Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opera har et problem på Digitalarkivet, det kommer en melding fra webansvarlig når man skal legge inn et svar at: Det er ein feil i Opera 9.50 som gjer at det ikkje er trygt å bruka nettlesaren i debattane

 

Dette avsnittet ligger i et innlegg i en tråd:

Det er feil i Opera 9.5. Programma mine lagrar mellomresultat på servaren i såkalla sesjonsvariablar. Opera 9.5 kjenner ikkje att sesjonsvariablane. Dermed vil ein alltid koma attende til utgangspunktet.

 

SE LINK

 

Er det noen som vet hva som kan være problem, og om man kan omgå det?

 

 

Edit: har lagt det inn i Opera problem-tråden, passet kanskje bedre der.

Endret av konungr
Lenke til kommentar

Har lastet ned Opera 9.5, og er veldig imponert over den nye utgaven. Spesielt hastigheten imponerer.

 

Opplever dessverre en del irriterende problemer med enkelte nettsider. AutoDB.no blir ikke helt som jeg er vant med fra Firefox. Søkeresultatet vises ikke som to scrollefelter der det venstre feltet viser alle treff og det høyre viser flere detaljer for det treffet jeg klikker på. Istedet vises søkeresultatet som en hel side, noe som fører til at jeg må scrolle opp og ned på siden for å bla gjennom treffene og for å se detaljene. Den øverste delen av detaljfeltet forsvinner, slik at jeg ikke kan lese kontaktinformasjon o.l.... (komplisert forklaring)

 

Opplever også problemer med sider som bruker javascript... Der slutter plutselig knapper og rullemenyer å fungere slik at siden blir helt ubrukelig!

 

Regner med at det er noen innstillinger som kan fikse problemene mine, er det noen som har tips til hva jeg bør sjekke ut?

Lenke til kommentar
Før brukte jeg og dobbelklikke på ord som jeg skulle merke. Men nå når jeg dobbelklikker så merkes ordet plus at det "høyreklikker" på ordet. Går det ann å fikse det sånn som det var før?
opera:config#UserPrefs|AutomaticSelectMenu

 

Merk, høgreklikk --> Gå til adresse. Fjern haka frå boksen, scroll ned og klikk Lagre.

Lenke til kommentar
Før brukte jeg og dobbelklikke på ord som jeg skulle merke. Men nå når jeg dobbelklikker så merkes ordet plus at det "høyreklikker" på ordet. Går det ann å fikse det sånn som det var før?
opera:config#UserPrefs|AutomaticSelectMenu

 

Merk, høgreklikk --> Gå til adresse. Fjern haka frå boksen, scroll ned og klikk Lagre.

 

 

Kan du forklare litt mere? 

Lenke til kommentar

okay da har jeg testa 9.5 siden den kom ut og jeg kan bekrefte at den casher til disken mye oftere enn 9.27 gjorde. dvs hver gang når den har ligget minimert en stund. det betyr at jeg nå må avslutte og starte opera hver gang jeg skal bruke det.

 

med 9.27 så kunne det gå flere dager og mange mini/maksimeringer uten at den casha.

 

btw noen som vet hvordan jeg får den epost meldinga til å holde kjeft når jeg starter 9.5?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...