Gaarulf Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 ARgh, kjipt å høre. Liksom, vanskelig å bare bytte etter å ha brukt mailen i så mange år. Men vel, en ny start er vel like godt. Hva anbefales? Gmail, Yahoo eller start / home? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Opera 9.6 Opera 9.6 har blant annet endelig synkronisering av egne søk! Den er også raskere enn 9.5 Dagen idag kommer til å bli feiret av meg ved at jeg skriver om førsteposten. http://my.opera.com/community/blog/opera-9-6 What’s new in Opera 9.6 Expanded Opera Link Opera lets you take your favorite search engines and the browser history you enter wherever you go. Opera Link also synchronizes notes taken in your Opera browser, your bookmarks, Speed Dial and personal bar. Optimized Opera Mail Stuck with a slow connection? Our built-in e-mail client, Opera Mail, now includes “low-bandwidth mode” to retrieve mails even faster when bandwidth is limited. Prioritized e-mail Opera Mail has two new ways to manage e-mail conversations. Keep an eye on important threads and contacts by following them, or ignore less important threads and contacts with a single click. Increased speed: Opera 9.6 improves the quick responsiveness and page loading of Opera 9.5. Previewed feeds Look before you feed. Now you can see an RSS feed’s content before subscribing to it or even bookmarking it. Opera gives you a clean, multi-column preview for each RSS feed so you know what to expect before you subscribe. Improved fluency Opera is pleased to add support for Indonesian, Ukrainian, Estonian, Hindi, Telugu, and Tamil languages. Endret 8. oktober 2008 av Ståle Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Opera Discover En side om Operas funksjoner. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Og da var førsteposten oppdatert en god del. Har tatt diverse tips fra poster her i tråden. Regner med at jeg fikk samtykke fra samtlige om å reposte tipsene. Ellers er det bare å sende en PM. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Noe jeg hater med Opera er RSS leseren. Liksom, den henter info vær 3. time som STANDARD. Jeg har lyst på vært 5. min. Så vær gang jeg melder meg på en så må jeg manuellt gå inn å fikse! Noen som har et triks her for å få 5. min standard? Takk! Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Opera 10 kommer med innebygd spellcheck! http://www.favbrowser.com/opera-10-to-have...ne-spell-check/ Lenke til kommentar
hernil Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Det er en av de (om ikke den) største mangelen i dagens Opera. Flott at det kommer på plass. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Stavekontroll er jo grusomt. Jeg kan stave. Det kan ikke datamaskina. Når IE får stavekontroll kommer forumet til å fylles opp med orddelingsfeil. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 la oss håpe at det tar lengst mulig tid før det skjer, og at stavekontrollen er deaktivert som standard når den først blir implementert. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Kan virkelig ikke se hvordan stavekontrollen skal kunne forverre språket til folk. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Ike jei helelr. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 jo, fordi at ingen stavekontroll hittil i dag har klart å holde seg unna masse masse feil, og med de norske ordsammensentingsreglene så blir det veldig vanskelig for en stavekontroll å rette riktig. det er ikke nok å inkludere ordboka for å si det slik Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Såklart er det feil i stavkontrollprogramvare. Men allikevel syns jeg det (for min egen del) er bedre med en halvgod stavekontroll, enn ingen stavekontroll. @Gaarulf: Nei, det er nå hipp som happ. Er gratis å registrere seg, så du kan jo gjøre en kjapp test for å se hvem du liker best... Har hørt mye bra om GMail, men velger selv å ikke putte hele livet mitt på google-serverne. Opera 9.6; Nais, må vel restarte Opera for å sjekke etter automatisk oppdatering da. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Vel, da får jeg skifte til gmail med alle de seriøse accountene mine da. Forum etc er det ikke så farlig med, men Steam og lignende vil jeg ha på en annen account. IRC: Muligheter for å få tabben til å blinke når en melding kommer? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Kan virkelig ikke se hvordan stavekontrollen skal kunne forverre språket til folk. Jo, når jeg skriver "hårruller", prøver Word å rette det til enten håreruller eller harruller. Men når jeg skriver "hår ruller", som er noe helt annet, gir Word blaffen. Korrekt staving som Word 2000 (og sannsynligvis mange andre stavekontroller) ikke godtar: flekkfjerner fettfjerner tunfiskbiter restesalg kyllingbiter rødspritbrenner Når folk får en rød strek under ordene setter de et mellomrom i midten så streken forsvinner. Og det blir helt feil: flekk fjerner (hva er det denne flekken fjerner, mon tro?) fett fjerner tunfisk biter (her er det noe fishy) kylling biter (visste ikke at de hadde tenner en gang) reste salg (meningsløst) rødsprit brenner (noe helt annet enn en rødspritbrenner) Edit: rettet opp stavefeil (som ikke ble oppdaget av stavekontrollen i Word...) Endret 9. oktober 2008 av tsg1zzn Lenke til kommentar
hernil Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Ser poenget ditt, men jeg tror at stavekontroll kunne reddet oss fra "mange" sånne innlegg, som jeg ser på som verre enn "flekk fjerner" istedet for "flekkfjerner". Et annet poeng er at stavekontrollen (i Firefox) oppdateres regelmessig så feil blir rettet med jevne mellomrom. Ike jei helelr. (vet du forresten hva som er riktig av "i hvert fall" og "ihvertfall"? ) Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (vet du forresten hva som er riktig av "i hvert fall" og "ihvertfall"? ) Vel, det er en bruker som skryter voldsomt av den norske ordboka for Firefox, og han bruker i hvert fall stavemåten "vertfall". Kanskje vi skal stole på ham, ettersom han har stavekontroll? https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6868 (Se den øverste kommentaren.) PS. Firefox sin ordbok for britisk engelsk har manglet ordene "Mozilla" og "Firefox" siden Firefox fikk stavekontroll. :!: Lenke til kommentar
hernil Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Helt super. Du finner ikke en bedre ordliste noe sted, som er så lett å instalere og hodle oppdatert. Det er jo en add-on fra firefox, så den blir jo automatisk oppdatert. Husker ikke nå om du må stille inn det eller ikke. Men det er vertfall ikke noe som er vaskelig. Har brukt den lenge, men ble litt forbanna når firefox opdaterte igjen nå, automatisk, og etter det så virker ikke g-mail sjekkeren min lengre. Så jeg sletta hele firefox og tenkte ikke på at jeg mista alt jeg hadde i firefox, for alle bokmerkene og alle andre ad-ons jeg hadde ble jo borte. Så nå begynner jeg fra starten igjen. Prøver huske de fleste jeg hadde. Kjempe genial add-on, og gir den 5 stjerner. Stavekontroll utfører ikke mirakler heller. Enig i at det er litt rart at Mozilla og Firefox ikke er der, men det er jo egennavn og det er egentlig ingen god grunn til at de skal være der sånn rent språklig sett. Lenke til kommentar
cfx86 Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Er det mulig å fjerne <fil - rediger - vis - bokmerker etc> linjen i Opera i Vista? Har sett det gå an i linux.. Edit: Fant ut av det takket være Tamils blogg. Endret 11. oktober 2008 av cfx86 Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Hah, med den nye operaoppdateringen kan jeg endelig åpne Hotmail.com! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå