Gå til innhold

Den store Opera-tråden

Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opera 9.6

Opera 9.6 har blant annet endelig synkronisering av egne søk!

Den er også raskere enn 9.5 :D

Dagen idag kommer til å bli feiret av meg ved at jeg skriver om førsteposten. :D

http://my.opera.com/community/blog/opera-9-6

What’s new in Opera 9.6

Expanded Opera Link

Opera lets you take your favorite search engines and the browser history you enter wherever you go. Opera Link also synchronizes notes taken in your Opera browser, your bookmarks, Speed Dial and personal bar.

Optimized Opera Mail

Stuck with a slow connection? Our built-in e-mail client, Opera Mail, now includes “low-bandwidth mode” to retrieve mails even faster when bandwidth is limited.

Prioritized e-mail

Opera Mail has two new ways to manage e-mail conversations. Keep an eye on important threads and contacts by following them, or ignore less important threads and contacts with a single click.

Increased speed:

Opera 9.6 improves the quick responsiveness and page loading of Opera 9.5.

Previewed feeds

Look before you feed. Now you can see an RSS feed’s content before subscribing to it or even bookmarking it. Opera gives you a clean, multi-column preview for each RSS feed so you know what to expect before you subscribe.

Improved fluency

Opera is pleased to add support for Indonesian, Ukrainian, Estonian, Hindi, Telugu, and Tamil languages.

Endret av Ståle
Lenke til kommentar

Såklart er det feil i stavkontrollprogramvare. Men allikevel syns jeg det (for min egen del) er bedre med en halvgod stavekontroll, enn ingen stavekontroll.

@Gaarulf: Nei, det er nå hipp som happ. Er gratis å registrere seg, så du kan jo gjøre en kjapp test for å se hvem du liker best... Har hørt mye bra om GMail, men velger selv å ikke putte hele livet mitt på google-serverne. :p

Opera 9.6; Nais, må vel restarte Opera for å sjekke etter automatisk oppdatering da.

Lenke til kommentar
Kan virkelig ikke se hvordan stavekontrollen skal kunne forverre språket til folk. :dontgetit:

Jo, når jeg skriver "hårruller", prøver Word å rette det til enten håreruller eller harruller. Men når jeg skriver "hår ruller", som er noe helt annet, gir Word blaffen.

Korrekt staving som Word 2000 (og sannsynligvis mange andre stavekontroller) ikke godtar:

flekkfjerner

fettfjerner

tunfiskbiter

restesalg

kyllingbiter

rødspritbrenner

Når folk får en rød strek under ordene setter de et mellomrom i midten så streken forsvinner.

Og det blir helt feil:

flekk fjerner (hva er det denne flekken fjerner, mon tro?)

fett fjerner

tunfisk biter (her er det noe fishy)

kylling biter (visste ikke at de hadde tenner en gang)

reste salg (meningsløst)

rødsprit brenner (noe helt annet enn en rødspritbrenner)

Edit: rettet opp stavefeil (som ikke ble oppdaget av stavekontrollen i Word...)

Endret av tsg1zzn
Lenke til kommentar

Ser poenget ditt, men jeg tror at stavekontroll kunne reddet oss fra "mange" sånne innlegg, som jeg ser på som verre enn "flekk fjerner" istedet for "flekkfjerner". Et annet poeng er at stavekontrollen (i Firefox) oppdateres regelmessig så feil blir rettet med jevne mellomrom.

Ike jei helelr.

(vet du forresten hva som er riktig av "i hvert fall" og "ihvertfall"? :whistle: )

Lenke til kommentar
(vet du forresten hva som er riktig av "i hvert fall" og "ihvertfall"? :whistle: )

Vel, det er en bruker som skryter voldsomt av den norske ordboka for Firefox, og han bruker i hvert fall stavemåten "vertfall". Kanskje vi skal stole på ham, ettersom han har stavekontroll?

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6868 (Se den øverste kommentaren.)

PS. Firefox sin ordbok for britisk engelsk har manglet ordene "Mozilla" og "Firefox" siden Firefox fikk stavekontroll. :!:

Lenke til kommentar
Helt super. Du finner ikke en bedre ordliste noe sted, som er så lett å instalere og hodle oppdatert. Det er jo en add-on fra firefox, så den blir jo automatisk oppdatert. Husker ikke nå om du må stille inn det eller ikke. Men det er vertfall ikke noe som er vaskelig. Har brukt den lenge, men ble litt forbanna når firefox opdaterte igjen nå, automatisk, og etter det så virker ikke g-mail sjekkeren min lengre. Så jeg sletta hele firefox og tenkte ikke på at jeg mista alt jeg hadde i firefox, for alle bokmerkene og alle andre ad-ons jeg hadde ble jo borte. Så nå begynner jeg fra starten igjen. Prøver huske de fleste jeg hadde. Kjempe genial add-on, og gir den 5 stjerner.

Stavekontroll utfører ikke mirakler heller. :wee:

Enig i at det er litt rart at Mozilla og Firefox ikke er der, men det er jo egennavn og det er egentlig ingen god grunn til at de skal være der sånn rent språklig sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...