enjolstad Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Jeg har nettopp kjøpt med helt ny pc. HP Pavilion Duel core prosessor og mye ram. GOD pc, som er helt ny, så det er ikke noe som helst galt med den. Men jeg får ikke interett. Har hat problemet flere ganger. Skjer hver gang jeg tar en ny pc inn på netverket. Vi har en stor ruter nede i kjelleren, som interettet går gjennom, Nextgentel. er det noen som vet hva jeg må gjøre? på XP PC-er står det det er begrenset eller ingen internettforbindelse. Det er ikke noe feil med PC-en, så ikke skriv noe om reformatering eller reinstallering av drivere... Må jeg åpne ruteren? Noen som har en anelse om hva jeg kan gjøre for å få internett? Takk Lenke til kommentar
lawbringer Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 hmm bruker du traalost internett eller kabel? Lenke til kommentar
Bjonnar Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Du får ingen IP tildelt av ruteren. Sjekk om DHCP er aktivert på ruteren, og at PC-en får automatisk tildelt IP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå