Feltherre Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Hei Har et lite problem her. Når jeg trykker på et bilde som feks på Babethread v3.0.( ) Så kommer det bare opp et tomt vindu og ikke et større bilde. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Er det mulig å fjerne <fil - rediger - vis - bokmerker etc> linjen i Opera i Vista?Har sett det gå an i linux.. Edit: Fant ut av det takket være Tamils blogg. Hvordan? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Det er ein hurtigtast for det, som er satt til å fungere kun i Linux. Ved å endre på denne, so den fungerer uansett OS, kan du skjule/vise menylinja: Alt + P --> Avansert --> Snarvegar. Klikk på Endre for tastatursnarvegar, og søk etter menu bar, du får opp eitt treff. Som standard står det Platform Unix, F11 alt. Ved å fjerne Platform Unix, vil Alt + F11 skjule menylinja. Du kan sjølvsagt bruke ein annan hurtigtast om du vil det. F6 er til dømes ledig. Endret 12. oktober 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Nvm! fiksa det edit: Hvordan får jeg det slik at når jeg skriver inn en ny adresse i en åpen fane som ikke er speeddial så åpner den i en ny fane og ikke i den samme. Altså slik: Fane 1: diskusjon.no. Så skriver jeg inn f.eks. hw.no i den samme fanen og da blir den i "Fane 2. hw.no". Endret 12. oktober 2008 av Programvare Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Trykk shift+enter etter at du har skrevet adressen. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Trykk shift+enter etter at du har skrevet adressen. Det vet jeg, men jeg vil bare trykke enter. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Går ikkje, so vidt eg veit. Anten, shift + enter, eller lag ny fane fyrst med Ctrl + T. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Bruker vanligvis ctrl+t først ja. Derfor jeg så etter noe som kunne gjøre slik. Det kommer vel senere. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Personleg ser eg ingen grunn til ein slik funksjon, det er like lite jobb å opne ei ny fane som det er å flytte fokus til adresselinja. Det bør uansett ikkje vere valt som standard. Men ein alternativ metode: Alt + P --> Avansert --> Faner, fjern haka frå «Bruk om att gjeldande fane». Om du bruker F2 for å skrive inn adressa vil det kome ein ny fane når du trykker enter (F2 gjer at det sprett opp eit lite vindauge med ei adresselinje). Det fungerer derimot ikkje frå den vanlege adresselinja. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 "Men ein alternativ metode: Alt + P --> Avansert --> Faner, fjern haka frå «Bruk om att gjeldande fane»" er eit must! Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Kvar sin smak, eg foretrekker å ikkje bruke den. Men det avheng vel av kva vanar ein legg seg til. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 "Men ein alternativ metode: Alt + P --> Avansert --> Faner, fjern haka frå «Bruk om att gjeldande fane»" er eit must! Og hva gjør denne? Har aldri merka noen forskjell, og uansett hvor jeg trykker havner den jo i samme fane. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Nei. Om du trykker F2 og skriv inn ei adresse der, om du bruker søkefeltet til høgre for adresselinja, eller om du merker tekst og vel Søk eller Gå til adresse, so vil det verte opna ei ny fane. Det skal iallfall vere slik. For adresselinja vil det ikkje vere nokon forskjell. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Noen som har noe tips til konfigurering av Opera for en Netbook, for å speede den litt opp? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 http://www.ghacks.net/2007/03/29/10-tips-t...eed-up-opera-9/ Hjelper et lite hakk. Hadde vel en link med en hel haug med tips en gang, men finner den ikke igjen. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Hadde også en slik liste en gang, men nå kan jeg ikke finne den igjen, selvfølgelig nå jeg trenger den Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Et par innlegg med off-topic er fjernet. Vennligst hold dere til trådens tema. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Faris Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Prøvde i denne tråden, men siden ingen svarer der spør jeg her. Har nettopp lastet ned Opera, og har et stort problem. Sidene lastes ikke! Lastes i alle andre browsere, men ikke i Opera. Noen som har noen kreative forslag på det problemet? Har prøvd å reinstallere flere ganger, uten resultat. Har heller ingen brannmur på. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Still inn proxy-innstillingene riktig. Lenke til kommentar
Faris Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Har gjort det også. Utgjorde ingen forskjell. Men i dag kan jeg melde at Opera fungerer som det skal. Bare forumet som oppfører seg rart i dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå