Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg desverre ikke java installert i min Firefox, så kom meg aldri til "logg inn"-steget hos Norsk Tipping med Firefox. Dermed kan jeg ikke dobbeltsjekke at sertifikatet er utgått også med andre nettlesere. Men det høres veldig rart ut hvis Opera tolker sertifikater annerledes enn andre nettlesere, så det er nok mest sannsynlig Norsk Tipping som benytter ugyldige sertifikater. IE-brukere vil knapt merke slikt, fordi nettleseren ikke sier ifra når man surfer på utrygge sider, men Firefox og Opera begynner heldigvis å bli gode på å gi tilbakemelding til brukeren om nettstedets manglende sikkerhetsnivå.

Lenke til kommentar

LanSi: Det har sine fordelar og. Lat oss seie at du har skrive eit langt innlegg på eit forum, men når du trykkjer "Post" så får du "siden kan ikke vises" eller ei likande feilmelding. Trykkjer du på attendeknappen i Opera får du opp att det du hadde skrive og kan prøve på nytt. I dei nettlesarane der sida vert oppdatert når du trykkjer attendeknappen vil det du har skrive gå tapt. Eg har opplevd å misse det eg har skrive på denne måten eit par gonger, så denne funksjonen er ein av grunnane til at eg likar Opera. :)

Lenke til kommentar

det er en av de tingene som er så bra med opera!

og jeg er rimelig sikker på at det går an å forandre på også, uten at jeg vet hvor.

 

@qualbeen:

det er ikke snakk om at opera tolker sertifikatene annerledes, men at opera

skriker høyere når noe er galt.

 

når det gjelder norsk tipping, så prøvde jeg å gå inn der nå, og beskjeden som

kommer opp nevner ikke sertifikat, men: "En javasnutt ber om å få kjøre med

rettigheter som kan tillate den å skade datamaskinen."

 

I Firefox, så stod det ingenting om dette, untatt hvis jeg trykket på mer informasjon.

 

@King-Nothing:

hvis opera ikke husker din valgte innstilling, og du mener det er feil (noe jeg har forstått

at du gjør, og jeg kan forstå at du gjør),

så sjekk denne siden ;)https://bugs.opera.com/wizard/

Lenke til kommentar
LanSi: Det har sine fordelar og. Lat oss seie at du har skrive eit langt innlegg på eit forum, men når du trykkjer "Post" så får du "siden kan ikke vises" eller ei likande feilmelding. Trykkjer du på attendeknappen i Opera får du opp att det du hadde skrive og kan prøve på nytt. I dei nettlesarane der sida vert oppdatert når du trykkjer attendeknappen vil det du har skrive gå tapt. Eg har opplevd å misse det eg har skrive på denne måten eit par gonger, så denne funksjonen er ein av grunnane til at eg likar Opera. :)

Det er ikke det jeg snakker om. Jeg mener ikke når jeg bruker tilbakeknappen, men når jeg trykker tilbake til forumet via linken oppe i hjørnet, jeg kunne det før. Er det mulig å aktivere det igjen.

 

 

PS: Jeg er veldig takknemlig for det sistnevnte da. Har skjedd med meg også, og det er så digg at opera kan gjøre det.

Lenke til kommentar

LanSi: Det du snakker om er noe feil med din installasjon. Opera er vanligvis ikke slik. Har lest om andre som har hatt det problemet, men husker ikke hva de kom fram til.

 

På login hos DnB kommer det opp en boks som ber om at java skal få kjøre, og denne vil ikke huske approve når jeg velger det som mange andre har sagt. Under certificate errors står det ingenting, og det står at den går ut i 2011, så det ser ikke ut som at det er noe galt med sertifikatet. Da burde i så fall Opera si ifra. Så det må vel være en bug med Opera.

Lenke til kommentar
LanSi: Det du snakker om er noe feil med din installasjon. Opera er vanligvis ikke slik. Har lest om andre som har hatt det problemet, men husker ikke hva de kom fram til.

Rart, har vært sånn de tre siste gangene opera har blitt oppdatert, og tviler på at det er installasjonen siden det er sånn selv om jeg har dratt en reinstall.

Lenke til kommentar

Har nettop installert customize Google til Opera nå. Last den ned her. Så legger du den i en tilfeldig mappe på disken, eller der du vil. For meg la jeg den i C:\UserJS for de to javafilene. Så går du til avanserte instillinger, innhold og velger JavaScript-alternativer. Der legger du bare til C:\UserJS. Så konfigurer du hvilke instillinger du ønsker, jeg anbefaler å bruke Notepad++ til det. Hvis du lurer på hva de forskjellige instillingene gjør kan du installere Customize Google til Firefox og konfigurer den derifra, og gjøre tilsvarende i Opera.

 

Med dette kan du

 

-Sette forskjellige Google-tjenester til å bruke https

-Anonymisere Google-cookien din

-Sette instillinger som standard, for eksempel at den skal vise 100 resultater som standard. Dette vil den sette hver gang den starter opp, og vil ikke beholde noen cookier fra Google etter hver sesjon. Du kan også sette den til å vise sikre resultater av/på og slikt.

-Hindre at Google vet om du trykker på lenken eller ikke.

-Få oppført favicon til de forskjellige nettsidene.

-Få forslag til ord mens du skriver

 

Og litt mer. Om du ikke gidder å konfigurere dette selv kan du laste min konfigurasjon her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...