganske kjapp og fin, men når jeg bruker åpne fil-dialogboksene er den ekstremt treig. I gedit, når jeg skal åpne ei php-fil i ei mappe med 30 php-filer, tar det sikkert 20 sekunder før det kommer opp!

Jeg har før prøvd å installere og bruke thunar filbehandlern istedet, den er mye kjappere, MEN nautilus er uansett standard filbehandler for skrivebordet og åpne-fil-dialoger, så det hjelper lite.

Så er det noen smarte ting jeg kan gjøre for å gjøre nautilus brukbar på dette området?

Det er neppe bare på denne PC-en det er problematisk, det er det samme på min gamle pc, og det samme i ubuntu studio på denne PC-en. Nylig installerte jeg vanlig Ubuntu Gutsy, samme problemet. PC-en er alright den, dobbeltkjerne cpu, 1gb ram osv.

Takk på forhånd...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedgrunnen til at jeg skiftet til Xfce ^^

Gjør det du også, om du ikke trenger alle de grafiske konfigurasjonsmulighetene til GNOME. Xfce kjører GNOME og KDE programmer kjappere enn GNOME selv :) *subjektiv erfaring*

Dessuten kan du velge å starte gnome og kde services når du logger inn, og man merker ikke ytelsesforskjell på disse.

Lenke til kommentar

Gnome og KDE-bibliotekene lastes kun i RAM når du kjører et Gnome- eller KDE-program. Du vil kun miste diskplass.

Personlig syns jeg det går kjappere å kjøre Gnome-programmer fra KDE enn det gjør å kjøre KDE-programmer fra Gnome.

Edit: endret "en" til "et".

Endret av Sokkalf^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...