Gå til innhold

Vista64 og SW for å OC GPU ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke alle er like heldige med overklokking i 64 bit. Krever digitaliserte drivere fra Microsoft, og da blir mye av overklokkings softwaren som finnes der ute et stort problem. Jeg hadde problemer med og overklokke et MSI 7900GTO kort. Fant ikke programvare som funket. Endte til slutt med flashing av bios på skjermkort med de hastighetene jeg ville ha.

 

I etterkant fant jeg ut av at Gainward ExperTool gjør fint nytte for seg, og funker strålende for min del i Vista x64. Også med MSI sine kort. Men OM det støtter 8800 og andre serier, vet jeg ikke.

Endret av SinIC
Lenke til kommentar
Ikke alle er like heldige med overklokking i 64 bit. Krever digitaliserte drivere fra Microsoft, og da blir mye av overklokkings softwaren som finnes der ute et stort problem. Jeg hadde problemer med og overklokke et MSI 7900GTO kort. Fant ikke programvare som funket. Endte til slutt med flashing av bios på skjermkort med de hastighetene jeg ville ha.

 

I etterkant fant jeg ut av at Gainward ExperTool gjør fint nytte for seg, og funker strålende for min del i Vista x64. Også med MSI sine kort. Men OM det støtter 8800 og andre serier, vet jeg ikke.

 

Det er mye Benchmark SW etc. som jeg ikke får kjørt på Vista64 og det er litt irriterende. 3Dmark06 har kommet med en Patch( /http://futuremark.com/download/3dmark06patch110/ ) , men uansett klager programmet på at den ikke finner en 32.dll fil.. Så pr. dato har jeg ikke funnet et eneste Benchmark SW som fungerer og er defor litt avventende med å OC noe mer enn hva CPU temp viser med CPU stress test ;(

 

/L

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...