Lidskjalv Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Spørsmålet er like enkelt som svarene ofte er tvetydige. Er disk standby/doze/suspend til fordel for diskens eller ikke? To Hdd standby or not to Hdd standby? Endret 1. november 2007 av Lidskjalv Lenke til kommentar
Backload Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Jeg mener kontunerlig gange ... uten lese/skrive er det beste for HDD'er! Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Tror ikke Microsoft hadde gjort det i Vista hvis det er så skadelig som de sier i andre tråder. Som standard slår Windows av harddiskene ganske mye. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Tror ikke Microsoft hadde gjort det i Vista hvis det er så skadelig som de sier i andre tråder. Som standard slår Windows av harddiskene ganske mye. Prøv Vista eller Search Indexer....Jeg er sikker på at de korter ned på diskens levetid. De går jo konstant...! Men finnes ikke de tester på dette temaet? Lenke til kommentar
KAS Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) De fleste av dagens 3,5"-disker er spesifisert til å tåle (minst) 50,000 omstarter. Jeg vil tro det er mest ugunstig (mer slitasje) for de diskene som ikke har parkering av lesehodene utenfor platene (alle andre enn Hitachi og WD's *AAKS-serie). Endret 4. november 2007 av KAS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå