Gå til innhold

Software til å lage film intro

uranus

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vil lage en slags animasjon/intro som jeg skal ha i alle filmer jeg redigerer. Jeg lurer da på hva slags programvare som kan ta seg av jobben, som jeg også skal kunne klare å bruke uten flere uker med øvelse.

Nå har jeg Sony Vegas, vet ikke om det egner seg for jobben, og Movie Maker. Regner kanskje med ingen av de kan sånt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere redigeringsprogrammer klarer jo å utføre dette. Det finnes sikkert no mulighet for å gjøre dette i Vegas, men er ikke sikker, har ikke prøvd det selv. Pinnacle Studeo programmene har også noen greie løsninger på dette.

Men skal du gå litt pro så er Adobe Premiere å anbefale. Dog dyrt, men det finnes vel løsnigner der også. Er et veldig kraftig program til å redigere med, og har masse muligheter. Tror også det er flere adobe programmer som følger med i CS3 som kan lage tøffe effekter i film. Kanskje det er noe der også som kan brukes. Google litt på det :)

Lenke til kommentar

Aha stemmer.

Jeg har Flash, men tror jeg må ha en slags tutorial for å komme i gang med å lage en slik intro.

Du ser introen til Lost, den er veldig enkel og grei, men jeg syns den er for enkel. Så har du introen til Snutter.no filmene, den er egentlig ganske grei. Det kanke være for vanskelig å lage noe ala?

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...