Thor. Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Jeg vet at det er uferdig og ikke 100% fungerende men alle de forbedringene som kom overveier de to manglene jeg nevnte. Ellers så har jeg 10.1 liggende parat om 10.5 skulle svikte meg helt. Er bare så rart at midt-klikk ikke funker. Sikkert verdt å prøve en restart før jeg whiner mer om den. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Vel, det er mange som har det problemet med at mellomklikket ikke fungerer. etter et kjapt søk igjennom kommentarene på desktopteam, så kan jeg foreslå at du sjekker om tastesnarveien eksisterer, for det var en som hadde problemer med å mellomklikke på bokmerker, noe som betyr at problemet ikke bare gjelder panorering på nettsider. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 her merker jeg at enkelte tastatur-snarveier som ⌥+tab ikke fungerer (mac, SL). Småkjipt.. Også henger hele nettleseren seg helt plutselig i 2-20 sekunder. Men men, det kan man da leve med? Må si jeg digger endringene i wand + søk. Merker jo at de er inspirert av henholdsvis Firefox og Safari, men er kanskje på tide at Opera endelig begynner å stjele gode implementeringer fra andre nettlesere – slik at vi får litt likevekt? .-) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Må si det var digg å bli kvitt de overflødige menyene... Fikk litt større bilde, og det er bra. edit: Det er ikke bare jeg som får artifacts når jeg ser de "BLOCKED" bannerne på blokkerte ting? Endret 23. desember 2009 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Opera 10.50 Unveiled: Opera Is Once Again the Fastest Browser on Earth Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Er det en (enkel) måte å få Opera til å tolke .bo som .no?. Jeg tenker da i rettningen av skripting. Jeg begynner å bli lei av at jeg bommer mye på n-tasten når jeg skal skrive en adresse, og dermed prøver den alltid å finne sider med boliviansk toppnivådomene (som jeg i mine snart 10 år på internett aldri har vært inne på så vidt jeg vet). Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 jeg tror ikke det er det. Lenke til kommentar
Freakeating Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Noen som vet hvor bokmerkene lagres hen? Skal formatere pc'en og installere Win7, hadde vært kjekt å ha med bokmerkene. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 skriv opera:about i adresselinja, så finner du ut Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Bruk Link, so slepp du tenkje på det. Ny versjon av 10.5 pre-alpha i dag. Nytt er ma. versjon for *nix og videostøtte i både *nix- og Win-utgåvene. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 Maximize Opera viewing area for better browsing experience Lenke til kommentar
Hotel Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 er det mulig å få opera 10.5 til å funke med google wave? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Snakker vi her om den versjonen av Opera som ennå ikke har blitt sluppet i alfa-utgave en gang? Eehh.. om det så viste seg at noen klarte å gjøre noe magi for at pre-alfa-releasen skulle fungere, så kommer det sikkert nytt snapshot innen maks 10 dager. Så tviler på at du finner så mange som orker å bruke tid/energi på å korrigere pre-alfa-releaser (med unntak av Opera-ansatte da – håper, og tror, at de bruker litt tid på feilretting o.a. '< ) Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Det har skjedd noe rart med operaen min. - Passordene som er lagret, på alle sidene får jeg opp gal passord. ser at kun brukernavn fylles inn, ingen passord. - Alle opplysningene i "sett inn personelig >" har forsvunnet sporløst. Satt passordbeskytelse på for noen dager siden hvis det har noe og si. Hvordan kan dette ha seg? Endret 5. januar 2010 av Lakshore Lenke til kommentar
Thend Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Jeg veit at det er mange som har problemer med det her, og det finnes masse hjelpesider på internett om det. Men jeg har prøvd alt. Opera + Windows media player = hælvete. I min nye pc med windows 7 og greier har dette faktisk fungert helt fint. Helt til i dag. Stedet jeg først og fremst har brukt opera med wmp er NRKs nett-tv. I formiddag så jeg et program der uten problemer, nå i kveld får jeg bare opp "Waiting for video". Alt av plugins er installert. Men i løpet av dagen har jeg lasta ned shockwave player og oppdatert java for å få kjørt et par onlinespill. Kan dette ha laga noe "kræsj"? (Jeg får også det samme problemet i Chrome, i IE funker det derimot fint.) Edit: Om jeg skrur av java script får jeg opp "Innhold krever programtillegg"-meldinga. Endret 8. januar 2010 av Thend Lenke til kommentar
Arthemax Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Store bilder (over 100kb) vises ofte bare som en tom rute, og jeg må laste dem ned manuelt for å se dem. Har dere noen erfaringer med dette problemet? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Gjelder dette alle nettlesere bør du sjekke ut pingtest.net Gjelder det Opera kan du prøve å skru ned antall tilkoplinger per server på innstillingene. Sjekk også om det løser seg når du slår av send referrer på F12 menyen. Er Opera Turbo av eller på? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Jeg veit at det er mange som har problemer med det her, og det finnes masse hjelpesider på internett om det. Men jeg har prøvd alt. Opera + Windows media player = hælvete. I min nye pc med windows 7 og greier har dette faktisk fungert helt fint. Helt til i dag. Stedet jeg først og fremst har brukt opera med wmp er NRKs nett-tv. I formiddag så jeg et program der uten problemer, nå i kveld får jeg bare opp "Waiting for video". Alt av plugins er installert. Men i løpet av dagen har jeg lasta ned shockwave player og oppdatert java for å få kjørt et par onlinespill. Kan dette ha laga noe "kræsj"? (Jeg får også det samme problemet i Chrome, i IE funker det derimot fint.) Edit: Om jeg skrur av java script får jeg opp "Innhold krever programtillegg"-meldinga. Tips - prøv 10.50 pre-alpha. Jeg tror det er første gang noensinne at WMP har fungert skikkelig i Opera for meg. Tidligere har det fungert sånn.. halvveis etter en del knot, manuell installering av FF-plugin osv - nå fungerte det prikkfritt out of the box. Jeg bruker også Win7. http://my.opera.com/desktopteam/blog/2009/...s-to-all-of-you Endret 9. januar 2010 av Peppep Lenke til kommentar
Hotel Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Snakker vi her om den versjonen av Opera som ennå ikke har blitt sluppet i alfa-utgave en gang?Eehh.. om det så viste seg at noen klarte å gjøre noe magi for at pre-alfa-releasen skulle fungere, så kommer det sikkert nytt snapshot innen maks 10 dager. Så tviler på at du finner så mange som orker å bruke tid/energi på å korrigere pre-alfa-releaser (med unntak av Opera-ansatte da – håper, og tror, at de bruker litt tid på feilretting o.a. '< ) funker heller ikke med Opera 10.10 er det ingen måte å få google wave til å funke med opera? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Nei, eg trur ikkje det. Vil du bruke Wave no er det beste alternativet å bruke Chrome, so får me håpe at Google og Opera begge gjer sitt for at det fungerer i Opera seinare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå