Yawa Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Hei, jeg har et problem, jeg skal formatere PC-en min, den er helt ødlagt. Jeg kan formatere på vanlig måte, via XP CD-en og alt det der. Eller med en boot diskett. Men tingen er den at PC-en finner ikke CD-rommen, har heller ikke Diskettstasjon. Noen som vet om en måte å komme inn i DOS, fra oppstarten eller noe? Så jeg kan få formatert OS-disken derifra... Eller, noen måte jeg kan finne CD-rommen på? finner den ikke i BOOT menyen i oppstarten, heller ikke i BIOS. Alt er koblet riktig og alt. Endret 1. november 2007 av Yawa Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Hvis ikke BIOS finner CDrommen din heller, så er det nok noe ganske galt ja. Enten snakker vi om en defekt CDrom, eller så er det noe galt med kontakten mellom CDrommen og hovedkortet. Du kan jo sjekke om PC-en din støtter oppstart fra en USB penn Så kan du instalere fra den. Og DOS er et operativsystem det også, som også må ligge et sted. Så du kan ikke formatere en hdd med dos på fra dos, på samme måte som du ikke kan formatere windows disken mens du er inne i windows. Og DOS er vel ikke lenger i windows? Er vel bare no sånn "gjennopprettningskonsoll" og ledetekst og sånn. Så, for å "komme inn i DOS" så må du først legge det inn Og siden du hverken har diskett eller CDrom så er vel ikke det no anternativ. Sjekk jumper plasseringen på CDromen, at den får strøm osv. Om ikke det funker, prøv å få lån en ett sted som du vet funker. Endret 1. november 2007 av SimDaDim Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Tror du kan komme inn i DOS fra Sikkermodus-menyen. Det heter vel "Kommandolinje". Trykk F8 under oppstarten og se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå