Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vi er begge 19 år, har vært ilag i 1 år, og ikke pult enda.

Gjest kakonkaka

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er bare 16 år, men før jeg i det hele tatt går inn i et forhold - stoler jeg nok på personen til å kunne ligge med han.

30 tusen i måneden på klær og unødvendige ting? Herregud mann!!

Får helt sjokk jeg...

Og jeg blir sjeleglad hvis jeg får en sjokolade, men jeg har ikke samvittighet til å ta i mot ting som er veldig dyrt (eller behovet for det) - og hun stikker av med 30.000? :ermm:

Sier som thrice:

Du har ihvertfall ingen grunn til å bruke mer enn "normale" 19åringer bruker på kjæresten sin.

Lenke til kommentar

Mitt aller beste råd er å sperre alle kontoen for henne, da mener jeg ALLE.

Det er ikke normalt at man bruker over 30. 000 kr på kjæresten sin i måneden når man er 19 år gammel. Med mindre man har barn, hus, bil og hele pakka selvfølgelig.

Begynn å bruk maks en 1 eller 2. 000 på henne i måneden. Ikke la henne kjøpe seg alle klærene osv.

Seriøst så burde du heller begynne å spare pengene dine, du er kun 19 år gammel. Det er mange utgifter du kommer til å ha frmaover i livet, og da er det jo alltids greit å ha litt penger i bakhånd.

Lenke til kommentar

er det ikke abre å snakke med henne og si at hun ikke får bankkortet ditt noe mer, greit at du spanderer mat osv på henne, kanskje kjøper litt diverse greier til henne, siden du har hinsides mye penger :p men virker som om hu utnytter deg.

da vil du fort se om ikke vil være med deg noe mer, jeg skjønner jo at det er vanskelig fordi du vil ikke miste henne, men det er ikke bra å basere et forhold på pengemengde, uansett om det er masse sex i bildet eller ikke.

Ang sexen kan det godt være noe annet som er problemet, hvis hu er jomfru så kan det godt hende at hu er veldig usikker, eller veldig flau over kroppen sin. har hun noe problemer med å være naken rundt deg? Hvis hun ikke liker å kle av seg foran deg så kan det godt være at hun sliter mye med selvbildet sitt.

btw, lov å spørre hvorfdan du tjener så usaklig mye penger? syntes jeg jobber livet av meg for ingenting jeg :p

Lenke til kommentar
Gjest Traadstarter

Bestefar testamenterte hele "formuen" sin til meg, men jeg må virkelig si at det har gått jævli mye bort takk til arveavgiften, og pappa og jeg har startet en fiskeoppdrettsanlegg :)

Men nok om det, jeg ringte Nordea sine vakttelefoner tidligere, og sperra kontoene, jeg sa bare at jeg hadde dem i en jakke og den ble stjålet, få se hvordan dette går nå da... :dontgetit:

Kjæresten min var også sånn at hun ble veldig glad om hun fikk konfekt/roser, men når jeg gav et skikkelig tallerkensett til et par tusen ble det et lite takk.. :no:

Lenke til kommentar

Jeg er enig med de som sier du burde ta en seriøs prat med dama. Jeg for min del ville tatt fra henne det kortet, eller i hvert fall gitt henne en begrensning på hvor mye hun får bruke i mnd. Det kan nesten virke som hun muligens liker pengene dine. Det er jo dine penger? Greit nok at dere har et forhold, og deler på mye, men likevel.

Edit: Hm, var tydeligvis en side 2 også. :p

Endret av notalive
Lenke til kommentar
Bestefar testamenterte hele "formuen" sin til meg, men jeg må virkelig si at det har gått jævli mye bort takk til arveavgiften, og pappa og jeg har startet en fiskeoppdrettsanlegg :)

Men nok om det, jeg ringte Nordea sine vakttelefoner tidligere, og sperra kontoene, jeg sa bare at jeg hadde dem i en jakke og den ble stjålet, få se hvordan dette går nå da... :dontgetit:

Kjæresten min var også sånn at hun ble veldig glad om hun fikk konfekt/roser, men når jeg gav et skikkelig tallerkensett til et par tusen ble det et lite takk.. :no:

Hva er dette, gir du bare bort kortet til henne? Hun er å shopper mens du er jobb og tjener penger.

Forstår at du begynner å bli lei det her, jeg ville tatt en seriøs prat med henne og si hvordan du føler det.

Vær bestemt, du høres ganske mye ut som en tøffel. Bare si at du ikke aksepterer at hun bare bruker opp pengene dine. Man må bidra begge i et forhold. Og slutt å gi dyre gaver, det har ingen virkning, dyre tallerkner sett til flere tusen kroner?? Hva er det for en gave :no:

Hvis du vil gi henne gave, så gi henne heller noe som ikke koster så mye penger men heller treffer følelsene hennes bedre, et kort med bilde av dere 2, en liten bamse med "i love you" osv, de gavene er mer ekte og hun vil sannsynligvis like de gavene bedre enn mange tuseners tallerkensett.

Ok så dere har ikke sex, hvordan er intmiteten deres ellers da? Blir det kyssing, tar du på henne nedenunder, over buksa, under?

Liker hun det eller lar deg gjøre det med motvilje?

Det med sex er vanskelig, vil hun ikke så er det vanskelig å tvinge henne. Uansett så høres det rart ut at etter over 1 år at hun ikke stoler på deg nok til å kunne vise seg frem naken. Jeg lurer på hva dere gjør når dere er på besøk hos hverandre. Kan jo ikke bare sitte og se på tv hele tiden.

Jeg tror du må få henne til å forstå at hun ikke kan ta deg forgitt, hører at du elsker henne men jeg ser at du er i et desktruktivt forhold og ikke er lykkelig sammen med henne. Kanskje det er påtide å la henne gå..?

Jeg tror du kan lett finne noen andre, det å være singel er ikke så ille det heller.

Lenke til kommentar
Har man ikke fått seg noe første mnd - "dump the bitch... " sier nå jeg. Livet er for kort til å kastes bort på damer som ikke vil.

Selvfølgelig, er man ung dvs 16 eller yngre er saken en annen, men over 18 så bør man jo være klar i sin sak...

Herregud så krass da. Hva med de som vil vente til de f.eks er gift? (Er vel dessverre ikke så mange av dem igjen men).

Er hun jomfru og kanskje er redd for det, så er det ikke bare hennes feil, mener jeg.

Ekteskap er oppskrytt og en gammel glakristen tradisjon. Ikke alle som gidder leve etter dette som ideal / mål for et samliv(edit). Vente med sex til etter dete er en uting, hva om an ikke passer sammen i "senga"? Try before you buy. Angrefrist er en god ting.

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar
Nei, og det er vel der tankegangen skiller deg fra f. eks en annen fyr (poenget mitt var at noen er villige til å vente flere år, mens andre ikke engang 1 mnd, men det klarte jeg ikke å formulere).

Noen leser KK og ser dårlige filmer fra Hollywood og tror at slik skal det være (det å finne "den rette", livslangt ekteskap, evig kjærlighet osv). Adnre våkner opp og lukter kaffen. Dessverre tar det mange år for en del og for noen må en runde både 25 og 30 før det går et lys opp om hvordan ting fungerer. Jeg ler meg fillete når jeg ser par på 18-19 som knapt har vært sammen et snaut år drive å forlove seg...

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar

30 000 kroner pr måned tilsvarer et årsforbruk på 360 000 kroner.

Hvis jeg husker riktig hadde min familie mellom 200 000 og 250 000 kroner ca. pr år - fordelt på fire personer. Og vi hadde det ikke ille, egentlig.

Merk: Det er ikke sikkert jeg husker riktig.

Jeg må si jeg synes det er noe skummelt merkelig med forholdet deres.

Lenke til kommentar

Bare ikke la henne bruke alle pengene dine. Altså, om dere ikke har sex så er jo det en sak (Så lenge det ikke er no veldig stor problem for deg).

Hadde jeg kunnet hadde jeg gått tilbake noen måneder å delt halve lønna mi med Julie, hadde jeg gjort det uten å nøle :) Det ville ikke vært 30 000 for hennes del, men hun hadde nok fått nok å rutte med i alle fall. Jeg ville aldri gått opp til henne rett etter lønningsdag å faktisk gitt henne halve, men jeg ville fordelt det på en slik måte at det hadde blitt rettferdig.

Det at du ikke engang får se henne naken, det er jo det som er absurd. Hun må jo ha noen problemer eller noe?

Misantropen: For noen er ekteskap fortsatt verdifullt. Selv om du ikke ser det på den måten så finnes det mange som gjør det. Hvorfor er det en uting å vente med sex? Om noen velger det, så må du respektere det eller finne deg noe annet.

Lenke til kommentar

Skal man vente med sex så må dette være et valg den ene eller begge gjør og gjør motparten oppmerksom på.

Å snakke det hele bort skaper bare missforståelser og spekulasjoner.

Men mange har problemer med å ta opp "problemer" og da eksploderer det til slutt med påfølgende brannslukking i forholdet.

Men forbruket hennes på 30 laken i månen, nei det er uakseptabelt.

En halv mill kan virke mye nå men når leilighet/hus skal kjøpes er det en fjert i horisonten og fyll av hulltanna i lånet du/dere må ha.

Lenke til kommentar
Gjest Traadstarter
Jeg lurer på hva dere gjør når dere er på besøk hos hverandre. Kan jo ikke bare sitte og se på tv hele tiden.

Jeg tror du må få henne til å forstå at hun ikke kan ta deg forgitt, hører at du elsker henne men jeg ser at du er i et desktruktivt forhold og ikke er lykkelig sammen med henne. Kanskje det er påtide å la henne gå..?

Jeg tror du kan lett finne noen andre, det å være singel er ikke så ille det heller.

Vi er, eller var samboere helt til i går, da hun merket at kortet ikke virket.

Hun kom rett hjem og skulle kjefte på meg å spurta hva som var galt? Hvorfor kunne hun ikke shoppe med venninnene? Bla bla bla, så jeg gjorde det slutt der og da, jeg kjører tingene hennes tilbake til Oslo om et par dager..

Det merkeligste er at jeg ikke føler noe vondt nå :/

Virker omtrent som om hun skulle ha lest denne tråden også :confused:

Menmen, det ble en masse krangler i går, ønsker ikke å nevne det her på forumet, da det var flere som tok del i den heftige diskusjonen.

Jeg syns at det er helt utrolig at jeg ikke har sett dette før, hva i all verden feilet det meg??

Jeg er og blir singel for et par år fremover nå.. :shrug:

Håper at dette ikke blir sett på som en tulletråd, for dette er faktisk sant, er bare utrolig mye som går gjennom hodet mitt nå, hva i allverden skal jeg gjøre av meg??

Men takk for alle nyttige svar! Selv om det ikke gikk så bra, og det endte utrolig brått, skulle kanskje aldri ha postet denne tråden uanset.. :(

Markus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...