stoffix Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Nei, det er ikke det jeg mener, og det tror jeg du forstår. Og ja, jeg ser kanskje litt stort på det. Det var vel det du (?) nevnte om å plasere enda flere knapper fremme som fikk meg til å se slik på det, for Jeg har nok av verktøylinjer å fjerne allerede, og jeg er fornøyd med at jeg faktisk kan fjerne dem. Ting man stiller inn en gang kan godt være bortgjemt for min del. En siste ting ang. bittorent, så er det en veldig fin måte å deaktivere den på i første innlegget på denne tråden, nesten bare å trykke på en lenke (så vet du det til neste gang ) Lenke til kommentar
hernil Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Er enig i at det ikke nødvendigvis er alle programmers mål å nå ut til mest mulig brukere (selv om Opera bare kan tjene på å ha flere brukere i mine øyne), men jeg er da av den oppfatning at et utviklerteam alltid streber mot å forbedre programvaren sin og at det alltid er ting som kan forbedres (man har vel ennå aldri kommet til det punktet der noen har satt seg ned og sagt "Vel, da var det programmet perfekt. Hva skal jeg gjøre nå?"). Brukervennlighet er en av disse, og det er bare positivt med forbedringer på det punktet. Det er forskjell på bortgjemt og bortgjemt. Bortgjemt i oversiktlige menyer type alternativer -> nedlastinger -> filtype er en ting mens å måtte skrive en obskur "kommando" i adresselinjen for så å trykke en merkelig tastaturkombinasjon (ctrl+f) og søke seg til det man skal endre (sett fra en fersk brukers ståsted) er en helt annen. Dette kan virke skremmende på nye brukere som kanskje er vandt med IE og de vil løpe tilbake til det kjente. Det tror jeg ingen er tjent med, aller minst Opera selv. Endret 15. desember 2008 av hernil Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Greia er den at oversiktlige menyer blir uoversiktlige når det blir alt for mange elementer. (prøv miranda-im med noen plugins, så ser du det selv ) Med tanke på at folk flest ikke en gang forstår hva det er man stiller på i opera:config, så er det greit å gjemme ting bort der. Jeg vet selv bare hva noen småting der er, dvs, stort sett akkurat de som jeg bruker. At brukervennlighet kan forbedres vises jo blandt annet ved at de forandret standarddrakten, i et forsøk på nettopp å forbedre brukervenligheten (Hvorvidt de klarte det er opp til brukeren selv) Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Da er det vel bare å legge til et valg mellom "standard"-installasjon for den jevne brukeren som ikke modifiserer noe særlig, og en minimalistisk installasjon for oss som vil legge til elementer manuelt og har et oppsett vi trives med. Alvorlig talt, å gjøre programmet mer brukervennlig taper ingen på. Lenke til kommentar
23042390n420 Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hva er nytt i 9.63? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 De skal ikke fikse stabilitetsproblemene og da? Lenke til kommentar
Capless Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Tydeligvis ikke denne gangen Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 http://cybernetnews.com/2008/07/30/cyberno...as-address-bar/ Oppdater FB, Twitter og flere statuser på en gang fra Opera adressefeltet. Lenke til kommentar
MathHouse Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Mathias666: Vet ikke hvordan du kan få den til å bli akkurat 2 linjer, men for å få den til å gå over flere linjer, høyreklikk på den, velg Customize -> Toolbars -> Wrapping -> Wrap to multiple lines mX: Høyreklikk på linja og velg Customize -> Buttons -> Browser, og dra New Tab knappen til der du vil ha den. Funka perfekt! Tusen takk Lenke til kommentar
styx Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 De skal ikke fikse stabilitetsproblemene og da? Jeg gjentar denne her jeg, i tilfelle folk ikke vet om det: Hvis stabilitetsproblemene dere opplever opptrer i form av kræsjing og/eller frysing vil det hjelpe Opera veldig om dere legger inn Inspector IIXII, samler logger fra den og sender dem inn sammen med bugrapportene deres Det er den beste måten å forsikre seg om at de kan fikse problemene deres. Det er ofte tilfellet at folk rapporterer bugs uten at noen av Operas QA-folk klarer å reprodusere problemet internt, men Inspector-logger går utenom det problemet og gir dem en mulighet til å fikse det allikevel. Bruk Inspector! Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Har installert FlashBlock for Opera så nå krasjer den så og si aldri mer for det er som regel flashplayer som kjører Opera i senk. Er du klar over hvor mye flashbasert reklame som finnes der ute? Ta en tur på VG med Flashblocker aktivert. Endret 20. desember 2008 av Sn3ipen Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Opera lagrer ikke det språket jeg setter som standard, så hver gang jeg starter Opera, må jeg bytte til norsk. Hvordan gjør jeg norsk til standard? Bruker Opera 10. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 opera 10 ALFA (!) kommer vel bare i engelsk for øyeblikket? Lenke til kommentar
Capless Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Er ikke lurt å bruke alpha versjoner om man ikke vil bli plaget med noe Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Går fint an å bruke norsk i Opera 10. Må berre bruke språkfilene fra opera 9.3 mappa. Virker iallefall fint her. Lenke til kommentar
D'Amico Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Ingen som har funnet et fint jule-skin? Prøvde å lete litt selv, men fant ikke så mye interessant. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Har lastet ned norske språkfiler, og valgt dem i Verktøy > Innstillinger > Språk (under Generelt-fanen) > Detaljer > Språk i brukergrensesnittet, men det blir tilbakestilt når jeg starter Opera på nytt. Lenke til kommentar
Capless Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 hvorfor ikke bare bruke engelsk? selv bruker jeg engelsk i nesten alle programmer jeg bruker. ordene for ting er mye kortere i engelsk enn norsk. F.eks norsk = informasjonskapsler engelsk = cookies Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 norsk = datainformasjonskapsler hvis man skal være nøyaktig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå