Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det pleier å skje når jeg kommer bort i en av museknappene og beveger musa litt. Derfor jeg tenkte at det kanskje var en musebevegelse. Har skjedd en del ganger i det siste, men ikke hver dag. Opera avslutter seg faktisk kjappere når det skjer enn om jeg hadde trykt Ctrl+Q eller File > Avslutt.

 

Edit: Skjedde nå nettopp når jeg bladde tilbake med musebevegelsen.

Endret av Bozzeye
Lenke til kommentar

Enig om torrentklienten deres. Den er boss, og jeg må hver gang inn i Preferences -> Downloads etter å ha installert nye versjoner (pleier å teste/bruke nye alfa/betaversjoner, og da må alle innstillinger legges inn på nytt). Det tar ikke lang tid for oss som vet hvordan vi gjør det, men 97% av brukerne vet nok ikke det. Gleder meg til preferences (og RSS-feeds) blir inkludert i Opera Link.

Lenke til kommentar
Det er ikke vanskelig :p

Jo. Det er uten tvil vanskelig, begge deler.

 

Jeg er en relativt PC-kyndig kar, som klarer å se seg nogenlunde godt rundt i programmer. Torrent-blockering ligger langt inn i en vanskelig labyrint av menyer, og gjennomsnittsbrukeren vil aldri klare å finne den av seg selv.

 

Og å redigere en snarvei er også alt for mye å kreve av brukeren.

 

Jeg er enig i at vanskelig, i ordet rette forstand, kanskje ikke er riktig beskrivelse, men om Opera skal bli noe for andre enn nørds som oss så må de bli mer brukervennlig enn det her.

Lenke til kommentar

For å disable torrent er det jo bare å skrive opera:config -> klikke på BitTorrent --> fjern haken for Enable :)

Mye mer som kan gjøres i opera:config med bare et søk eller to ;)

 

Jeg trur det er mange som trur ting er vanskeligere enn hva det egentlig er. Virker som at ganske mange ikke prøver seg fram selv i options engang

Lenke til kommentar

Enig med hernil her gitt, det er virkelig ikke brukervennlighet. Spørsmål om man f.eks vil bruke opera som torrentklient og mail burde man fått når man installerer.

 

Og i tillegg hatt en mulighet i Innstillinger der du enkelt kan skru av og på slike "ekstra" funksjoner, som jeg selv synes det er i en nettleser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...