Gå til innhold

Den store Opera-tråden

Ståle

Anbefalte innlegg

Når jeg åpner .mp3-filer (har ikke testet .wmv, .wma e.l. enda, men kan tenkte meg det gjelder disse også) kommer «Laster ned fil <filnavn>» opp, selv om jeg har satt Opera til å åpne .mp3-filer med programtillegget. Og selv om jeg har trykt på «Husk instilling og ikke vis denne meldingen igjen», kommer meldingen opp neste gang og jeg må velge på nytt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det har funket bra lenge. :)

Det har fungert er vel mer korrekt. Ser URL-ene er blitt fikset (største problemet tidligere), innlastningsprosedyren er forbedret og noen ekstra funksjoner som tidligere kun var tilgjengelig i Firefox/Internet Explorer (og Safari?) er blitt tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Er author-mode på da? Evnt noe rart i F12 -> Rediger instillinger for nettsted

Jeg har ikke de problemene.

Eneste forskjell ved å skru av/på author mode er at teksten blir litt mindre. Forsøkte å slette alle cookies, men det hjalp ikke. Ellers er det ikke noe i nettstedinstillingene jeg kan se kan være galt.

Lenke til kommentar

Tror Google Mobile er brukbar om man har en stor skjerm og gjerne touchscreen og/eller qwerty-tastatur. Hvilken telefon har du Sn3ipen?

---

Noen som kan hjelpe meg med følgende? Si at det står 24 USD i en tekst, og jeg vil vite prisen på dette i NOK. Jeg har tidligere søkt på Google med 24 USD to NOK, men ønsker å gjøre det enda enklere.

Man har jo muligheten for å lage egne søk, hvordan vil det virke med dette? Jeg ser for meg at man høyreklikker på 24, og velger søk->søkemotoren for valutta (USD til NOK).

En annen ting er at man har muligheten for å søke på definisjoner på Google, da søker man på f.eks. define: USD, så får man opp resultatene.

Det jeg ikke skjønner er hvordan man skal lage et søk hvor man har på forhånd satt inn en del av søkesetningen, da hos Google.

Lenke til kommentar

Husker for et par uker siden da alle ble bedt om å ta skjermdump men jeg hadde egentlig ikke noe spesielt å vise frem da så jeg lot likesågodt være. Men her er den.

På det første bildet ser dere Speed dialen min. :) Du kan få en sånn bakgrunn ved å laste ned dette skinnet og skifte ut "WindowBG.jpg" med hvilket som helst bilde. Vet at spørsmålet blir å komme. :p

På det andre bildet ser dere når jeg har åpnet de skjulte verktøylinjene. Øverst er "hovedmenylinjen" eller hva den nå heter, som jeg åpner og lukker med "Alt+F11". Nederst er "visningslinjen" som jeg åpner med "vis" knappen. Begge disse linjene er fullspekket med "webutvikler" verktøy som jeg bruker nå og da. Spesielt snarveien til Dragonfly.

Dragonfly begynner faktisk å komme på linje med "Firebug" til Firefox og har i tillegg mange funksjoner som ikke finnes i Firebug. :) Men den er ennå litt plaget med barnesykdommer. Men jeg følger hele tiden med på utviklingen av Dragonfly.

post-132169-1216410494_thumb.png

post-132169-1216410571_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...