presets Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Jeg har null peiling på vannkjøling og sånt og skjønner ikke store greiene av hva som er av tutorials.. Kan noen sette opp hva de tror ville vært det beste til en NZXT ZERO hvor det skal kjøles en Q6600 og 2 eVGA 8800gtx.. kanskje også en harddisk, 4 minnebrikker( OCZ CAS3 FLEX XLC) og gjerne også north og - southbridge Plx hjelp.. Fortell gjerne litt om Kandalf LCS og.. Det er det andre kabinettet jeg har vurdert.. Titt gjerne her og om dere vil hjelpe meg med selve pckjøpet https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=853914&hl= Thx Lenke til kommentar
presets Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Ingen som vil lage et oppsett for å kjøle 2*8800gtx, 1*Q6600 og eventuelt gjerne 4 dominatorbrikker fra corsair og en samsungharddisk..? Ingen som vil fortelle litt om Kandalf LCS? Se vedlagt fil.. tar imot all hjelp jeg kan få for jeg syns det der virket litt dyrt.. PS.. skal selvfølgelig ha med 3 grønne 120mm vifter fra MIST og en 80MM grønn mist vifte til kabinettet dfjuy.bmp Endret 3. november 2007 av Volfpac Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Som et alternativ til Kandalf kan du titte på denne. Har den selv og er godt fornøyd. Her har du også to ekstra "utganger" til f.eks to stk gpu-blokker Lenke til kommentar
presets Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Mhm.. keep that one in mind.. Noen flere som vil snakke om forslagene så langt? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Dette blir dyrt.. Men bestill fra utlandet(SideWinderComputers eller PetrasTechShop er til å anbefale sterkt) så får du større utvalg samt en del billigere. Jeg tenker: 2x EK 8800GTX blokker D-TeK Fuzion CPU-Blokk DDC-1 m/modda PTS topp ELLER Laing D5 2x Swiftech MCW-30 for NB og SB Thermochill PA120.3 Og på rammen, OCZ CAS3 FLEX XLC som du sier, så har de blokk innebygd på seg, så der trenger du ingenting. Andre ting: Filltopp eller Tank Dremmel \ evnt. montere radiatoren utfor kabinett Masse slange MHV Todda7 Lenke til kommentar
presets Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Ok.. Men om jeg dropper OCZ FlexXLC og heller gått for de fire dominatorbrikkene.. http://www.microplex.no/product.aspx?pid=a...amp;mcat=14s487 Tror du den hadde passet på dominatorbrikkene? Forresten.. Kan du linke alle komponentene som må være med? Jeg klarer nemlig ikke finne alt det du prater om husk på at dette skal passe på et 680i sli kort Endret 4. november 2007 av Volfpac Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Ok.. Men om jeg dropper OCZ FlexXLC og heller gått for de fire dominatorbrikkene.. http://www.microplex.no/product.aspx?pid=a...amp;mcat=14s487 Tror du den hadde passet på dominatorbrikkene? Forresten.. Kan du linke alle komponentene som må være med? Jeg klarer nemlig ikke finne alt det du prater om Lite\Ingen vits med vannkjøling på ram.. Deler: Laing DDC m/PTS topp / Laing D5 D-Tek Fuzion EK 8800GTX Fullcover blokk Swiftech MCW-30 Chipsett blokk Thermochill PA120.3 raddis Tror det var alt. MHV Todda7 Endret 4. november 2007 av todda7 Lenke til kommentar
presets Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Nipler og slange og farge på vann og rust og algemiddel osv da? Siden thermochill ikke er på lager så er vel HW Labs Black Ice GT Xtreme 480 et godt andrevalg? Pluss at den har plass til flere vifter? Pluss.. hvor er petras tech shop? Sånn at jeg vet sånn cirkus hvor mye jeg må bruke på transport.. Endret 4. november 2007 av Volfpac Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Nipler og slange og farge på vann og rust og algemiddel osv da? Siden thermochill ikke er på lager så er vel HW Labs Black Ice GT Xtreme 480 et godt andrevalg? Pluss at den har plass til flere vifter? Pluss.. hvor er petras tech shop? Sånn at jeg vet sånn cirkus hvor mye jeg må bruke på transport.. Nipler følger med på alt(vis ikke velger du bare nipler under der set står pris o.l), slangen du burde kjøpe er Tygon. Algemiddel og farge i vannet er tull, kjør heller batterivann/konsentrert frostvæske ca 85/15. Radiatoren er god den, men husk at du skal ha plass til den og. Fillport må du også ha, da er det vel bare Danger Den Fillport som er noe av kvalitet, velg en i en farge du liker. MHV Todda7. Lenke til kommentar
Ninvec Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hvis bråk har noen betydning for deg, ville jeg valgt en annen radiator enn HW labs sine. De er laget for vifter med høy luftgjennomstrømmning, altså de som bråker litt. Swiftech sine radiatorer er bedre beregnet for vifter med lav luftgjennomstrømmning. Og de er like bra om ikke bedre enn HW labs sine. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hvis bråk har noen betydning for deg, ville jeg valgt en annen radiator enn HW labs sine. De er laget for vifter med høy luftgjennomstrømmning, altså de som bråker litt. Swiftech sine radiatorer er bedre beregnet for vifter med lav luftgjennomstrømmning. Og de er like bra om ikke bedre enn HW labs sine. Har en Swiftech radiator, og er veldig fornøyd. Trodde HW-Labs sine var bedre ettersom de har fått masse skryt, men så lærte jeg noe i dag også. Gå for Swiftech Quiet Power 320. Lenke til kommentar
presets Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 dere må linke sånt for meg as.. Jeg har NULL peiling på hva som måtte trengs. Noen som egentlig bare kan sette opp en handleliste for meg? HWlabs 480radiatoren da.. GÅr for den siden jeg har noen bråkete vifter hjemme.. Men som sagt.. link alt.. sett gjerne opp en handleliste eller noe for jeg har INGEN og absolutt INGEN peiling når det kommer til vannkjøling.. Lenke til kommentar
Ninvec Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hvis bråk har noen betydning for deg, ville jeg valgt en annen radiator enn HW labs sine. De er laget for vifter med høy luftgjennomstrømmning, altså de som bråker litt. Swiftech sine radiatorer er bedre beregnet for vifter med lav luftgjennomstrømmning. Og de er like bra om ikke bedre enn HW labs sine. Har en Swiftech radiator, og er veldig fornøyd. Trodde HW-Labs sine var bedre ettersom de har fått masse skryt, men så lærte jeg noe i dag også. Gå for Swiftech Quiet Power 320. Altså, swiftech sine radiatorer overgår HW labs sine med vifter på lavt turtall. HW labs, tror jeg tar de fleste ved bruk av vifter med høy luftgjennomstrømning Lenke til kommentar
Ninvec Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Ok.. Men om jeg dropper OCZ FlexXLC og heller gått for de fire dominatorbrikkene.. http://www.microplex.no/product.aspx?pid=a...amp;mcat=14s487 Tror du den hadde passet på dominatorbrikkene? Forresten.. Kan du linke alle komponentene som må være med? Jeg klarer nemlig ikke finne alt det du prater om Lite\Ingen vits med vannkjøling på ram.. Deler: Laing DDC m/PTS topp / Laing D5 D-Tek Fuzion EK 8800GTX Fullcover blokk Swiftech MCW-30 Chipsett blokk Thermochill PA120.3 raddis Tror det var alt. MHV Todda7 dere må linke sånt for meg as.. Jeg har NULL peiling på hva som måtte trengs. Noen som egentlig bare kan sette opp en handleliste for meg? HWlabs 480radiatoren da.. GÅr for den siden jeg har noen bråkete vifter hjemme.. Men som sagt.. link alt.. sett gjerne opp en handleliste eller noe for jeg har INGEN og absolutt INGEN peiling når det kommer til vannkjøling.. Her har du en liste over de komponentene du trenger. Bare bytte ut radiatoren med en fra HW labs på sidewinders. Det du må være klar over når du legger varene i handlekurven, er at de må ha samme dimensjon på nipplene, det valget tar du ved siden av "legg i handlekurve" knappen helt nederst på siden. NB: Alt står på engelsk Edit: Glemte meg litt, så det ble to poster Endret 5. november 2007 av Ninvec Lenke til kommentar
presets Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Ok.. Takk for all hjelp.. troooor jeg forstod litt mer av nipler og alt det tullet der nå Se gjerne PC-en jeg skal kjøpe til desember i denne tråden. Lenke til kommentar
presets Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Nå har jeg funnet en dansk nettside.. tipper jeg sparer litt på transport der.. Oppsettet ser dere som vedlagt bilde elns Eneste jeg kunne trenge hjelp med er MOSFET kjølere til 680i kortet som jeg ikke finner og seff NB og SB kjølere til samme HK.. Noen som vil hjelpe meg plx plx? Denne nettsiden skal jeg kjøpe fra tror jeg ^^ Oppsettet så langt.. mangler kun MOSFET og NB/SB kjølere.. også må noen seff hjelpe meg med alt jeg har glemt.. for jeg kan INGENTING om vannkjøling.. og ja jeg skal ha 4 vifter på om noen lurte.. Da er det jeg trenger link/anbefalinger til : Slanger, nipler, NB/SB kjøler og MOSFET.. Ps.. noen som kan linke en såkalt TECkjøler til meg? ^^ Nå fant jeg denne cpublokken som visstnok er TEC.. men det står at den kan gå under frysepunktet.. vel.. betyr det at hvis jeg plugger den på en Q6600 på standardfrekvenser så fryser den prosessoren ihjel? Oppsett.bmp Endret 20. november 2007 av Volfpac Lenke til kommentar
presets Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Nå har jeg funnet en dansk nettside.. tipper jeg sparer litt på transport der.. Oppsettet ser dere som vedlagt bilde elns Eneste jeg kunne trenge hjelp med er MOSFET kjølere til 680i kortet som jeg ikke finner og seff NB og SB kjølere til samme HK.. Noen som vil hjelpe meg plx plx? Denne nettsiden skal jeg kjøpe fra tror jeg ^^ Oppsettet så langt.. mangler kun MOSFET og NB/SB kjølere.. også må noen seff hjelpe meg med alt jeg har glemt.. for jeg kan INGENTING om vannkjøling.. og ja jeg skal ha 4 vifter på om noen lurte.. Da er det jeg trenger link/anbefalinger til : Slanger, nipler, NB/SB kjøler og MOSFET.. Ps.. noen som kan linke en såkalt TECkjøler til meg? ^^ Nå fant jeg denne cpublokken som visstnok er TEC.. men det står at den kan gå under frysepunktet.. vel.. betyr det at hvis jeg plugger den på en Q6600 på standardfrekvenser så fryser den prosessoren ihjel? ok siden ingen vil hjelpe meg med det da.. kan noen rett og slett bare sette opp en liste over ALT man trenger? Hva slags blokker osv ville du kjøpt om du skulle ha det på samme hardware som meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå