Capless Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Avsluttes opera helt tilfeldig eller skjer det når du gjør noe? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Det pleier å skje når jeg kommer bort i en av museknappene og beveger musa litt. Derfor jeg tenkte at det kanskje var en musebevegelse. Har skjedd en del ganger i det siste, men ikke hver dag. Opera avslutter seg faktisk kjappere når det skjer enn om jeg hadde trykt Ctrl+Q eller File > Avslutt. Edit: Skjedde nå nettopp når jeg bladde tilbake med musebevegelsen. Endret 9. desember 2008 av Bozzeye Lenke til kommentar
Capless Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 snodig det der, jeg så faktisk at det skjedde på pappa sin pc i går, han bruker ubuntu. kjører du windows eller linux? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Bruker Ubuntu Linux. Lenke til kommentar
Capless Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Mulig det er en bug opera har i linux da Lenke til kommentar
genser Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Hei. 2 spørsmål Hvordan får jeg fjernet tray-icon? Finner ikke alternativet. Slikt gjør meg ganske sint egentlig. Er det mulig å få to rader med faner? Har litt mange sider åpne. Takk for svar. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Fjerne tray ikon: Legg til /notrayicon i mål i snarveien. http://my.opera.com/Tamil/blog/opera-faq#78 Få tabs over flere linjer er svart på tidligere: Vet ikke hvordan du kan få den til å bli akkurat 2 linjer, men for å få den til å gå over flere linjer, høyreklikk på den, velg Customize -> Toolbars -> Wrapping -> Wrap to multiple lines Lenke til kommentar
genser Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Strålende. Takk skal du ha. Nok en gang: :realmad: at Opera skal gjøre det så vanskelig å disable bittorrent og tray icon. Lenke til kommentar
Capless Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Det er ikke vanskelig Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 yo! Sliter med at fontene, og fanene i opera er schvæære! Noen muligheter til å få fanene og fontstørrelsen på fanene og navbaren mindre? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Sjekk Opera Slim skinnet i 1. posten. Lenke til kommentar
Capless Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 CTRL+F12 --> web pages Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Funka fett med mindre tabs. Men fontene er shvææær. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Enig om torrentklienten deres. Den er boss, og jeg må hver gang inn i Preferences -> Downloads etter å ha installert nye versjoner (pleier å teste/bruke nye alfa/betaversjoner, og da må alle innstillinger legges inn på nytt). Det tar ikke lang tid for oss som vet hvordan vi gjør det, men 97% av brukerne vet nok ikke det. Gleder meg til preferences (og RSS-feeds) blir inkludert i Opera Link. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Ctrl+F12 -> Avansert -> Skrifttyper Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Ståle.. Jeg tror jeg elsker deg over internett! Tusen hjertelig! Lenke til kommentar
genser Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Det er ikke vanskelig Jo. Det er uten tvil vanskelig, begge deler. Jeg er en relativt PC-kyndig kar, som klarer å se seg nogenlunde godt rundt i programmer. Torrent-blockering ligger langt inn i en vanskelig labyrint av menyer, og gjennomsnittsbrukeren vil aldri klare å finne den av seg selv. Og å redigere en snarvei er også alt for mye å kreve av brukeren. Jeg er enig i at vanskelig, i ordet rette forstand, kanskje ikke er riktig beskrivelse, men om Opera skal bli noe for andre enn nørds som oss så må de bli mer brukervennlig enn det her. Lenke til kommentar
Capless Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 For å disable torrent er det jo bare å skrive opera:config -> klikke på BitTorrent --> fjern haken for Enable Mye mer som kan gjøres i opera:config med bare et søk eller to Jeg trur det er mange som trur ting er vanskeligere enn hva det egentlig er. Virker som at ganske mange ikke prøver seg fram selv i options engang Lenke til kommentar
hernil Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Det er ikke brukervennlighet. 90% av pc-brukerne vil ikke vite om ting som opera:config og about:config, det er mange potensielle brukere som ikke vil ha mulighet til å endre torrentnedlastingen uten hjelp og dermed også mange irritasjonsmomenter som ikke hadde trengt å være der. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Enig med hernil her gitt, det er virkelig ikke brukervennlighet. Spørsmål om man f.eks vil bruke opera som torrentklient og mail burde man fått når man installerer. Og i tillegg hatt en mulighet i Innstillinger der du enkelt kan skru av og på slike "ekstra" funksjoner, som jeg selv synes det er i en nettleser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå