Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jfm, hvor gammel er profilen din?

er det en du har kopiert over ifra en eldre opera installasjon?

er du sikker på at plasseringa jeg sa er den riktige hos deg?

 

 

 

Profilen min er gammel, ja. Og den er fra en eldre verson. Det var ingen filer fra før i den mappa som du gå plaseringa til. Men mappa eksisterte

 

Må ein ikkje velge å bruke den profilen i innstillingane, etter å ha kopiert inn INI-fila? Altso, gå til Alt + P --> Avansert --> Snarvegar og velge det nye settet med museinnstillingar.

Jeg gjorde det. men fila fra tha stoffi het standard_mouse_(1.ini. Men den nye instillinga inne i opera het "Opera standard (redigert)"

Endret av JFM
Lenke til kommentar

det kan hende det hjelper å starte med en ny profil.

I så tilfelle så bør du huske på å ta vare på bokmerkene

dine. (det er jo ikke noe problem med opera link ;) )

 

men det var rart det ikke var andre filer der.

normalt så skal mappa være tom, men når du har slettet oppføringer

i den lista, så skal det opprettes filer i denne mappa.

akkurat som den du fikk ifra meg, den ble ikke opprettet før

jeg slettet oppføringen.

Lenke til kommentar
Jeg gjorde det. men fila fra tha stoffi het standard_mouse_(1.ini. Men den nye instillinga inne i opera het "Opera standard (redigert)"
Heilt normalt, namnet som kjem opp i Opera er ikkje det same som filnamnet, det er definert innad i fila, noko du kan sjå om du opner INI-fila. Der ser du at det øvst står omlag dette:

[iNFO]

NAME=Opera standard (redigert)

Lenke til kommentar
Hvorfor funker ikke filmer på youtube osv i opera, men i IE?

De laster, spiller i 2sek, så stopper de.

 

Jeg vet ikke svaret på problemet ditt, men jeg hadde dette problemet selv. Det gikk vekk "av seg selv". Altså er jeg ikke sikker på hva jeg gjorde.

Lenke til kommentar
Er det en begrensning for antall nedlastninger (i overføringsvinduet) man kan ha samtidig? Kan man slå dette av?

nei.

men det er en begrensnig på 20 tilkoblinger. denne kan du selvfølgelig forandre.

 

det du har opplevd er sansynligvis at serveren begrenser antallet tilkoblinger pr. klient.

Lenke til kommentar

det var litt dårlig forklaring du hadde, samt dårlig språk, som gjør det enda vanskeligere å forstå.

du kan jo prøve å slette opera, og profilen, og så prøve å installere på nytt. (husk på å ta vare på bokmerkene dine om du ikke bruker opera link)

 

forresten, opera 9.51 er kommet ut i dag, det kan være lurt å oppdatere :)

Lenke til kommentar

For exempel, på et forum som er ganske populært, og jeg trykker på "New Posts", så kommer New Posts fra sist gang, og jeg vet det har vært mye fler poster, så jeg må oppdatere, da kommer det fram.

 

 

Også kommer det at f.eks "OleMann" har postet siste post i tråden jeg har besøkt engang tidligere, så kommer tråden fram fra sist gang jeg var der, og jeg må oppdatere for å få fram alle de nye postene som har blitt postet.

 

Tror det har noe med cookies eller noe å gjøre.

Lenke til kommentar

Trenger hjelp angående nedlasting med opera. Med 9.25 så kunne jeg ha torrents og store filer til nedlasting uten at det var noe problem med at sider gikk tregt (såklart var det en forskjell, men ikke noe problem). Med 9.5 så trenger jeg bare å sette på en nedlasting over 100mb før sider tar rundt 20-30 sekunder for å oppdatere seg. Om jeg bruker Firefox til dette så skjer ikke noe supermerkbart.

 

Håper det finnes en løsning så jeg slipper å bruke firefox til forskjellige ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...