Gå til innhold

Den store Opera-tråden

Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ein hurtigtast for det, som er satt til å fungere kun i Linux. Ved å endre på denne, so den fungerer uansett OS, kan du skjule/vise menylinja:

Alt + P --> Avansert --> Snarvegar. Klikk på Endre for tastatursnarvegar, og søk etter menu bar, du får opp eitt treff. Som standard står det Platform Unix, F11 alt. Ved å fjerne Platform Unix, vil Alt + F11 skjule menylinja. Du kan sjølvsagt bruke ein annan hurtigtast om du vil det. F6 er til dømes ledig.

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar

Nvm! fiksa det :D

edit: Hvordan får jeg det slik at når jeg skriver inn en ny adresse i en åpen fane som ikke er speeddial så åpner den i en ny fane og ikke i den samme. Altså slik:

Fane 1: diskusjon.no.

Så skriver jeg inn f.eks. hw.no i den samme fanen og da blir den i "Fane 2. hw.no".

Endret av Programvare
Lenke til kommentar

Personleg ser eg ingen grunn til ein slik funksjon, det er like lite jobb å opne ei ny fane som det er å flytte fokus til adresselinja. Det bør uansett ikkje vere valt som standard.

Men ein alternativ metode: Alt + P --> Avansert --> Faner, fjern haka frå «Bruk om att gjeldande fane». Om du bruker F2 for å skrive inn adressa vil det kome ein ny fane når du trykker enter (F2 gjer at det sprett opp eit lite vindauge med ei adresselinje). Det fungerer derimot ikkje frå den vanlege adresselinja.

Lenke til kommentar

Prøvde i denne tråden, men siden ingen svarer der spør jeg her. Har nettopp lastet ned Opera, og har et stort problem. Sidene lastes ikke! Lastes i alle andre browsere, men ikke i Opera. Noen som har noen kreative forslag på det problemet? Har prøvd å reinstallere flere ganger, uten resultat. Har heller ingen brannmur på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...