Thor. Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 "alt"? Opera har Epost, IRC, notisblokk bare for å nevne noe. Chrome har.. nettleser og bokmerker? Lenke til kommentar
dredg Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 "alt"? Opera har Epost, IRC, notisblokk bare for å nevne noe. Chrome har.. nettleser og bokmerker? Ok, jeg bruker stort sett nettleseren min bare til å surfe, se video og laste ned torrents. Har eget epost program og jeg viste ikke engang at IRC fantes enda hehe. Det var mer på den reine surfeopplevelsen jeg mente. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Kva problem har du med torrentprogram? No har ikkje eg brukt Chrome, so eg veit ikkje korleis den er i bruk, men eg er veldig glad i einbokstavssnarvegane til Opera (ma. 1, 2, z, x), hurtigval og søking i sider (trykk punktum og skriv - Ctrl + G for å gå til neste treff). For å svare på spørsmålet ditt: Du bør bruke Opera framfor Chrome fordi du (eventuelt) liker betre å bruke Opera. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Kva problem har du med torrentprogram? No har ikkje eg brukt Chrome, so eg veit ikkje korleis den er i bruk, men eg er veldig glad i einbokstavssnarvegane til Opera (ma. 1, 2, z, x), hurtigval og søking i sider (trykk punktum og skriv - Ctrl + G for å gå til neste treff). For å svare på spørsmålet ditt: Du bør bruke Opera framfor Chrome fordi du (eventuelt) liker betre å bruke Opera. Jeg hadde problemer med torrentprogrammer tidligere, men fikk løsningen på det i denne tråden. Jeg liker begge browserne meget godt. I bruk synes jeg Chrome er bedre, men liker tanken om Opera best, om du forstår? Nå er jeg splittet i synet og er i tvil om hva som skal være min faste nettleser. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 http://portal.opera.com Blogg post om Opera Portal Noen meninger? Jeg synes det blir det samme som google sitt. Men på den andre måten hadde det vært morsomt å se en nettleser ta over alt, istedenfor at en søkemotor tar over alt. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Opera kan synkroniseres på flere maskiner, eller du kan bruke link som en portal når du er på en maskin uten Opera. http://link.opera.com/ Opera link kan også lagre historikken på hvor du har surfet, om du pleier å søke i historikken for å finne frem til en side du var på tidligere. Til og med speed dial (hurtigvalg på norsk) kan vises derfra. Så selv om du ikke har opera på maskinen kan du fortsatt bruke bokmerkene om du logger inn på Link. For å begynne klikker du på det grønne symbolet i Opera: Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Mouse gestures, Opera Link (særlig ved at jeg da får alle bookmarks automagisk til Opera Mini), custom search med egne snarveier, speed dial, content blocking (kjapt og enkelt for å blokke skrikende reklamer), god innebygget rss-leser, gode og intuitive snarveier og mye mer er grunner til å velge Opera fremfor Chrome. At man kan tilpasse den ekstremt mye etter egne behov er også veldig bra. Det største minuset er dårlig plugin-støtte. Har tidvis slitt både med WMP, Silverlight, Java og fullskjermsvisning med flash - og det burde være helt unødvendig, og er definitivt et punkt som burde være høyt prioritert hos Opera selv. Heldigvis ser det ut til å bli litt bedre med Opera 10 som jeg kjører nå, men de har fortsatt et stykke igjen. IE, FF og Chrome er alle bedre her. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 Internet Explorer Developer Tools vs. Firefox Firebug vs. Safari Web Inspector vs. Opera Dragonfly Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Jeg sliter med Opera 10 på hytta.. Hver gang jeg aktiverer Turbo, blir jeg logget ut av Diskusjon.no, og det er klin umulig å logge på igjen. Bare når Turbo er avslått, kan jeg logge inn, og da virker alt 100%. Noen løsning? Jeg bruker Turbo pga. at jeg bruker mobilen som modem mens jeg er her på hytta. EDIT: Fant ut at denne tråden er for nyheter osv. og ikke support. Stiller spørsmålet mitt her i stedet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry14114297 Endret 27. juli 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Det største minuset er dårlig plugin-støtte. Har tidvis slitt både med WMP, Silverlight, Java og fullskjermsvisning med flash - og det burde være helt unødvendig, og er definitivt et punkt som burde være høyt prioritert hos Opera selv. Heldigvis ser det ut til å bli litt bedre med Opera 10 som jeg kjører nå, men de har fortsatt et stykke igjen. IE, FF og Chrome er alle bedre her. Har ikke hatt noen slike problemer. Det er mer sannsynlig at det er noe med scriptingen på sidene som bruker disse som er problemet, og da pleier de som kjent å bruke browser-sniffing og diskriminere Opera-brukere. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) edit; lol forum bug Endret 28. juli 2009 av Ståle Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Du må så litt på de linkene dine Ståle, funker ikke så bra å klikke på de akkurat... ;-) Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 http://my.opera.com/olli/blog/2009/07/27/f...n-it-fits-apple http://my.opera.com/community/blog/2009/07...-dial-hot-picks Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Noen som kan fortelle meg hvor jeg kan kopiere passordene som jeg har liggende i Wand? Må reinstallere Opera, og vil ikke risikere å miste dem. EDIT: Fant ut av det. Endret 28. juli 2009 av RainbowLady Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) Hurtigvaltips for Opera 10: Opne speeddial.ini som ligg i profilmappa, og legg til følgjande: [uI] Opacity=xx der xx gir kor synlege hurtigvala skal vere, i prosent. 50 vil t.d. gjere dei halvvegs synlege. Kjelde: http://my.opera.com/chooseopera/blog/2009/...k-petter-nilsen Endret 29. juli 2009 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 (endret) Er det mulig å få rettefunksjonen til å støtte norsk? Endret 4. august 2009 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Høgreklikk i eit tekstfelt --> Dictionaries --> Add dictionaries. (Eller noko liknande.) Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 (endret) Takk skal du ha Når vil det bli mulig å laste ned Opera 10 i norsk versjon? Om det har kommet noe dato da. Endret 4. august 2009 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Veit ikkje, men norsk grensesnitt kan du få no. Berre last ned ei språkfil for 9.6 her, og velg den under Verktøy --> Alternativer --> Generelt --> Detaljar. Det er berre nokre få ting som ikkje er omsett. Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 satt og tenkte på en funksjon jeg mener jeg har sett på en firefox extension. en mulighet å lassomerke en haug med linker, slik at linkene blir åpnet i bakgrunnen. noen som vet om dette er mulig i Opera. er det noen som husker hva den firefox utvidelsen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå