Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Nei, det er ikke det jeg mener, og det tror jeg du forstår.

Og ja, jeg ser kanskje litt stort på det. Det var vel det du (?) nevnte om

å plasere enda flere knapper fremme som fikk meg til å se slik på det, for

Jeg har nok av verktøylinjer å fjerne allerede, og jeg er fornøyd med at jeg faktisk kan fjerne dem.

Ting man stiller inn en gang kan godt være bortgjemt for min del.

 

En siste ting ang. bittorent, så er det en veldig fin måte å deaktivere den på i første innlegget på denne

tråden, nesten bare å trykke på en lenke ;) (så vet du det til neste gang :) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er enig i at det ikke nødvendigvis er alle programmers mål å nå ut til mest mulig brukere (selv om Opera bare kan tjene på å ha flere brukere i mine øyne), men jeg er da av den oppfatning at et utviklerteam alltid streber mot å forbedre programvaren sin og at det alltid er ting som kan forbedres (man har vel ennå aldri kommet til det punktet der noen har satt seg ned og sagt "Vel, da var det programmet perfekt. Hva skal jeg gjøre nå?"). Brukervennlighet er en av disse, og det er bare positivt med forbedringer på det punktet.

 

Det er forskjell på bortgjemt og bortgjemt. Bortgjemt i oversiktlige menyer type alternativer -> nedlastinger -> filtype er en ting mens å måtte skrive en obskur "kommando" i adresselinjen for så å trykke en merkelig tastaturkombinasjon (ctrl+f) og søke seg til det man skal endre (sett fra en fersk brukers ståsted) er en helt annen.

 

Dette kan virke skremmende på nye brukere som kanskje er vandt med IE og de vil løpe tilbake til det kjente. Det tror jeg ingen er tjent med, aller minst Opera selv. :)

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Greia er den at oversiktlige menyer blir uoversiktlige når det blir alt for mange elementer.

(prøv miranda-im med noen plugins, så ser du det selv ;) )

 

Med tanke på at folk flest ikke en gang forstår hva det er man stiller på i opera:config,

så er det greit å gjemme ting bort der.

Jeg vet selv bare hva noen småting der er, dvs, stort sett akkurat de som jeg bruker.

 

At brukervennlighet kan forbedres vises jo blandt annet ved at de forandret standarddrakten,

i et forsøk på nettopp å forbedre brukervenligheten ;) (Hvorvidt de klarte det er opp til brukeren selv)

Lenke til kommentar

Da er det vel bare å legge til et valg mellom "standard"-installasjon for den jevne brukeren som ikke modifiserer noe særlig, og en minimalistisk installasjon for oss som vil legge til elementer manuelt og har et oppsett vi trives med. Alvorlig talt, å gjøre programmet mer brukervennlig taper ingen på.

Lenke til kommentar
Mathias666: Vet ikke hvordan du kan få den til å bli akkurat 2 linjer, men for å få den til å gå over flere linjer, høyreklikk på den, velg Customize -> Toolbars -> Wrapping -> Wrap to multiple lines

 

mX: Høyreklikk på linja og velg Customize -> Buttons -> Browser, og dra New Tab knappen til der du vil ha den.

 

Funka perfekt! Tusen takk

Lenke til kommentar
De skal ikke fikse stabilitetsproblemene og da?

Jeg gjentar denne her jeg, i tilfelle folk ikke vet om det:

Hvis stabilitetsproblemene dere opplever opptrer i form av kræsjing og/eller frysing vil det hjelpe Opera veldig om dere legger inn Inspector IIXII, samler logger fra den og sender dem inn sammen med bugrapportene deres :)

Det er den beste måten å forsikre seg om at de kan fikse problemene deres. Det er ofte tilfellet at folk rapporterer bugs uten at noen av Operas QA-folk klarer å reprodusere problemet internt, men Inspector-logger går utenom det problemet og gir dem en mulighet til å fikse det allikevel. Bruk Inspector! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...