Torbjørn T. Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 kan noen forklare stavekontroll delen litt bedre? jeg får det nemlig ikke til, har lastet ned og installert både GNU Aspell og den norske ordlisten, men jeg får ikke noe "Check spelling" knapp.Det er ingen knapp, men ei ny oppføring på høgreklikk-menyen. Har du ikkje noko slikt om du høgreklikker i t.d. svarfeltet her i forumet? (Om det var dette du meinte med knapp, so beklager eg.)Er det mulig å starte opera uten å klikke på Opera-ikonet, for eksempel windows-tasten + o eller noe lignende?Du kan lage ein hurtigtast, men det vil ikkje ha noko direkte Opera å gjere, du må setje opp ein global hurtigtast for Windows (om det er Windows du bruker). Har ikkje gjort noko slikt sjølv, men du finn kanskje noko fornuftig ved å søke på denne måten. Lenke til kommentar
techs Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Opera hurtigtast kan enkelt ordnes med å legge en opera snarvei f.eks som nummer en i hurtigstart på startlinja, da vil hotkey bli windowstast + 1 Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Takk skal du ha techs, det var eit nyttig tips. Eg var ikkje klar over at det var slik. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 det skal være mulig med noe ala windows-tasten + o, det har jeg brukt før, men jeg fikk det ikke til å virke konsekvent. nå bruker jeg windows + r, og så skriver jeg inn opera. dette fungerer fordi jeg har en snarvei til opera i windowsmappa. Lenke til kommentar
Hotel Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Det er ingen knapp, men ei ny oppføring på høgreklikk-menyen. Har du ikkje noko slikt om du høgreklikker i t.d. svarfeltet her i forumet? (Om det var dette du meinte med knapp, so beklager eg.) nå fant jeg den tusen takk Opera hurtigtast kan enkelt ordnes med å legge en opera snarvei f.eks som nummer en i hurtigstart på startlinja, da vil hotkey bli windowstast + 1 takker! Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Selv om du har løst det, kan jeg jo komme med nok et tips ang. hurtigtaster i windows (selv om dette egentig ikke er en windows-support-tråd): Ved å "høyreklikke -> egenskaper" på en hvilken som helst snarvei i windows, finner man valg for hurtigtast. Men ikke ta i bruk en som allerede brukes til noe annet ... (win+d, win+e, win+r, etc) Ang. snarveier i hurtigstart og win+1,2...9: Nice, dette visste jeg virkelig ikke om. Snedig! Lenke til kommentar
Hotel Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 hvordan blokerer man reklame på sider? tenker da på nedlastingen som er tilgjennelig i første post. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 For å blokkere reklame, høgreklikk i sida og velg Blokker innhald. Lenke til kommentar
Hotel Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 ikke det jeg tenker på. jeg tenker på den filen man kan laste fra første post i denne tråden. Den filen fjerner reklamen fra diskusjon++ Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Forklaring står i spoileren ... Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Noen mulighet for at Opera legger tabber under hverandre f. eks. hvis det er over tja.. 10 horisontalt? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Hver gang jeg starter opp Opera har den logga ut av alle sidene jeg har logget inn. Det har aldri skjedd før. Hvordan fikser jeg det? Har forsøkt reinnstall. Bumper denne litt, siden problemet er tilbake igjen. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 ikke det jeg tenker på. jeg tenker på den filen man kan laste fra første post i denne tråden. Den filen fjerner reklamen fra diskusjon++ Forklaring står i spoileren ... Finnes det ikke en versjon som blokkerer fra alle nettsteder man besøker og ikke bare de som er nevnt? Har sett det før, men finner det ikke. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Noen mulighet for at Opera legger tabber under hverandre f. eks. hvis det er over tja.. 10 horisontalt? Høgreklikk på fanelinja og velg Tilpass. I den nederste nedtrekksmenyen, som det står Bryting ved sida av, vel du Bryt over fleire linjer. Finnes det ikke en versjon som blokkerer fra alle nettsteder man besøker og ikke bare de som er nevnt? Har sett det før, men finner det ikke.Stemmer det, eg tenkte ikkje på den. De finn den her: http://www.fanboy.co.nz/adblock/opera/ Endret 14. september 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Takk for den. Deilig å slippe all reklamen. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Eg gløymer stadig å nemne ting ... Merk at i den lista kan få enkelte sider til å ikkje fungere som dei skal. Det er nok ikkje noko vanleg, men eg opplevde at søk på Hybel.no ikkje fungerte når eg brukte den lista. Er nok ikkje noko å bekymre seg over akkurat, skjer nok ikkje ofte, og lista vert stadig oppdatert, men om ein opplever at noko ikkje fungerer, kan denne altso vere årsaka. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Når jeg sender e-post gjennom webmail på Gmail (eller Outlook) kommer den i innboksen når jeg laster ned post med IMAP i Opera. Jeg får også alle meldinger to ganger, og all spam kommer også i innboksen. Noen som har vært borti det? Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg så på kursen til Opera Software... har den stupt så mye pga. Chrome?! Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 øhh? har du ikke fått med deg at det er "børskrakk" på oslobørsen nå? det er forresten der Opera software asa er børsnotert. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Kan ikke så mye om det! Så vidt sett på dette her jeg! Unnskyld... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå