Gå til innhold

Skal bygge ny pc! Max 6000kr

Anbefalte innlegg

CPU`n min ble ødelakt her om dagen. Så jeg kunne ikke venta på at 8800GT kortet skulle komme på lager, så det ble at jeg bestilte et 8600GTS kort i stedet. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334404

- Noen som vet om det kortet er noe brukbart?

- Jeg tror ihvertfall det kortet er mer enn hva jeg egentlig trenger, jeg som nesten ikke spiller lenger.

- Åsså ble PC-en 1000kr billigere åg;)

- Noen som vet hvordan dem kortene er i SLI? Brukbart?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du lariss, tingen er det at 8800gt yter ca likt som 8800gtx på normale oppløsninger.

Prismessig er det snakk om 8800gt som koster 2000 +- og 8800 gtx som koster fra 3500 +-

8800 GTS ligger i mellom her og blir egentlig ganske godt slått i støvlene av GT på alt,

Jeg tror ikke at 2x 8600gts vil gi deg bedre resultater enn 1x 8800gt (sier jeg feil nå ? :p)

8600gts var egentlig en dyr flopp i skjermkort verdenen, i forhold til pris så ble de det. En kompis av meg hev på seg 8600 gt "XXX" (sånn fabrikkoverklokket versjon) som er noe svakere enn gts og allikevel slet med å spille spill som Halo 2 på det høyeste.

JEg tror ikke du vil få problemet med 2x 8600gts men 8800gt gjør jobben minst like bra, og 8800gt er også veldig mye mer fremtidsrettet med tanke på PCI-ex 2.0 og diverse andre støtter.

I tillegg er det også fenomenalt på dette som har med rendring av filmer å gjøre.

du kan ta deg en titt her på vår egen lille tråd om 8800gt. :)

8800 gt nesten like bra som GTX!

Hvis du synes 8800gt er for dyrt, så bør du også vite at 8800gt kommer i 256 mb versjon hvor vi anslår kanskje ned til 1200 kroner per kort.

Men det vil jeg egentlig ikke anbefale deg siden du spiller på så stor skjerm. Da vil nok minnet være litt for lite å dra på oppløsninger i hd kvalitet.

EDIT:

Og forresten hvordan var PSU din på systemet ?

Jeg tror den kommer til å slite med sli ser du , for den er ikke fullt så bra lengre ser det ut som. ;)

men du får prøve å se :)

EDIT 2: Ble så mange 8 tall at jeg skrev endel feil :p

Endret av Phinex
Lenke til kommentar
Du lariss, tingen er det at 8800gt yter ca likt som 8800gtx på normale oppløsninger.

Prismessig er det snakk om 8800gt som koster 2000 +- og 8800 gtx som koster fra 3500 +-

GTS ligger i mellom her og blir egentlig ganske godt slått i støvlene av GT på alt,

Jeg tror at 2x 8600gts vil gi deg bedre resultater enn 1x 8800gt (sier jeg feil nå ? :p)

8600gts var egentlig en dyr flopp i skjermkort verdenen, i forhold til pris så ble de det. En kompis av meg hev på seg 8800 gt "XXX" (sånn fabrikkoverklokket versjon) som er noe svakere enn gts og allikevel slet med å spille spill som Halo 2 på det høyeste.

JEg tror ikke du vil få problemet med 2x 8600gts men 8800gt gjør jobben minst like bra, og 8800gt er også veldig mye mer fremtidsrettet med tanke på PCI-ex 2.0 og diverse andre støtter.

I tillegg er det også fenomenalt på dette som har med rendring av filmer å gjøre.

du kan ta deg en titt her på vår egen lille tråd om 8800gt. :)

8800 gt nesten like bra som GTX!

Hvis du synes 8800gt er for dyrt, så bør du også vite at 8800gt kommer i 256 mb versjon hvor vi anslår kanskje ned til 1200 kroner per kort.

Men det vil jeg egentlig ikke anbefale deg siden du spiller på så stor skjerm. Da vil nok minnet være litt for lite å dra på oppløsninger i hd kvalitet.

EDIT:

Og forresten hvordan var PSU din på systemet ?

Jeg tror den kommer til å slite med sli ser du , for den er ikke fullt så bra lengre ser det ut som. ;)

men du får prøve å se :)

Ja jeg får ny PC-en i morgen så kan gi tilbakemelding da. Kan hende det holder i massevis for meg. For å si det sånn så stor koste jeg meg med Radeon X700PRO 128MB før det ble ødelakt for ca 1mnd siden:P.

Eneste som skal være målet er å spille GTA 4 perfekt når det kommer.. Har jo BZerk 500watts strømforsyning så den holder sikkert ikke med 2 kort i SLI uansett

Lenke til kommentar

Ja nå har jeg fått satt sammen PC-en å testet den på 3DMARK 2003, fikk 19200 poeng. Så dette oppsettet tror jeg at jeg kommer til å bli fornøyd med;)...

Bruker en annen pc som fikk 9000 poeng å den var jeg fornøyd med:P, så tror 8600GTS holder for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...