Gå til innhold

Reklamasjon Playstation 2!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Sitter her med en ca 3-4 år gammel Playstation 2. Det virker som om laseren er gåen på den da jeg setter inn spill, så lager den noen forferdelige lyder og ikke vil lese plater..

 

Vet det er 5 års reklamasjon: Klikk her

 

Saken er at jeg har mistet kvitteringen til PS2, så jeg ringte til Sony Norge (Playstation) og hørte om han, som jeg snakket med, kunne opprette en reklamasjons sak, siden jeg hadde jo serie nummeret som står på PS2'en.

 

Han stilte seg meget motvillig til dette, og kom med mange spydigheter og sa at dette var en sak mellom meg og butikken, og at han ikke kunne hjelpe meg. Har jeg krav på noe i denne saken selvom jeg bare har S/N?

 

Hadde kun S/N med en skjerm fra BenQ som var 4 år gammel og der var det ikke noe problem, fikk ny skjerm uka etter!

 

Hadde vært hyggelig om noen med juss kunnskaper kunne hjelpt meg!

Endret av 07hedhauma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du som kunde velger selv hvilket ledd du vil reklamere til. du kan ikke bli sendt videre for å reklamere en annen plass. det er etter norsk forbrukerkjøpslov slik at selger eller produsent eller eventuelt mellomledd er pliktig til å ta seg av reklamasjonen vis de blir kontaktet i slikt ærend på et produkt de har solg/lagd(slik jeg har forstått det)

 

når du ikke har kvitteringen skal eventuelt en banknotis holde har jeg fått høtrem ns tiller meg skeptisk til dette. også hørt at det skal være godt nok med vitne på kjøpet.

vis d har kjøpt PS2'en på f.eks expert eller elkjøp så pleier de å registrere dette i sine systemer og dermed ha muligheten for at du kan få en kopi fra dem.

 

ang muligheten til at de kan finne det på serienummer: det er ikke alltid så enkelt som det høres ut å finne noe annet en produksjonsdato på serienummer, produsenten kan vel kanskje finne ut åssen batch den tilhører og hvor den er blitt sendt hen.

det kan være stor forskjell på produksjonsdato og salgsdato i alle fall på et slikt "tidløst" produkt som PS2.

 

jeg syntes godt han som du snakket med kunne vært litt høfligere i forhold til sånn som du har fortalt det. han kunne tatt imot serienummeret ditt for å finne ut av produksjonsdato. men det kan jo vær du kom til en såkalt førstelinje der han som satt på linjen ikke hadde peiling, og hadde en ekstremt dårlig dag og dette gikk ut over deg dessverre.

Lenke til kommentar

Bankutskrift fungerer bra, hvis du betalte med kort vel og merke. Det er ingen rettslige krav om at man skal ha kvittering, man må bare kunne legge fram dokumentasjon på at man har kjøpt varen. Dette kan godt være vitner eller videoopptak f.eks. Men selvfølgelig så kommer man langer med kvittering eller bankutskrift siden det er skriftlig.

 

Du har full anledning til å ta springende regress overfor Sony Norge A/S siden de er før butikken i kjeden.

 

Kanskje de har kvittering i navnet ditt der du kjøpte den, de pleier ihvertfall det hos elkjøp og Expert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...