Gå til innhold

Den store Opera-tråden

Ståle

Anbefalte innlegg

Noen her som kan hjelpe meg?

Åpna Opera (nyeste) i dag, og den var helt forandra. Alt av knapper og andre ting var borte. Alt som var igjen, var selve browservinduet, adresselinje og søkelinje (pluss noe annet stæsj).

Bilde: 27yzx1l.jpg

Det var veldig rart, fordi det aldri har vært sånn før, og jeg har hatt v. 10.10 (eller hva det er) en god stund uten lignende problemer.

Hvis man trykker f.eks. der "Fil" burde vært, dukker menyen ned som vanlig. Og går jeg inn på innstillinger, gjelder det samme der og. Alle ord og knapper er borte, kun linjer hvor man kan skrive ting, og sånne Toolbox-linjer er igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Toycar: Hva skjer om du prøver å bytte skin? (Verktøy->Utseende->drakt)

Da jeg installerte den første pre-alfaen av 10.5 ble det en del tull med standard nettleser for meg. 10.5 tok automatisk over for Opera, og etter å ha avinstallert 10.5, ble sider fremdeles forsøkt åpna i alfaen. (Vista 64-bit)

Noen som har hatt liknende problemer, særlig da i alfaen som ble sluppet 31. desember?

Edit: testa på en annen maksin med XP, og samme problem. Hadde vært flott om noen kunne si om de opplever / ikke opplever problemer med nettop dette.

Endret av Bl4cKnD
Lenke til kommentar
Bilde: 27yzx1l.jpg

Slik så min Opera ut etter at Windows føkka opp minnepennen min (opera på USB).

Alt av konfigurasjonsfiler var ødelagt.

Har du backup av Opera, så er dette rette tiden å bruke den :-)

Ellers er det ny-installasjon regner jeg med.

Endret av jallamamba
Lenke til kommentar

Opera Link, vil ikke oppdatere seg!

Noen andre som har problemer med dette?

Jeg kan logge meg inn på MyOpera, men om jeg bruker det OperaLink ikonet nede til venstre, og velger konfigurer, klarer jeg ikke å koble meg opp til OperaLink.

Jeg har 2 andre maskiner med Opera, og disse har ikke blitt synket i dag...

Er dette bare mitt problem, eller sliter Opera?

Oppdatert:

Det var en feil på Opera'n på USBen, en backup fra et par dager siden ordnet dette.

Endret av jallamamba
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man får fikset feilen hvor alle knapper og input-felt "blokkeres". Utrolig irriterende når en er i nettbanken og har skrevet inn konto nr, kid nr osv og skal trykke betal så virker ingen av knappene. Da må jeg over på IE får å kunne betale. I tillegg sliter jeg ofte med å trykke play på youtubeklipp som postes her på sia. Må enten ut av fanen eller trykke f5. Senest i dag når jeg var på ebay så kunne jeg ikke skrive noe inn i søkefeltet. Utrolig plagsomt dette. Føler dette har vært et problem som har vært på flere versjoner av Opera. Dette burde virkelig fikses opp i.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

post-24025-1264982404_thumb.jpg

Hvordan går jeg frem for å "alltid" ha denne adresselinjen?

Jeg ønsker altså å måtte klikke der det nå står digg.com for å se hele adressen, og at adresselinjen gjerne minimerer seg til denne tilstanden enten ved en direkte handling fra min side eller når jeg går til en ny adresse.

Føler det er greit å spare plass der dette er mulig på netbook-en min og er ikke alltid i humør for fullskjermsvisning. Synes derimot denne løsningen er praktisk om man skulle finne på å sende en link til kjente uten å måtte aktivere adresselinjen hver gang. F2 gjør at jeg fint klarer meg uten adresselinje ved inntasting av disse.

Oppdatering: Fant etter litt leting en løsning som passet ypperlig for meg. Har nå adressefeltet og statuslinjen knyttet til hurtigtast a ctrl alt med kommando View address bar, 6 & View status bar, 6 | View address bar, 0 & View status bar, 0, dette gjør det enkelt å aktivere/deaktivere disse feltene uten store bryderiet. I tillegg til dette har jeg for hurtigtast F11 alt kommandoen Leave fullscreen | Enter fullscreen & View page bar, 6 & View address bar, 6 som gir meg fane- og adressefelt i fullskjermsmodus. Adressefeltet skrur jeg av og på med tidligere nevnte kommandoer.

Disse gjorde i det store og hele surfeopplevelsen bedre på min netbook. Kan for øvrig anbefale Opera Slim Skin som reduserer størrelsen på felter.

Endret av Frikky
Lenke til kommentar

Når jeg surfer med Opera v.10.10 på f.eks. vg.no hender det ofte at det hører feil bilde til en artikkel. Bildet som er over artikkeloverskriften hører ofte til en helt annen artikkel. Utrolig irriterende. Har prøvd å reinstallere Opera uten at det hjelper. Noen tips?

post-46598-1265315932_thumb.png

Lenke til kommentar

Kjører Opera 10.10 (build 1893) under Win 7 (64 bit)

Hver gang, etter å ha surfet en stund (kan ta fra 5 minutter til 5-6 timer), så dukker følgende melding opp:

post-206045-1265316415_thumb.jpg

Denne spretter så opp med ujevne mellomrom helt til du restarter Opera. MEGET irriterende.

Noen tips?

Lenke til kommentar

Hver gang, etter å ha surfet en stund (kan ta fra 5 minutter til 5-6 timer), så dukker følgende melding opp:

Denne spretter så opp med ujevne mellomrom helt til du restarter Opera. MEGET irriterende.

Noen tips?

Sjekket om filen er skrivebeskyttet? Skal ikke være det fra standard av, men sjekk uansett.

Ev. ta backup bokmerkene dine, slett den filen, kjør Opera, importer bokmerkene dine, og se hva som skjer. :)

Lenke til kommentar
Sjekket om filen er skrivebeskyttet? Skal ikke være det fra standard av, men sjekk uansett.

Den er ikke skrivebeskyttet ...

Ev. ta backup bokmerkene dine, slett den filen, kjør Opera, importer bokmerkene dine, og se hva som skjer. :)

OK. Har gjort dette. Nå får vi bare vente og se om "spøkelset" dukker opp igjen ... (det kan ta timer ... :sleep: )

Lenke til kommentar

Noen tips?

Som sagt, ikke skrivebeskyttet, prøvde også å slette og importere bokmerkene på nytt.

Men for ett minutt siden spratt dialogen opp igjen, gitt .... :hrm:

Andre tips?

Lenke til kommentar
Toycar: Hva skjer om du prøver å bytte skin? (Verktøy->Utseende->drakt)

Har prøvd dette, men når den verktøyboksen ser slik ut:

20qfi8n.jpg

Så kommer jeg ikke så langt, for å si det sånn.. :p

Jeg tror du har valgt et Opera 10.50 pre-alpha skinn i en eldre versjon ....

Jeg gjorde akkurat det samme, men husket innlegget ditt her på forumet og terminerte Opera i Task Manager.

Alles in Ordnung her ... (eller noe sånt) :whistle:

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...