Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Apropos forum og søkemotor. Opera har vore mitt 1.valg mhp nettlesar i nokre år no. Men eg har vore irritert over at det ikkje går an å få lest Opera sitt eige forum utan å ta i bruk M3. Altså få det opp i html-format. Difor har eg då måtte starta Firefox kvar gong eg skulle til Opera sine forum. I dag skulle eg forsøke å hente hjelp til å få yahoo som standard søkemotor dersom eg merker tekst, høgreklikker og velger >Søk. Har brukt Google som standard søkemotor i 10 år men no har eg blitt lei av alle Google-annonsane overalt på nettet.

 

Dagleg les eg m.a. to nettaviser i Kampala i Uganda; Monitor og New Vision. I løpet av dei siste mnd har begge desse blitt fyllt opp av annonser frå norske reisebyrå og bistandsorganisasjoner! Via Google. Denne annonseringa internasjonalt via Google har eksplodert det siste året. Difor; Aldri meir Google!

 

Når eg idag klikka på tråden til forumet "opera.customize.general" i Firefox so starta Opera opp og menyen om eg ville abonnere på dette forumet. -Nei !! No har Opera tydlegvis installert dll-fil i Firefox som gjer at eg heller ikkje med Firefox kan få lest deiras forum utan å bruke M3, Opera's epost-leser.

 

Hovud-spørsmålet mitt er; Kva gjer eg for å få Yahoo som primærleser i sprett-opp-menyen? Å slutte å bruke Operas eige forum for å få hjelp skal eg alltids kunne leve med.

Endret av Dabola
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan fjerne "minitabben." Jeg legger til et bilde, med rødring rundt så dere kan se hva jeg merener.

Bilde

 

Lurer også på en ting til. Hvordan kan jeg se hva slags flash verson som er i bruk i operaen min?

Hvis du går inn på Innstillinger (Ctrl+F12), så til Avansert, kan du huke av et valg som heter "Vis miniatyrbilder når musepekeren er over faner".

 

Og for å sjekke Flash-versjonen din, kan du gå inn i Operas plugin-mappe, og muse over NPSWF32.dll. Da skal versjonen vises blant informasjonen som kommer opp.

Lenke til kommentar
Hvordan fjerne "minitabben." Jeg legger til et bilde, med rødring rundt så dere kan se hva jeg merener.

Bilde

 

Lurer også på en ting til. Hvordan kan jeg se hva slags flash verson som er i bruk i operaen min?

Hvis du går inn på Innstillinger (Ctrl+F12), så til Avansert, kan du huke av et valg som heter "Vis miniatyrbilder når musepekeren er over faner".

 

Og for å sjekke Flash-versjonen din, kan du gå inn i Operas plugin-mappe, og muse over NPSWF32.dll. Da skal versjonen vises blant informasjonen som kommer opp.

 

Knall bra, takker så mye :D

Lenke til kommentar

Er relativt ny med opera, og dette har sikkert blitt tatt opp før, men er det noe man kan gjøre for at adresser du har skrevet i adresselinjen ikke skal bli borte etter en stund?

 

Feks hvis jeg skriver dis - så kommer diskusjon.no opp så jeg bare kan bla nedover og trykke enter. Dette fungerer nå også, men om jeg ikke har vært inne på sida på ett par dager blir det liksom borte

 

Litt dårlig forklart, men håper noen skjønner det og har løsningen :)

Lenke til kommentar

Instillinger -> avansert -> historikk: Her kan du tilpasse så mangle flere elementer blir husket. 50 000 adresser kommer du jo f.eks. et stykke med.. (Pst: mulig Opera vil bli noe tregere ved for store mengder data å måtte gjøre oppslag mot?)

 

Eventuelt kan du jo lage et bokmerke, og sette inn short-cut/nøkkelord på den. Da skriver man bare ønsket tekst i adresselinja, også sender Opera deg videre.

Lenke til kommentar

Siden FireFox ikke kan spille av WMP videoer så tenkte jeg at kanskje Opera er bedre på det området, men der virker jo ikke internett en gang. Ikke Internet Explorer heller, men det vet jeg ikke om er fullstendig installert selv om jeg kunne starte exe fila. FireFox hadde ikke noe problemer med internett. Jeg har LYSE trådløst, med Windows XP sitt integrerte (håpløse) trådløse konfigurasjonen. Hva er galt?

Lenke til kommentar

Hvis firefox kommer seg på internett er det ikke noe galt med windowsen sin internett. At Opera/IE/andre programmer ikke klarer å få tilgang skyldes enten:

a) Feil i akutelt program

b) Aktuelt program blir blokkert (av brannmur, etc)

 

1. Gjør som hernil sier: gå til egentskaper for IE, sjekk tilkoblinger og at du _ikke_ benytter noen proxy.

2. Hvis IE fortsatt ikke får nettilgang, så fortvil ikke: IE er jo en møkkaleser uansett ;)

2b. Neida, sjekk brannmur(er) du!

 

Kommer du fortsatt ikke på nett, får du poste tilbake her.

 

BTW: Hvis du skulle få internettilgang, og har lyst til at WMP skal fungere, kan du ta en titt på signaturen min :)

Lenke til kommentar

Hei igjen, godtfolk.

Har opera oppe, i flere timer, gjerne dager i slengen. For en stund siden fant jeg ut at opera også hadde en innebygget irc klient.

 

Spørsmål:

Er det mulig å få tabben til å blinke når det kommer melding? Vet ikke om mIRC eller andre irc klienter har dette, men enten så sitter folk å passer på irc vinduet 24 / 7, eller så har jeg bare flaks med å møte folk som sjekker nøyaktig når jeg skriver.

 

Spørsmål to:

Finnes det en liten, enkel og rask guide til mail klienten?

Prøvd å registrere med hotmail i evigheter, men alt som skjer er at jeg får operas velkomstmail..

Lenke til kommentar

enkel guide: ikke bruk hotmail. Never! Idiotene bak Hotmail krever at du skal betale de penger for at du skal få lov til å laste ned mailen din i ikke-microsoft programvare. Hvorfor? Fordi de vet at mange ikke orker bryet med å bytte, og dermed kan utnytte forbrukerne på det groveste. Har du derimot mail fra en hvilken som helst annen gratis tilbyder, vedder jeg skjorta mi på at de støtter pop! (vet at gmail, yahoo mail, start.no, home.no, og mange fler fungerer iallefall).

 

Tingen er rett og slett den at du må finne en mailtilbyder som støtter pop-protokollen. Dessverre bruker du den eneste webmailen jeg vet om som ikke støtter POP :-/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...