Gå til innhold

Nok en VOB fil tråd.

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Jeg er ny på dette forumet, og det ser ut til at det er en del kloke hoder her inne åsså :D

Jeg har sittet å lest litt frem og tilbake når det gjelder konvertering av de $€@!£% VOB filene :thumbdown: , jeg var

så "dum" at jeg kjøpte meg et DVD kamera for en tid tilbake.:(

Men jeg har kommet et stykke på vei nå men jeg har et par spørsmål ang videoredigering som

jeg håper at noen kan hjelpe meg med.

Når det gjelder selve VOB konverteringen så bruker jeg et gratisprogram jeg fant på www.download.com å

som heter Any Video Converter 2.11 - dette virker som et OK program, du har forskjellige "options" på hva fila skal bli:

DVD NTSC, DVD PAL, MPEG1, MPEG2, MP4 og AVI.

Jeg GÅR UT FRA at det lønner seg å konvertere til MPEG2 (fremfor 1) ???

eller kanskje DVD PAL??

Konverterer jeg til MPEG2 så synes jeg kvaliteten på filmen blir litt dårligre enn orginalen, så hvis det finnes et bedre konverteringsprogram der ute og som bevarer kvaliteten OG størrelsen i MB på filmen så vil jeg svært gjerne få et hint om det.

Må ærlig innrømme at jeg liker best program med FÅ knapper, ikke så altfor high-tech stuff.

I dag bruker jeg Pinnacle 9 (!), synes det er et helt greit og enkelt program å jobbe med, leste forøvrig i et annet innlegg at Pinnacle 11 klarer heller ikke å konvertere VOB filer, noe jeg synes er litt skuffene:(

Jeg har kjøpt meg Pinnacle 10, men siden jeg har en steinalder PC (1,4 Ghz - 512 MB) så venter jeg med å innstallere

10'ern til min nye PC kommer (i løpet av neste uke en gang) for jeg vet/tror redigeringsprogram suuuuuger minne, eller? (ny PC, 2.8 Ghz 2K ram)

Så i "korte trekk" (HAHA) så lurer jeg på hvilket konverteringsprogram og til hvilket format er det som gir best resultat???:confused:

Innlegg mottas med takk ;)

Ha 1 fiiiiin 1.

Mvh

Ferrari348. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VOB-filer er MPEG2, og det burde ikke være nødvendig å konvertere, bare endre filtypenavnet til MPG i stedet for VOB. Da går slike filer inn i Pinnacle 8 hos meg. -------Husk at enhver konvertering utvilsomt gir kvalitetstap. ----------- Jeg bruker nå bare Magix Movie Edit Pro, som jeg absolutt kan anbefale. Jeg har ingen problemer med VOB-filer, pluss at programmet er meget stabilt, med utrolig mange muligheter. Magix forstår at VOB er MPG2, og bruker 'smart rendering', d.v.s. filen rendres ikke om igjen på vanlig måte når en skal lage f.eks. DVD.

Lenke til kommentar

Takker for tipset. :thumbup:

Laster ned en demo versjon as we speak, så skal vi se om dette programmet kan

gjøre underverkene...som jeg trenger :D:D

Tror dette er versjon 11 - om det er noen jeg lurer på vedr.dette programment så kan jeg vel spørre deg igjen.

Takk igjen

Mvh

Ferrari348 :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...