Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Gjør et søk på google og studer URL'en. For eksempel vil "24 USD in NOK" gi følgende uri: http://www.google.no/search?client=opera&a...-8&oe=utf-8, og her er det da q=24+usd+in+nok som er interessant! Mao må du få Operas søk til å legge til strengen " USD in NOK" i søket for deg. Dette er svært enkelt; instillinger -> søk -> legg til -> fyll inn infoen; søkestrengen skal være http://www.google.no/search?q=%s+usd+in+nok. Legg merke til at Opera fyller inn %s med det du søkte etter ;)

Eller høyreklikk i søkeboksen til google og trykk på legg til søk :D

Men personlig må jeg si at jeg faktisk bruker din metode ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Da har jeg fått min nye pc til å virke. Har installert Opera (9.51) og driver å fikse innstillingene mine. Men det er noe jeg ikke får til.

 

Jeg har sånn at når jeg starter opera så opnes alle sidene jeg var innppå forige gang jeg brukte opera. Diskusjon.no er selfølgelig oppe bestandig. Problemet er at når jeg starter opera her, så må jeg logge inn. Det trengte jeg ikke før, for da var jeg ferdig innlogga.

Endret av JFM
Lenke til kommentar
2. jeg har en personlig verktøy linje over fanene mine. Der har jeg plasert snarveier til noen av de nettstedene jeg besøker oftes. Hva må jeg gjøre for at disse snarveiene skal opnes i bakgrunnsfane og ikke i aktiv fane?
For å opne i bakgrunnsfarge, klikk med scrollhjulet på knappen, eller hald inne Ctrl og Shift og klikk med venstre museknapp. Vil du berre opne i ny fane, shift-klikk, eller gå til Alt + P --> Avansert --> Faner, og fjern haka frå boksen for «Bruk om att gjeldande fane». Har du gjort det vil det verte opne ei ny fane når du klikker på linker på verktøylinja.

 

Det fyrste spørsmålet ditt har eg ikkje noko svar på. Har du haka av for «Husk meg» når du logger inn?

Lenke til kommentar
Ja, jeg har valgt «Husk meg»

 

Opera er installert med standard-instillinger? Eller har du vært og endret litt rundt om kring? Hvis du huker av på "husk meg" ved pålogging og du ikke sletter cookies ved terminering av Opera skal det fungere slik du ønsker. Såfremt diskusjon.no ikke har endret backend-kode og deaktivert "husk-meg"-boksen. Who knows :p

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp med Opera 5.1

Jeg har akkurat fått ny maskin med Windows Vista 32bit og tenkte å prøve Opera leseren. Brukte tidligere Firefox.

Den funker brillefint, utenom en ting. Når jeg går skal streame videoer med Windows Media Player 11 kommer det opp en grå skjerm og meldingen "Innhold krever programtillegg"

 

Hvordan løser jeg dette?

 

Står også trykk for å vite mer, men da kommer jeg bare til Windows Media Player sine sider og ikke ett spor etter problemet mitt.

Lenke til kommentar

Det er vel et ganske utbredt problem med Opera. Ble selv kvitt det da jeg oppdaterte til en eller annen versjon for en liten stund siden, men det er jo maaange som har dette problemet. Jeg var nære på å bytte til Firefox for det irriterte meg grenseløst, men nå funker det så nå er det jo greit. :)

 

Ikke at det hjalp deg så mye men. ;)

Lenke til kommentar
Får ikke java til å virke. Har reinnstallert alt minst 10 ganger og sjekka alle innstillinger.

Dette suger i Opera. Noen ganger funker det, andre ganger ikke. Jeg må gå til opera:config og velge enable for Java nå og da.

 

Tips til alle sammen:

 

Liker du Imageshack? Er du lei av å gå til Imageshack gjennom speed dial, bokmerker eller en ny fane generelt? Jeg kom over en fin greie for å få det slik.

 

imageshackdx3.png

imageshackdx3.e5460402ed.jpg

 

For å få det til går du til denne lenken, bokmerker den og drar bokmerket til sidebar. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har brukt Opera lenge nå og vært godt fornøyd, men nå tror jeg det blir Firefox gitt. Har tidligere sliti leeenge med videoavspilling på bl.a YouTube, men dette ble fikset i en eller annen oppdatering tidligere. Nå lagger hele lesere innimellom og alle videoer jeg prøver å se hakker de også.

 

Syntes ikke akkurat at denne nettleseren blir bedre etter oppdateringer...heller verre. De fikser èn ting også er det noe annet som ikke fungerer som det skal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...