Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har vært og gjort noe i opera:config eller direkte i opera6.ini som gjør at Opera forsvinner ca. 60% uti acid3-testen (tror det skjedde med noen andre sider også). Hva det var husker jeg ikke lengre, noen som har noen tips om hva det kan være?

Lenke til kommentar
Noen som kan hjelpe meg med følgende? Si at det står 24 USD i en tekst, og jeg vil vite prisen på dette i NOK. Jeg har tidligere søkt på Google med 24 USD to NOK, men ønsker å gjøre det enda enklere.

 

Man har jo muligheten for å lage egne søk, hvordan vil det virke med dette? Jeg ser for meg at man høyreklikker på 24, og velger søk->søkemotoren for valutta (USD til NOK).

 

En annen ting er at man har muligheten for å søke på definisjoner på Google, da søker man på f.eks. define: USD, så får man opp resultatene.

 

Det jeg ikke skjønner er hvordan man skal lage et søk hvor man har på forhånd satt inn en del av søkesetningen, da hos Google.

Gjør et søk på google og studer URL'en. For eksempel vil "24 USD in NOK" gi følgende uri: http://www.google.no/search?client=opera&a...-8&oe=utf-8, og her er det da q=24+usd+in+nok som er interessant! Mao må du få Operas søk til å legge til strengen " USD in NOK" i søket for deg. Dette er svært enkelt; instillinger -> søk -> legg til -> fyll inn infoen; søkestrengen skal være http://www.google.no/search?q=%s+usd+in+nok. Legg merke til at Opera fyller inn %s med det du søkte etter ;)

Lenke til kommentar

Hvordan har det seg at Opera noen ganger ikke vil spille mer enn to sekunder av filmer på internett som baserer seg på YouTube-lignende flash-teknologi, der lyden heller ikke blir spilt av? Jeg løser det ved å restarte Opera, men det er ofte en liten plage.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...