Gå til innhold

Den store Opera-tråden

Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

EB_Veyron: Hva i pokker?

Edit: sier fortsatt hva i pokker. Aldri hvert borti noe lignende. Hva er størrelse på skjermen(pixels) på PC'n din og bruker du full skjerm? Vis ikke omtrent hvor mye.

PS: anbefaler ctlr+Z :p

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar

Det kan være to årsaker til at tekst brytes over flere linjer:

1) Ordet nærmer seg kanten av nettleseren, og for å forhindre sideveis scrolling så blir ordet enten flyttet ned på neste linje, eller i noen tilfeller delt. Dette ser man jo godt i skriveprogrammer som Word, hvor lange ord dyttes ned på linja under. Ord og uttrykk med bindestrek og lignende spesialtegn blir delt opp, og følger dermed norsk rettskrivningspraksis. Men dette er Word; vi diskuterer jo egentlig Opera og webben. Og jeg antar Opera kun deler opp ord hvis de inneholder bindestrek eller mellomrom. Så en lenke bestående av flere ord, vil da lett kunne bli delt opp over to linjer. Men alternativet ville vært horisontal scroll, og det er vitterlig ikke pent!

2) Nettstedet er programert til å vise tekst over flere linjer. Ja, det er nok slettes ikke uvanlig at noen med viten og vilje legger inn linjeskift i koden. Grunnen kan være så mange, og det er liten vits i å spekulere i det. I slike får man nesten bare godta valget webutviklerne har gjort, og leve med linjeskift.

--

Selv har jeg aldri hørt om noen instilling for å forandre orddelingsregler Opera benytter. Og jeg tviler sterkt på at det finnes! Men hvis du kan HTML og CSS, kan du alltids lage et user-css som tar tak i alle <a>-tagger og forhindrer orddeling.

Lenke til kommentar

Prøvd å søke om det her, men finner ikke noe. Jeg vil at opera skal åpne alt jeg hadde oppe forrige gang jeg lukket den automatisk, men hver gang jeg åpner opera etter en omstart dukker det først opp et lite vindu hvor den spør hva jeg har lyst til å åpne. Løsning??

Tools->preferences->generelt->oppstart sier "Fortsett fra forrige gang". Dette er forresten et problem jeg har på begge pcne mine, og jeg har hatt det sånn før jeg akkurat formaterte denne også. Har bare lyst til å fikse det for en gangs skyld =)

Lenke til kommentar

Andre enn meg som har relativt store stabilitets problem med opera 10 alpha?

Opplever minst 10 random crash dagleg, særskild dersom eg trykker "tilbake"- knappen for så trykke "fram"-knappen etter eg har sett ein video på f.eks vg.

I tillegg, nokon som veit kvifor eg alltid vil vera avlogga på facebook chatten når eg bruker opera alpha 10. Det er ingen som ser at eg er pålogga, nokon som har idear til kva grunnen er? Dette problemet har eg ikkje i 9.64

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...