Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje, men det virker ulogisk at det er brannmuren. Uansett om jeg er tilkoblet nettverket hjemme, på hybelen eller på skolen så nekter Opera å laste sidene ved oppstart.

Antivirusprogrammet jeg bruker er "Symantec AntiVirus". Noen som har opplevd Opera-problemer med dette antivirusprogrammet? Jeg slo av "auto-protect"-valget, men det hjalp ikke.

 

Edit: skrivefeil.

Endret av Kolb
Lenke til kommentar

Problemet ble løst av Opera selv, da Opera hostet opp en feilmelding etter enda en fullstendig reinnstallasjon. I feilmeldingen stod det noe om mellomtjener-konfigurasjon, og da jeg sjekket så var valget for "Bruk automatisk mellomtjener-konfigurasjon" huket av. Jeg slo dette valget av, og da virket alt som vanlig igjen.

Alt er nå i orden, men jeg synes det er rart at Opera ikke greide å vise en feilmelding før etter den siste reinstallasjonen.

Takk for all hjelp :D

Lenke til kommentar
Problemet ble løst av Opera selv, da Opera hostet opp en feilmelding etter enda en fullstendig reinnstallasjon. I feilmeldingen stod det noe om mellomtjener-konfigurasjon, og da jeg sjekket så var valget for "Bruk automatisk mellomtjener-konfigurasjon" huket av. Jeg slo dette valget av, og da virket alt som vanlig igjen.

Alt er nå i orden, men jeg synes det er rart at Opera ikke greide å vise en feilmelding før etter den siste reinstallasjonen.

Takk for all hjelp :D

 

Det kan høres ut som at det lå igjen noen innstillinger etter første installasjon når du installerte både andre og tredje gangen,

men at den først sa ifra tredje gangen, av en eller annen grunn.

 

Bruk av mellomtjener, også kjent som "proxy" er skjelden feil om det er aktivert, og jeg hadde blitt ganske så irritert om opera skulle

ha kommet med en varselmelding hver gang jeg bruker en mellomtjener, så jeg er faktisk overrasket over at opera sa ifra i det hele tatt.

 

uansett, veldig bra at du har funnet ut av dette, men jeg lurer på hvilken adresse som er stilt inn i mellomtjenerinnstillingene,

kan du fortelle dette? det kan muligens gi en indikasjon på hvorfor den var stillt inn slik. (f.eks. reklameblokkering av brannmur el.l.)

Lenke til kommentar

Jeg hadde problemer med proxyen på skolen, og jeg mener å huske at da jeg googlet det. Da fant jeg en side der det stod noe om å aktivere "Bruk automatisk mellomtjener-konfigurasjon" og skrive inn "http://ISAFarm:8080/array.dll?Get.Routing.Script".

 

Jeg søkte nettopp på denne URL-en og fant dette https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1045788. Det ser ut til at han hadde samme problem som meg, bare med FF.

Endret av Kolb
Lenke til kommentar

Jeg liker de fleste av de nye Opera-endringene som har kommet de siste årene, men ikke tastaturoppsettet - etter nyinstall går jeg alltid til Preferences -> Advanced -> Shortcuts og velger "Opera 9.2 Compatible" under keyboard setup. Jeg synes det er mye mer logisk, jeg bruker hele tiden f.eks. 1 og 2 for å bytte mellom tabs, z og x for å gå frem og tilbake, ctrl+b (ctrl+shift+v er på sett og vis mer logisk, men ctrl+b er færre trykk, og b ligger ved siden av v, så det er en "logikk" i det óg) med flere. Det kan gjerne være et tips til andre å forsøke det snarveisoppsettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...