Ståle Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Reinstaller, fikk det en gang på en alpha. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Liten hastighetstest: Firefox 3 vs IE 7 vs Safari 3.1.2 vs Opera 9.5 Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Opera har et problem på Digitalarkivet, det kommer en melding fra webansvarlig når man skal legge inn et svar at: Det er ein feil i Opera 9.50 som gjer at det ikkje er trygt å bruka nettlesaren i debattane Dette avsnittet ligger i et innlegg i en tråd: Det er feil i Opera 9.5. Programma mine lagrar mellomresultat på servaren i såkalla sesjonsvariablar. Opera 9.5 kjenner ikkje att sesjonsvariablane. Dermed vil ein alltid koma attende til utgangspunktet. SE LINK Er det noen som vet hva som kan være problem, og om man kan omgå det? Edit: har lagt det inn i Opera problem-tråden, passet kanskje bedre der. Endret 24. juni 2008 av konungr Lenke til kommentar
p10 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Har lastet ned Opera 9.5, og er veldig imponert over den nye utgaven. Spesielt hastigheten imponerer. Opplever dessverre en del irriterende problemer med enkelte nettsider. AutoDB.no blir ikke helt som jeg er vant med fra Firefox. Søkeresultatet vises ikke som to scrollefelter der det venstre feltet viser alle treff og det høyre viser flere detaljer for det treffet jeg klikker på. Istedet vises søkeresultatet som en hel side, noe som fører til at jeg må scrolle opp og ned på siden for å bla gjennom treffene og for å se detaljene. Den øverste delen av detaljfeltet forsvinner, slik at jeg ikke kan lese kontaktinformasjon o.l.... (komplisert forklaring) Opplever også problemer med sider som bruker javascript... Der slutter plutselig knapper og rullemenyer å fungere slik at siden blir helt ubrukelig! Regner med at det er noen innstillinger som kan fikse problemene mine, er det noen som har tips til hva jeg bør sjekke ut? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Hei. Bruker Opera 9.5 Før brukte jeg og dobbelklikke på ord som jeg skulle merke. Men nå når jeg dobbelklikker så merkes ordet plus at det "høyreklikker" på ordet. Går det ann å fikse det sånn som det var før? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Konkurranse: Finn Opera-logoene yey, innlegg # 7000 Endret 24. juni 2008 av Ståle Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Før brukte jeg og dobbelklikke på ord som jeg skulle merke. Men nå når jeg dobbelklikker så merkes ordet plus at det "høyreklikker" på ordet. Går det ann å fikse det sånn som det var før?opera:config#UserPrefs|AutomaticSelectMenu Merk, høgreklikk --> Gå til adresse. Fjern haka frå boksen, scroll ned og klikk Lagre. Lenke til kommentar
neadii Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Joda, enkelt og greit; Jeg vil ikke at favorittene mine skal komme opp når jeg skriver i addresselinja. Noen som vet hva jeg må krysse av/på for at det ikke skal komme? Bilde for å vise hva jeg mener, om dere ikke skjønner meg. - neadii (Jeg laget tråd om dette ja, men var ikke klar over at denne tråden eksisterte!) Lenke til kommentar
Frederick_ Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Hvordan kan jeg få flere hurtivalg? Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Silo : 1. Veit ikkje. 2. Ja: Gå til profilmappa di – %appdata%/Opera/Opera/profile Opne speeddial.ini På slutten av fila legg du til følgjande:Rows=xColumns=y Erstatt x og y med tala du vil Lenke til kommentar
Frederick_ Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 ehh den tok jeg ikke helt, profilmappa mi ?:S Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) %appdata%/Opera/Opera/profile, ofte C:/Programfiler/Opera/Opera/profile C:\Documents and Settings\Eier\Programdata\Opera\Opera\profile. Endret 25. juni 2008 av KristofferB Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 %appdata%/Opera/Opera/profile, ofte C:/Programfiler/Opera/Opera/profile C:\Documents and Settings\Eier\Programdata\Opera\Opera\profile. Eller bare gå på Startmenyen, velge Kjør og skriv: %appdata%/Opera/Opera/profile Lenke til kommentar
JFM Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Før brukte jeg og dobbelklikke på ord som jeg skulle merke. Men nå når jeg dobbelklikker så merkes ordet plus at det "høyreklikker" på ordet. Går det ann å fikse det sånn som det var før?opera:config#UserPrefs|AutomaticSelectMenu Merk, høgreklikk --> Gå til adresse. Fjern haka frå boksen, scroll ned og klikk Lagre. Kan du forklare litt mere? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 opera:config#UserPrefs|AutomaticSelectMenu Gå til denne adressen: opera:config#UserPrefs|AutomaticSelectMenu Fjern haka frå boksen, og klikk Lagre. Opera 9.51 RC1 S[ da kommer vel stable imorgen Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Opera i digiale bilderammer Lenke til kommentar
JFM Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 opera:config#UserPrefs|AutomaticSelectMenu Gå til denne adressen: opera:config#UserPrefs|AutomaticSelectMenu Fjern haka frå boksen, og klikk Lagre. Ja men fra hvilken boks. Det er mange av dem Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Hvis du klipper ut og limer inn hele (opera:config#UserPrefs|AutomaticSelectMenu) så er det EN boks som er merket, denne heter naturligvis AutomaticSelectMenu, og der skal hukket vekk. Husk å trykke SAVE i bunnen... Endret 25. juni 2008 av jale Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 okay da har jeg testa 9.5 siden den kom ut og jeg kan bekrefte at den casher til disken mye oftere enn 9.27 gjorde. dvs hver gang når den har ligget minimert en stund. det betyr at jeg nå må avslutte og starte opera hver gang jeg skal bruke det. med 9.27 så kunne det gå flere dager og mange mini/maksimeringer uten at den casha. btw noen som vet hvordan jeg får den epost meldinga til å holde kjeft når jeg starter 9.5? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå