SimDaDim Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Ok, det har seg slik at jeg kjører en server i huset som alt av filer ligger på, deriblandt mine mp3 filer. Jeg har akkuratt byttet harddisker i denne serveren, og lagt alt av data fra de gamle diskene over på de nye. Problemet mitt nå er at det hakker litt når jeg spiller av filene fra min desktop PC. Hakkingen er sånn bitte små brudd, kanskje 10ms eller no. Det komemr også slike rare lyder innimellom også, sånn som kommer når en mp3 spiller i bilen ikke klarer å spille av CDen riktig. Klikkelyder som kan tyde på at det skjer noe galt i dekomprimeringen av filene. Så, dette skjer nå på SAMTLIGE mp3 filer på denne serveren etter at jeg har oppgradert harddiskene. Det er utrolig irriterende, og jeg skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg har følgende forslag på hva det kan være: - Det kan være PC-en jeg spiller av på som ikke kalrer å dekode filene riktig - Det kan være delay på linja mellom serveren og meg som gjør at dataene ikke kommer fort nok frem - Det kan ha skjedd noe galt når jeg overførte dataene mellom den gamle og nye harddisken, og at noe data har gått tapt. Men, CPU loaden ligger veldig lavt, jeg har 1ms når jeg pinger serveren, og det ble tatt en nøyaktig kopi fra den gamle disken til den nye, og det ville vært rart om SÅ mye data plutselig har blitt ødelagt eller gått tapt. Vi snakker om 17GB med filer. Noen som har noen ideer til hvorfor dette kan skje, hvordan jeg kan feilsøke, og hvordan jeg kan løse det? Avspilleren jeg bruker er VLC og wmplayer, serveren kjører winXP - det samme gjør desktopPCen, og de sitter på 100mbit nettverk og deler filene via windows share. EDIT: Og det ser ut til at jeg fant feilen Jeg ble rett og slett eid av en simpel restart. Det var alt som skulle til, så var problemet bortet. Grunnen til at restarten gjorde susen, er antagelig fordi jeg tidligere i dag fjernet en cd-brenner fra PC-en mens den stod på, og restartet den ikke siden. Endret 1. november 2007 av SimDaDim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå