Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen andre som sliter voldsomt med den nye Hotmailen? Funker i Mozilla, men ikke Opera.

 

Ja.

 

OPERA + HOTMAIL = PROBLEM

 

ENDELIG noen som har samme problem :p Jeg har prøvd ALT for å få hjelp men nå GIR jeg opp!!

Har alltid hatt hotmail og det har gått HELT fint i Opera. For ca en uke siden fikk Hotmail et "ansiktsløft". Etter dette låser alt seg og jeg kan ikke trykke noe etter jeg har logget inn.

 

DETTE ER SÅ FRUSTRERENDE!! Må opne Explorer for å sjekke mail... :thumbdown:

 

kan noen være så snill å hjelpe oss??

Dere kan teste med å endre user-agent i Opera. (høyreklikk -> "rediger instilliner for nettsted.." -> nettverk -> identifiser som...). Hvis maskering som Firefox eller Internet Explorer hjelper, så betyr det at MS (igjen) aktivt hindrer Opera fra å surfe på nettstedet (ved å servere Opera-brukere masse tulle-kode).

Lenke til kommentar
Noen andre som sliter voldsomt med den nye Hotmailen? Funker i Mozilla, men ikke Opera.

 

Ja.

 

OPERA + HOTMAIL = PROBLEM

 

ENDELIG noen som har samme problem :p Jeg har prøvd ALT for å få hjelp men nå GIR jeg opp!!

Har alltid hatt hotmail og det har gått HELT fint i Opera. For ca en uke siden fikk Hotmail et "ansiktsløft". Etter dette låser alt seg og jeg kan ikke trykke noe etter jeg har logget inn.

 

DETTE ER SÅ FRUSTRERENDE!! Må opne Explorer for å sjekke mail... :thumbdown:

 

kan noen være så snill å hjelpe oss??

Dere kan teste med å endre user-agent i Opera. (høyreklikk -> "rediger instilliner for nettsted.." -> nettverk -> identifiser som...). Hvis maskering som Firefox eller Internet Explorer hjelper, så betyr det at MS (igjen) aktivt hindrer Opera fra å surfe på nettstedet (ved å servere Opera-brukere masse tulle-kode).

Nå skjedde det absolutt noe, men jeg får ikke opnet mailen men fikk derimot sjekket useriøs-post mappen og tømt denne. Mine mailer i innboksen kan jeg fortsatt ikke åpne... :(

 

Jeg prøvde både masker som og identifiser som og gjenopprettet siden og startet Opera på nytt..

Det MÅ være noe annet som kan gjøres med dette problemet. Om ikke vente på at enten Opera eller MS finner ut at det er et problem...

Lenke til kommentar
Testa dette no, logga på og alt virka.

La merke til at Opera sto som Skjul som Firefox. Har ikkje tatt det på sjølv.

 

Tok tilbake til identifiser som Opera no, hotmailen virker fortsatt.

 

Du kan jo alltids teste med Skjul som Firefox.

 

Nå kan jeg opne og lese mail men det fungerer fortsatt ikke optimalt. Knapper er borte. Som for eksempel "log av" og "til" knappen når jeg skal skrive ny mail... irriterende. Jeg kan heller ikke legge ved vedlegg.... Åhh, jeg merker jeg snart KLIKKER på Microsoft Windows Live. :mad::thumbdown:

 

Jeg opna feilmeldings-konsollen og den viser over 50 feil når jeg opner Hotmail.

Endret av kroveo
Lenke til kommentar

Er det nokon som veit om det er mogeleg å endre bakgrunnsfargen for visning av bilete i fullskjermsmodus? Tenkjer t.d. om ein opner eit forumvedlegg, og set Opera i fullskjermsmodus. Tidlegare vart bakgrunnen automatisk svart, men i dei siste versjonane har den vore kvit, og eg skulle gjerne hatt attende den svarte bakgrunnen. Eg har søkt litt, og leita i innstillingar, utan å finne noko, so er det nokon her som har tips?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Fikk et rart problem med opera ikveld.

Har en vista maskin, som jeg oppdaterte opera fra 9.50 til 9.62 på for noen dager siden.

Det gikk tilsynelatende greit.

Oppdaterte idag xnview og tvuplayer, samt byttet ut adobe reader med pdf xchange viewer.

Alt gikk tilsynelatende problemfritt.

Så, 7-8 timer etterpå, sluttet plutselig opera å svare.

Dette gjelder uansett hva jeg gjør, f.eks hvis jeg forsøker å skrive en nettadresse, forsøker å gå inn i innstillingene...uansett, opera låser seg.

Dette har jeg forsøkt, uten hell:

-Avinnstallert xnview, tvuplayer og pdf xchange viewer...samt opera (slettet mappene), og forsøkt å legge inn opera på ny (både 9.62, 9.61, og 9.50)

-lagt inn flash og shockwave påny

-sjekket at brannmuren ikke blokkerer noen filer

 

Dette gjelder kun vista maskinen, og internet explorer fungerer fortsatt feilfritt så det er ikke nettproblemer.

Samme programmer på en xp maskin fungerer feilfritt, også opera 9.62.

siden tilsynelatende ALLE operaversjonene krasjer, uansett versjon, så må det være noe grunnleggende som har skjedd som gjør at opera ikke fungerer lenger.

 

De programmene som ble oppgradert har heller ikke noe med opera å gjøre, så de skulle ikke påvirket slike ting.

Noen som har noen ideer om hva som kan ha skjedd?

Eneste jeg ser for meg er at vista på en eller annen måte har blokkert for andre nettlesere enn explorer, men kjenner ikke til noen oppdateringer i det siste eller noe som skulle gjøre det???

Lenke til kommentar

Nå kan jeg opne og lese mail men det fungerer fortsatt ikke optimalt. Knapper er borte. Som for eksempel "log av" og "til" knappen når jeg skal skrive ny mail... irriterende. Jeg kan heller ikke legge ved vedlegg.... Åhh, jeg merker jeg snart KLIKKER på Microsoft Windows Live. :mad::thumbdown:

 

Jeg opna feilmeldings-konsollen og den viser over 50 feil når jeg opner Hotmail.

Tja, da funka plutselig alt...

Det merkelige var at Hotmail funker etter en Adobe-oppdatering... Ække muuulig??

Jaja, jeg er glad!

 

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har hatt litt mer i kjølvannet av operas plutselige død.

Etter å ha fjernet Opera, fikk jeg feilmelding om at programmet manglet når jeg klikket på linker i windows mail.

Jeg mistenkte at opera fortsatt var satt som standard nettleser, og åpnet derfor internet explorer.

Der skal man kunne sette explorer som standard nettleser, men når man gjorde det spratt valget tilbake når man gikk ut av vinduet.

Litt googling viste at man måtte gå via kontrollpanel og standardprogram.

Der kunne man velge ulike programmer som skulle ta seg av de ulike tingene, og det var et hovedvalg hvor man bl.a kunne velge mellom microsoft og egendefinert.

Den stod på egendefinert, så jeg byttet til microsoft.

Da blinket bakgrunnen en gang og vips så var explorer standard nettleser igjen og jeg fikk åpnet linker i mail igjen.

Det snodige? var at ikonet for intenett under startmenyen var en jordklode, ikke explorer sin e eller opera sin o.

Da jeg fikk byttet til explorer via kontrollpanelet så forandret dette ikonet seg til explorer e`n igjen.

Jeg har googlet litt rundt vista og opera, og det virker som om det er masse problemer rundt dette.

Spesielt det at opera, som i mitt tilfelle, slutter å svare, men også veldig høy cpu bruk og slike ting.

Noen mente at problemet lå i at folk brukte eldre flash og java utgaver, men selv med siste versjoner på dette så hjelper det ikke.

Opera har aldri fungert bra på vista maskinen, har sluttet å fungere bl.a hvis man forsøker å åpne en ny fane eller slette private data.

Har også opplevd rare ting med nedlastingen, som f.eks at progressen går som den skal og opera angir at en fil er lastet ned men når man sjekker i nedlastingsmappa er kun noen få Kb lastet ned.

Men har aldri opplevd at samtlige operaversjoner plutselig slutter å virke.

for meg tyder det på at vista må ha blokkert en viktig operafil/.dll fil, men finner ingenting hverken i defender eller brannmur.

Uansett snodig, og game over med opera på vista for min del.

Lenke til kommentar

opprett ei fil med filendelse ".css" og putt følgene linje i den:

* { background:#000 }

 

 

Så setter du Opera til å bruke den som standard css-fil elns. Aner ikke hvor man har det valget. Men det skal være der en plass? Et alternativ er å gå inn på spesifikke side-egenskaper og kun angi den fila for ett og ett nettsted. Men det er nå litt mer tungvindt. PS: hvis nettsider har glemt å angi bakgrunnsfarge (hvordan i HE@$%&€E klare man å glemmer slikt?) får du fin sort bakgrunnsfarge :-)

Lenke til kommentar

Som du sier qualbeen, så får man bakgrunnsfarge på andre ting av den koden. Skriv dette isteden, og lagre som en .css fil.

div#imgDiv {
background-color:#000000;
}

 

Gå til File -> View -> Style -> Manage Modes...

Under Presentation Modes må My style sheet være merket av på author mode.

På Display velg den css fila på my style sheet.

Lenke til kommentar
Spesielt det at opera, som i mitt tilfelle, slutter å svare, men også veldig høy cpu bruk og slike ting.

Noen mente at problemet lå i at folk brukte eldre flash og java utgaver, men selv med siste versjoner på dette så hjelper det ikke.

Jeg har dette problemet i Win XP. Opera kan henge i 5-20sek før det fungerer igjen. Dette gjelder spesielt om jeg har flere faner åpne eller sider med masse reklame. Har prøvd å reinstallere opera, flash, java etc uten resultat. Har en mistanke om at problemet er relatert til flash. Dette er forferdelig irriterende, og jeg har gått over til å bruke Firefox på grunn av det.

 

edit: flash-versjon 10.0.12.36

Endret av Jalladoode
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...