Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan ta kontakt?


Gjest Guest

Anbefalte innlegg

Velger å poste som anonym siden jeg kjenner folk på forumet.

 

Jeg har i 3 år nå vært ekstremt forelsket i ei jente. Vi var venner på ungdomsskolen, men etter at vi begge startet på videregående har vi mistet kontakten. Jeg har aldri fortalt hva jeg føler for henne, men jeg merker at nå er det snart på tide før jeg slår huet mitt i veggen.

Så, er det noen som har noen gode ideer for hvilke måter jeg kan få opp kontakten med denne jenta igjen? Msn er litt uaktuelt siden jeg har forsøkt å snakke med henne der, men hun svarer meg aldri. Vet ikke hvordan jeg skal tolke det og vil heller ikke virke desperat ved å si "hei" flere ganger om dagen.

 

Det jeg hadde i tankene var å kanskje sende blomster anonymt på døra hennes, og la det virke litt før jeg muligens forteller henne det? Hva synes dere om det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva synes dere om det?

Finn noe annet å beskjeftige deg med, greier du ikke å glemme henne så prøv å fokuser mer på de negative egenskapene til personen. Greier du ikke det, kontakt henne og legg ut hele saken. Hvis du i så fall skulle få et svar, så gjelder det å ikke bortrasjonalisere det og drømme videre. Uansett bruk responsen (eller mangelen av en) til å se den andre siden av personen.

 

Alle har negative sider, bare å få øynene opp for de og ikke bare gå i en forelskesesrus og surre bort mer energi.

Lenke til kommentar

Er det ikke bare til å knuse på da. Du har jo bokstavelig ikke noe å tape. Enn at det kanskje er litt kjipt.. Men det letteste hadde vell vert å invitert henne på fest. Man blir litt mere pratevenlig og litt mere åpen for ting. Og å bli dumpet på fylla går ganske fort unna..

Lenke til kommentar
I mine øyne har han skrevet ett og to ord på msn, uten å få svar. Det vil ikke jeg kalle å våge noe som helst.

 

Ingen her som vet hvor mange ganger han har prøvd å få kontakt med henne på msn, for han sier ikke noe om antall ord/ganger han har prøvd. Men virker som at han har prøvd litt siden han ser på msn som nyttesløst for å få kontakt med henne.

 

men samma faen, han gidder jo ikke delta i sin egen tråd engang, så da gidder ihvertfall ikke jeg lenger..

 

see you later alligator...

Lenke til kommentar
Er det sånn at dere var venner før, men har mistet kontakten nå?

 

Isåfall ville jeg bare gått bort til henne og slått av en prat.

Var venner før i den grad at vi snakket noe sammen på skolen og vi var sammen da våres fellesvenner også var tilstede.

 

 

I mine øyne har han skrevet ett og to ord på msn, uten å få svar. Det vil ikke jeg kalle å våge noe som helst.

 

Ingen her som vet hvor mange ganger han har prøvd å få kontakt med henne på msn, for han sier ikke noe om antall ord/ganger han har prøvd. Men virker som at han har prøvd litt siden han ser på msn som nyttesløst for å få kontakt med henne.

 

men samma faen, han gidder jo ikke delta i sin egen tråd engang, så da gidder ihvertfall ikke jeg lenger..

 

see you later alligator...

Sorry for at jeg ikke har svart tidligere, men har vært uten internett hele helga. Har prøvd å snakke med henne kanskje 3-4 ganger på msn uten svar.

 

Kanskje jeg skal invitere henne på neste fest og drikke meg skitings nok til å kunne klare å fortelle det...

Lenke til kommentar

Eh ... vet ikke om det er det lureste, altså. Å drikke seg skikkelig dritings og si det. Fulle folk er ikke verdens mest attraktive ting.

 

Hvis du kjenner henne litt fra før, har du et veldig godt utgangspunkt. Er ikke nødvendig å gjøre så mye ut av det. Tror hun ville stusset litt over det om en person hun kjente bare litt inviterte henne på fest for så å drikke seg dritings og si at han var forelska i henne.

 

Bare gå bort til henne i lunsjen, spør "kan jeg sette meg her?" og få i gang en samtale. Og du behøver ikke nødvendigvis si at du liker henne med en gang. Drøy det litt, og bare prøv deg litt fram, så kan du jo eventuelt få ordnet et møte med henne på fritiden.

Lenke til kommentar
Eh ... vet ikke om det er det lureste, altså. Å drikke seg skikkelig dritings og si det. Fulle folk er ikke verdens mest attraktive ting.

 

Hvis du kjenner henne litt fra før, har du et veldig godt utgangspunkt. Er ikke nødvendig å gjøre så mye ut av det. Tror hun ville stusset litt over det om en person hun kjente bare litt inviterte henne på fest for så å drikke seg dritings og si at han var forelska i henne.

 

Bare gå bort til henne i lunsjen, spør "kan jeg sette meg her?" og få i gang en samtale. Og du behøver ikke nødvendigvis si at du liker henne med en gang. Drøy det litt, og bare prøv deg litt fram, så kan du jo eventuelt få ordnet et møte med henne på fritiden.

Ooops, glemte visst å si det; vi går ikke på samme skole.

Lenke til kommentar
Nei nei nei, har man prøvd å snakke med noen på msn 3-4 ganger uten å få så lite som ett "hei" engang, så er hintet ganske klart.. synes nå jeg! Jenta er bare ikke interessert! sånn er det! nytter ikke jage ei jente som ikke vil bli fanget..

Her må jeg si meg uenig...min pc er på hele døgnet, og da også msn. Når jeg kommer hjem fra skolen, eller i løpet av natta får jeg mange msn-vinduer som popper opp som jeg ikke får svart på. Så om folk bare prøver å ta kontakt med meg over msn er det vanskelig. Iallfall dagtid.

Lenke til kommentar
Nei nei nei, har man prøvd å snakke med noen på msn 3-4 ganger uten å få så lite som ett "hei" engang, så er hintet ganske klart.. synes nå jeg! Jenta er bare ikke interessert! sånn er det! nytter ikke jage ei jente som ikke vil bli fanget..

Her må jeg si meg uenig...min pc er på hele døgnet, og da også msn. Når jeg kommer hjem fra skolen, eller i løpet av natta får jeg mange msn-vinduer som popper opp som jeg ikke får svart på. Så om folk bare prøver å ta kontakt med meg over msn er det vanskelig. Iallfall dagtid.

Word.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...