Teac Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Har også små problemer med Opera. Bruker betaen, men tror ikke det er spesifikk denne versjonen som er problemet. Nå nettopp merket jeg at en spoiler ikke ville åpnes her på forumet. Nettbanken har jeg gitt opp. Har gang på gang gått på feilen og logget meg inn skrevet inn konto nr. og kid nr. og skal trykke betal. Så er det akkurat som om ikke betal knappen fungerer. Har oppdater flash, java, opera og you name it. Da er det fint å ha Firefox. Opera er langt i fra perfekt og jeg møter nesten daglig på problemer, men likevel er jeg stål patriotisk og har brukt nettleseren siden jeg fikk pc. Vet ikke hvor mange jeg har overbevist om å bruke Opera. Likevel imponerer og skuffer Opera hele tiden. Den nye Operaen er virkelig et eyecandy Lenke til kommentar
nufek123 Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Lurte på når jeg åpner nye faner så kommer de opp foran den jeg har oppe, er det noen måter å fikse slik at de blir liggende "bak". Altså slik at de kommer opp men jeg er på den fanen jeg var på liksom. feks vg.no, er på hovedsiden så ser jeg 3 artikler jeg vil lese, så skal jeg trykke åpne i fane på alle tre, men da spretter artiklene over hovedsiden, så må jeg tilbake til hovedsiden før å åpne neste, osv. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Alt-Ctrl: Kanskje lurt å være litt mer spesifikk? Det er alltid noen problemer med betaer. Teac: Du må regne med litt problemer når du bruker betaen, og bør ikke bli skuffa over det akkurat. Hvis du vil ha en versjon uten problemer bruker du den stabile. Hvis det er gamle spoilere du ikke klarer å åpne, så er det et problem med forumet, og ikke med opera. nufek123: Trykk på linken med scrollehjulet, eller hold inne ctrl+shift når du trykker. Lenke til kommentar
nufek123 Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) Ahhh, Fant ut xD takker Endret 23. februar 2010 av nufek123 Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Mulig at det ikke er standardvalget for midtklikk/scrollehjulet, men hvis du holder inne ctrl+shift skal den hvertfall åpnes i bakgrunnen. For å endre hva som skjer når du midtklikker, hold inne shift og trykk scrollehjulet. Der kan du velge "Open in background tab". Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Du sier du har prøvd å installere opera på nytt, hadde du en ren profil da? om du hadde det, så tviler jeg på at det er i opera problemet ligger. da bør du sjekke ut eventuelle antivirus/brannmurprogrammer.re sporadisk Norton? Men da burde vel feilmeldinga kommet fra Norton? Og hvorfor skjer det bare sporadisk? Du kan surfe en dag uten feilmelding, eller den kan komme etter 5 minutter. Har du først fått en feilmelding så popper de opp hele tida. Stopp/start av Opera fikser problemet ... en stund ... Googlet litt, og ser at det faktisk er flere enn meg som sliter med dette problemet .... ... men har ikke funnet noen endelig løsning ... Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Alt-Ctrl: Kanskje lurt å være litt mer spesifikk? Det er alltid noen problemer med betaer. Hehe, burde vel vært det ja - Opera krasjer ofte hos meg, helt random. - Jeg har fanene og adressefeltet nederst i browseren, og i blant hender det begge delene blir "dyttet" et hakk opp, jeg må restarte Opera for å fikse det. Kan prøve å huske å ta skjermbilde neste gang, vanskelig å forklare. - Får ikke åpnet spoilertags på forumet (usikker på om det er Opera sin skyld). Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Det meste av det du nevner høres ut som typiske beta-feil. Jeg ville bare venta til neste release. Mens vi snakker om det - ser ut som om beta 2 kom ut i dag (!). Prøv å oppdatere. Hvis problemene vedvarer, kan du evt prøve nye snapshots som kommer ut her. Endret 24. februar 2010 av Bl4cKnD Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Er kommet en oppdatering av Betaen nå. Skjedde automatisk oppdatering her hos meg Lenke til kommentar
Teac Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Sitter på hytta med laptopen koblet opp mot mobilt bredbånd, men får ikke synkronisert via Opera links. Noen som har vært borti dette? Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Hvor lang tid bruker opera link med synkroniseringen? Tenkte å prøve den på nytt med en tidligere konto, etter 1 time jobber den fortsatt og opera er treg. Bokmerke filen er ca. 1.6MB. På opera siden er det ingen bokmerker i de nye folderne. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Det med bokmerkene som ikke vil lagres finnes det ingen løsning på såvidt jeg vet. Jeg har slitt med det i lang lang tid. Har heldigvis ikke opplevd det enda med 10.50 beta. Du kan prøve å lagre bokmerkene manuelt en gang i blant, med en ny fil (gjerne et annet sted enn \Appdata\). Med en gang den popper opp bør du lagre, ellers kan det være at en hel haug med nylig opprettete bokmerker ikke blir lagret (men de bør uansett lagres i Link, om du benytter deg av det). Da jeg lagret de manuelt tok det 4-5 ganger lenger tid enn normalt bør beskjeden poppet opp Prøv å installer på nytt, men når du avinstallerer bør du fjerne alt i Appdata\Roaming\Opera og Appdata\Local\Opera samtidig for å sikre renest mulig installering. Bare husk å ta backup av det du trenger (wand.dat, bokmerkene, speeddial.ini etc). (edit: ment til helsten2) Endret 25. februar 2010 av raid2 Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Akkurat fått inn Opera 10.50. Forventet ikke store oppdateringen, men WOW! Det må jeg si. Dette er jo en helt ny verden. Digger at de har fått tabsene helt opp på skjermen ala Chrome, men jeg når jeg aktiverer personal baren, så hopper den ned. Noe måte å fikse det for øyeblikket? Nå flyttet jeg midlertidig personal baren ned på skjermen istedet, men må nok opp igjen etterhvert. En ting jeg savner veldig fra de få gangene jeg bruker Chrome er måten Chrome gjetter URLen du skriver inn. Så om du skriver "fa" så popper "facebook.com" opp. Det er utrolig god på det og. Samme når det gjelder Google søk i adresse feltet, så kommer suggestions opp. Må vel være det eneste jeg kan si Chrome er bedre på nå. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Det med bokmerkene som ikke vil lagres finnes det ingen løsning på såvidt jeg vet. Jeg har slitt med det i lang lang tid. Har heldigvis ikke opplevd det enda med 10.50 beta. Takk for tipset. Greit å vite at en ikke er alene. Får satse på at 10.5 fikser dette ... Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Bruker 10.10, men spoilertag fungerer ikke. Når jeg trykker på en så skjer det absolutt ingenting. Noen som vet råd? Glem det, så svaret øverst på siden. Men spoilertags fungerer heller ikke Firefox. I Chrome fungerer det. Endret 28. februar 2010 av Dofty Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Spoilere, feks de i 1. posten, funker fint for meg i 10.10. Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Da er det noe rart. Bruker Windows 7 64bit hvis det sier noe Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Jeg bruker også W7 64-bit Ultimate. Jeg tok en clean install av 10.10 da den kom. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Spoilere funker bare i Diskusjon.no-skinnet, og det har ikke noe med Opera å gjøre. Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Ser man det. Nå funker det! Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå