Solsviken Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Er egentlig blitt en meget fornøyd opera bruker, men sliter med litt problemer her og der. Det verste er at noen ganger blir operaen ekstremt sulten og spiser opp nesten alt av tilgjengelig CPU ressurser, hele maskinen går tregt. Har ikke aktivert Opera Unite. Skriver jeg "opera:plugins" ser jeg at Quicktime pluginen er oppført hele 7 eller 8 ganger med samme build nummer. Andre bugs, kan ikke tagge navn på facebook i statusoppdateringen, altså når jeg skriver @etNAVN. Oppdaterer nesten aldri statusen, men kom bare på det i farten. Embeded youtube videoer fra f.eks diskusjon.no kan ikke alltid startes, må refreshe siden en eller to ganger før jeg har muligheten til å i det hele tatt klikke play. Kanskje jeg skal laste ned betaen å sjekke ut om den er bedre. Evt. vente litt siden sist beta ble oppdatert 1.januar, kommer vel en oppdatering der snart. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Det er bare "pre-alpha" som har kommet utenom snapshots. Men beta-en kommer garantert i løpet av uken eller senest neste uke. De jobber ekstremt mye overtid nå for å få 10.5 klar til "ballot screen"-greien med browsere kommer i midten av mars. Det har vært tre snapshots for Windows de siste fire dagene, det siste finner du her: http://my.opera.com/desktopteam/blog/java-is-back. Det er rimelig stabilt og bra - og er for øvrig lynkjapt med bl.a. Carakan inkludert. Når det gjelder tagging i FB-statuser, så tror jeg det er fordi FB ikke støtter Opera. Edit: Jepp. Gå inn på FB, trykk F12, velg edit site preferences og velg Identify as Internet Explorer under Network. Trykk F5, og voila, tag i vei. Hvis Flash-videoer ikke vises (irriterende bug), så løses det vanligvis ved å trykke F4 to ganger. Endret 8. februar 2010 av Peppep Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Takk for nyttig informasjon Du vet vel ikke tilfeldigvis hvorfor quicktime er oppført ørti ganger på "opera:plugins" Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) De jobber ekstremt mye overtid nå for å få 10.5 klar til "ballot screen"-greien med browsere kommer i midten av mars. Det har vært tre snapshots for Windows de siste fire dagene De har til og med bestemt seg for å slippe ferdig windows-versjon tidligere enn unix- og mac-versjon. Litt skuffa over det, men det er vel bra om de blir ferdig med windows-versjon til "ballot screen". Virker som om 10.5 blir en stor forbedring fra 10.1. Solsviken: Opera søker etter plugin-mapper på pcen, og bruker alle den finner. Så hvis quicktime har lagt en plugin i quicktime-mappa, en i firefox-mappa (hvis du har det), en i opera-mappa, osv. så blir det mange. Tror ikke det gjør noe. Du kan jo se i opera:plugins hvor pluginene ligger. Endret 8. februar 2010 av trygveaa Lenke til kommentar
Teac Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Noen av dere som får Facebook til å fungere knirkefritt? Det er en sjelden gang jeg klarer å åpne innboksen. Ender som oftest opp med at det vises en blank skjerm. I tillegg er det sjeldent jeg får trykket på den chattlinja. Umulig å få opp lista over hvem som er online. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Noen av dere som får Facebook til å fungere knirkefritt? Det er en sjelden gang jeg klarer å åpne innboksen. Ender som oftest opp med at det vises en blank skjerm. I tillegg er det sjeldent jeg får trykket på den chattlinja. Umulig å få opp lista over hvem som er online. Antar du bruker 9.50 alfa / pre-alfa (aner ikke helt hvilken status disse snapshot/preview'ene har). Kan bekrefte at jeg har samme problem, så jeg har rett og slett måtte midlertidig tydd til FF for å bruke facebook. Den positive effekt av det, er at man henger litt mindre på Face ;-) Nuvel; du kan forsøke å endre user-agent til IE, FF eller andre, bare for å teste. Men vil tro det er bugs i JS-motoren til Opera eller JS-scriptene til FB som er årsaken her. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Noen av dere som får Facebook til å fungere knirkefritt? Det er en sjelden gang jeg klarer å åpne innboksen. Ender som oftest opp med at det vises en blank skjerm. I tillegg er det sjeldent jeg får trykket på den chattlinja. Umulig å få opp lista over hvem som er online. Antar du bruker 9.50 alfa / pre-alfa (aner ikke helt hvilken status disse snapshot/preview'ene har). Kan bekrefte at jeg har samme problem, så jeg har rett og slett måtte midlertidig tydd til FF for å bruke facebook. Den positive effekt av det, er at man henger litt mindre på Face ;-) Nuvel; du kan forsøke å endre user-agent til IE, FF eller andre, bare for å teste. Men vil tro det er bugs i JS-motoren til Opera eller JS-scriptene til FB som er årsaken her. Bruker 10.10 utgaven. Har facebook-fixer userscripts. Mulig dette tuller ting til for meg. Nå rullet den nye facebooken ut så nå får jeg endelig lest innboksen igjen Endret 8. februar 2010 av Teac Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Etter Peppep's post oppgraderte jeg til 10.50 igjen (build 3234). Tok backup av gamle Opera og innstillinger just in case. Men så ser jeg samme greia igjen som jeg nevnte noen sider tilbake. Jeg ønsker ikke at alle tabs-ene mine blir vist som "vinduer" i oppgavelinjen. Det blir bare rot for meg. Har Opera fått lagt inn en av/på for denne funksjonen? Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 @Thor.: Nå vet ikke om om du mener oppgavelinjen i Windows/annet OS eller fanelinjen i Opera. Om det er sistnevnte bør problemet la seg løse ved dobbelklikking på linjen mellom adresse- og fanelinjen. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Alternativt høgreklikk på fanelinja --> Tilpass --> Slå på miniatyrbilete i faner. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Etter Peppep's post oppgraderte jeg til 10.50 igjen (build 3234). Tok backup av gamle Opera og innstillinger just in case. Men så ser jeg samme greia igjen som jeg nevnte noen sider tilbake. Jeg ønsker ikke at alle tabs-ene mine blir vist som "vinduer" i oppgavelinjen. Det blir bare rot for meg. Har Opera fått lagt inn en av/på for denne funksjonen? Det kommer gjerne under Preferences etter hvert, men foreløpig kan du skru det av her: opera:config#UserPrefs|UseWindows7TaskbarThumbnails Edit: Dette er jo galskap. Nytt snapshot: http://my.opera.com/desktopteam/blog/2010/.../acid3-and-more Endret 8. februar 2010 av Peppep Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Til tross for at jeg var litt utydelig på hva jeg egentlig mente så klarte Peppep å komme med løsning. Litt rart å måtte trykke to ganger på pil ned når jeg skriver begynnelsen på en adresse, likte bedre at søk lå nederst så jeg trengte bare å trykke opp for søk og ned for adressematch. Jaja, er jo levelig det da. EDIT: Opera fyller jo adressen automatisk så jeg slipper å trykke pil ned, da går det jo greit allikevel. Endret 9. februar 2010 av Thor. Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Er stort sett fornøyd bruker av Opera, men har problemer med å bruke det på høyskolen sitt nettverk. Flere av sidene jeg forsøker å laste tar enormt lang tid å få vist. Alt går tilsynelatende bra ved start av sidelastingen, men når det første er lastet (typisk sidens rammer), så stopper lastingen opp, og venter rundt 20-30 sekunder før det skjer noe mer. Og google kommer jeg ikke inn på i det hele tatt med opera (funker fint i IE). Hva kan være problemet? Er bare på skolens nettverk jeg opplever dette.. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Kjører Opera 10.10 (build 1893) under Win 7 (64 bit) Hver gang, etter å ha surfet en stund (kan ta fra 5 minutter til 5-6 timer), så dukker følgende melding opp: Denne spretter så opp med ujevne mellomrom helt til du restarter Opera. MEGET irriterende. Noen tips? Har du ledig plass på harddisken? Lenke til kommentar
Topper271 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Hei Jeg kjører Opera 10.10 og har et irriterende problem med nettbanken. Når jeg skal inn på nettbanken slår jeg inn innloggings koden og opera loader applett'en for nettbanken, jeg velger godkjenn og husk mitt valg. Banksiden sier det er en feil og jeg må kjøre innlogging igjen, da går det! men neste gang jeg skal inn må jeg gjøre det hele igjen.... Er det noen som vet hvordan jeg skal få dette til å fungere hver gang! Hilsen Jørn Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Opera 10.50 beta er finfin! Rask, og endelig fungerer opera unite og link på jobben:) Lenke til kommentar
jH- Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 A new era of browser speed. Fin lesning om Opera's nyeste javascript-motor, Carakan. Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 kunne noen med opera 10.50 beta sjekke om de får opp denne siden: http://defensetech.org/. Jeg ender med masse rare tegn, mest firkanter, og tilfeldige bokstaver.. Lenke til kommentar
-sprut- Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Får opp masse rare tegn både med .10 og .50 beta. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Dersom du utdyper problemet ditt Sprut, kan det hende du får skikkelig hjelp og ikke bare halvveis gjetting basert på det du har skrevet hittil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå