ticsyboy Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 hei! jeg vet ikke om jeg har postet rett (flytt den vist den er feil, tror den skal ligge under "perl") men problemet er at jeg trenger hjelp med og gjøre et linux shell script om til windows. her er scriptet: #!/bin/bash HLDS="/home/dlmczt/hlds/czero/" # Working directory where demos are REP="/var/www/html/hltv/cztv" # Copying directory ARCHIVE="zip -T -m" # Compression using ZIP EXTENSION="zip" # Associated extension cd $HLDS for demfile in *.dem; do $ARCHIVE $REP/$demfile.$(date +%s).$EXTENSION $demfile echo "$demfile moved into $REP/$demfile.$(date +%s).$EXTENSION" done Lenke til kommentar
___ Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Et annet forslag: Installer CygWin (www.cygwin.com). Da kan du faktisk kjøre bash-script under Windows. (forutsatt at du også laster ned alle programmene som scriptet benytter). Werner Lenke til kommentar
ticsyboy Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Et annet forslag: Installer CygWin (www.cygwin.com). Da kan du faktisk kjøre bash-script under Windows. (forutsatt at du også laster ned alle programmene som scriptet benytter). Werner hva skal skal jeg lage scriptet som? .bash? .pl? Endret 7. november 2007 av ticsyboy Lenke til kommentar
ticsyboy Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Et annet forslag: Installer CygWin (www.cygwin.com). Da kan du faktisk kjøre bash-script under Windows. (forutsatt at du også laster ned alle programmene som scriptet benytter). Werner hva skal skal jeg lage scriptet som? .bash? .pl? jeg har lagt det in i notisblokk, hva skal jeg bruke som: files extensions? sh?? Endret 26. november 2007 av ticsyboy Lenke til kommentar
ticsyboy Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 ingen som vet? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Kan du ikke bare unzippe filene manuelt? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 winrar (rarlab.com) og pkunzip +++ mange andre command line verktøy kan gjøre dette uten CygWin. Å bruke CygWin for dette blir som å gå over 100 elver for å finne vann.... Lenke til kommentar
ticsyboy Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 winrar (rarlab.com)og pkunzip +++ mange andre command line verktøy kan gjøre dette uten CygWin. Å bruke CygWin for dette blir som å gå over 100 elver for å finne vann.... men hvordan kjører jeg bash script under win? er her ingen som kan lage scriptet slik at jeg kan kjøre det med perl? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) men hvordan kjører jeg bash script under win? er her ingen som kan lage scriptet slik at jeg kan kjøre det med perl? Hvorfor skal du absolutt bruke Perl da? Dette gjøres f.eks. med en linje i en batchfil: for %f in (*.dem) do pkzip "%f "%f%date%.zip" Endret 27. november 2007 av jorn79 Lenke til kommentar
ticsyboy Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 (endret) men hvordan kjører jeg bash script under win? er her ingen som kan lage scriptet slik at jeg kan kjøre det med perl? Hvorfor skal du absolutt bruke Perl da? Dette gjøres f.eks. med en linje i en batchfil: for %f in (*.dem) do pkzip "%f "%f%date%.zip" #!/bin/bash HLDS="c:/czero/" # Working directory where demos are REP="D:/html/hltv/cztv" # Copying directory ARCHIVE="zip -T -m" # Compression using ZIP EXTENSION="zip" # Associated extension cd $HLDS for demfile in *.dem; do $ARCHIVE $REP/$demfile.$(date +%s).$EXTENSION $demfile echo "$demfile moved into $REP/$demfile.$(date +%s).$EXTENSION" done lagre som hltv.bat og kjører en gang i timen med Task Scheduler? Endret 27. november 2007 av ticsyboy Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Her er det så mye å ta tak i, at jeg orker ikke engang. bash og batch er to forskjellige ting, og bash er fullstendig overlegent batch på alle områder. Akkurat dette kan fint gjøres i batch, men du må først lære deg batch script først. Lenke til kommentar
ticsyboy Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Her er det så mye å ta tak i, at jeg orker ikke engang.bash og batch er to forskjellige ting, og bash er fullstendig overlegent batch på alle områder. Akkurat dette kan fint gjøres i batch, men du må først lære deg batch script først. kan ikke noen bare skrive scriptet til meg da? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) kan ikke noen bare skrive scriptet til meg da? Siden jeg er snill hjelper jeg folk her å lære å programmere helt gratis, men jeg tar ellers 1000,-+ kr./time for programmeringsoppdrag. Hvor skal jeg sende scriptet og faktura? Endret 28. november 2007 av jorn79 Lenke til kommentar
ticsyboy Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 kan ikke noen bare skrive scriptet til meg da? Siden jeg er snill hjelper jeg folk her å lære å programmere helt gratis, men jeg tar ellers 1000,-+ kr./time for programmeringsoppdrag. Hvor skal jeg sende scriptet og faktura? jeg betaler ikke penger for et script xd. dessuten skal jeg ikke lære det jeg vil bare ha coden. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Haha da har du kommet til feil sted Prøv cygwin du. Lenke til kommentar
ticsyboy Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Haha da har du kommet til feil sted Prøv cygwin du. skulle gjerne ha gjort det, hadde jeg bare vist hva det er å hva det brukes til! Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Haha da har du kommet til feil sted Prøv cygwin du. skulle gjerne ha gjort det, hadde jeg bare vist hva det er å hva det brukes til! http://en.wikipedia.org/wiki/Cygwin Lenke til kommentar
ticsyboy Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Haha da har du kommet til feil sted Prøv cygwin du. skulle gjerne ha gjort det, hadde jeg bare vist hva det er å hva det brukes til! http://en.wikipedia.org/wiki/Cygwin trenger ikke mer hjelp lagde scriptet. batch file... @echo off cd C:\Program Files\Steam\steamapps\user\dedicated server\cstrike pkzip D:\xampp\htdocs\records\records.zip *.dem cd C:\Program Files\Steam\steamapps\user\dedicated server\cstrike del *.dem Endret 3. desember 2007 av ticsyboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå