Gå til innhold

Innstallere XP fra bånn med oppgraderings CD?

Anbefalte innlegg

Er det mulig å innstallere XP fra bånn med oppgraderings CD? Jeg har keycoden, så er det da mulig å bruke en recovery-CD for å innstallere det, og så bruke keycoden? Kan jeg laste ned* en innstallasjonsCD og bruke keycoden min til innstallasjonen? Eller må jeg innstallere Win2k først og så oppgradere?

*Mener og ha lest ett sted at man betaler for keycoden når man kjøper XP og at det ikke er selve CDen. Derfor er det vel "lovlig" å laste det ned, brenne det på CD og innstallere det med gyldig keycode(?)

Mange spørsmål på en gang, men takker for alle svar.

Endret av Submoose
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du installerer på blank disk som vanlig. Et stykke uti vil du bli bedt om å sette inn en Windows CD (den du oppgraderer fra) for å verifisere at du har en slik. Se setter du tilbake XP CDen og fortsetter installeringen.

Tror key kode må være fra samme type CD, ellers får du beskjed om at den er ugyldig.

Lenke til kommentar

Hei. Riktig som hårek sier. Du kan f. eks ikke reparere en Windows XP Home Norsk installasjon med en Windows XP Pro Norsk cd. Du MÅ ha Windows XP Home Norsk CD for å gjenopprette Windows XP Home Norsk installasjonen. Så de er ikke like nei.

Lenke til kommentar

Svar til post #1 igjen.

-du har en oppgraderings XP versjon Cd plate og nøkkel til den

-du har en Win2k cd plate.

-du starter med din oppgraderingsplate

-du blir bedt om å sette inn en earlier versjon

-du åpner cd rom---fjerner den oppgraderingsplate---setter inn Win2k

-du blir bedt igjen etter at noe filer blir kopiert--om å sette inn oppgraderingsplate inn igjen

-resten blir en vanlig installasjon.

Når det gjelder å bruke nøkkel du lovlig har i en installasjon som har funnet sted med en annen media og nøkkel, så blir det mulig å forandre etter du har ferdig installert.

Og da kommer selvfølgelig begresninger av diverse karakter.

Men hvis jeg forstår deg riktig fra post "1". så har du alt du trenger for å installere på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...