Torbjørn T. Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 1. Veit ikkje. 2. Ja: Gå til profilmappa di – %appdata%/Opera/Opera/profile Opne speeddial.ini På slutten av fila legg du til følgjande:Rows=xColumns=y Erstatt x og y med tala du vil Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Tusen hjertelig takk! Just what I needed! Lenke til kommentar
Atald Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Hvordan bytter man til neste fane ved hjelp av tastaturet i 9.5. Før var 1 forrige og 2 neste, men det funker ikke nå. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Du må aktivere einbokstavssnarvegar: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry11385480 Eller so kan du bruke Ctrl + Tab/Ctrl + Shift + Tab. Endret 17. juni 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Før kunne man se hvor lenken man holdt over førte til, dette savner jeg i Opera 9.5. Om det er jeg som har kommet borti noe jeg ikke skulle vært borti vet jeg ikke, men har sett rundt i diverse innstillinger og finner det ikke der heller. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Alt + P --> Avansert --> Bruk --> Vis hjelpetekstar. (Engelsk: Alt + P --> Advanced --> Browsing --> Show tooltips.) Red.:Nei, forresten, det hjalp visst ikkje ... Eg hadde trudd det var der problemet låg. Endret 17. juni 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Litt googling gav svaret: Med statuslinja aktivert vil du sjå adressane på den. For å få popup må du skru av statuslinja. Endret 18. juni 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Kan jeg få fjerna tray-ikonet for godt? Altså, ikke bare skjule det nede i tray, men faktisk få det til å bli helt borte. Løsningen lenge opp på siden funket ikke.Prøv med /notrayicon i staden for -notrayicon. Sida eg fann dette på fyrst skreiv bindestrek, noko som fungerte hjå meg, menher står det skråstrek.. Endret 18. juni 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
BorN Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Hvordan bytter man til neste fane ved hjelp av tastaturet i 9.5. Før var 1 forrige og 2 neste, men det funker ikke nå. Du må aktivere einbokstavssnarvegar:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry11385480 Eller so kan du bruke Ctrl + Tab/Ctrl + Shift + Tab. Hvis du ikke bare bruker tastaturet: Du kan holde inne høyre museknapp og bruke scroll for å bla i faner. Dette er en funksjon jeg bruker nesten hele tiden. For å få litt mer orden på det kan du velge å komme til neste fane, (og ikke til sist brukte fane) når du blar: Alt+p -> fanen Avansert -> kategorien Faner -> sett "Når jeg blar i faner med..." til "Bla gjennom etter plassering på fanelinje." Hvis du ikke er redd for å bruke bittelitt ekstra RAM krysser du også av for "Vis miniatyrbilder når jeg blar i faner". Nå kan du operere ved å se oppe på faneverktøylinja hvor mange ganger du må scrolle. Hvis du vil gå til en fane som er 2 faner til venstre for den fanen du er i, holder du inn høyre museknapp, og scroller 2 ganger oppover. (tilsvarende å trykke hele to ganger på Ctrl+Shift+Tab) Du kan også fjerne hele faneverktøylinja nå som du har en popupversjon av hele greia med høyreklikk + scroll. ...til informasjon Lenke til kommentar
TSP Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Litt googling gav svaret: Med statuslinja aktivert vil du sjå adressane på den. For å få popup må du skru av statuslinja.Stemmer. Det viste seg at jeg har klart å komme borti noe på statusbaren eller i innstillinger som har gjort at knappen for "fit to width", "show images" og "zoom" var kommet på feil side der url-en skulle vært vist. Løste problemet ved å høyreklikke på statusbaren " --> Customize --> Buttons --> Defaults --> Reset Toolbar to Its Defaults". Glimrende! Nå klikker jeg ikke lenger i blinde. Endret 18. juni 2008 av TSP Lenke til kommentar
Atald Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Du kan holde inne høyre museknapp og bruke scroll for å bla i faner. Dette er en funksjon jeg bruker nesten hele tiden. Bruker ofte denne selv også, men savnet frem og tilbake med 1 og 2 på tastaturet i tillegg. Angående resten av innlegget ditt takker jeg for tipset. Lenke til kommentar
magu2og90 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Har gått tilbake til 9,5 etter at den nye hadde mange småfeil. Men i det siste har jeg merket at opera bruker ekstremt lang tid til tider, for eksempel å laste bilder. Hva skal jeg gjøre ? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 tilbake? bruker du et urlfilter? om du gjør det, så kan du prøve å fjerne det, om du ikke gjør det, så kan du prøve å laste ned et ferdig et her: http://www.fanboy.co.nz/adblock/ hvis ikke det fungerer, så kan du prøve å begynne med en ny profil. hvordan du finner og sletter den gamle står beskrevet flere ganger på de siste sidene, og sikkert på den første siden også Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Oppdaget noe jeg ser på som et sikkerhetsproblem i Opera: når man logger ut av en nettside, har man muligheten for å klikke tilbake, så vil man se alt innholdet på nettsiden. Oppdaget dette på Postbankens nettsider. Er det mulig å hindre dette? Holder det å lukke fanen? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 hvis du lukker fanen, og tømmer søppelkurven, så går det ikke an å finne det frem igjen. jeg tror det er en feil hos postbanken, du kan jo sende dem en klage om du vil, du kan også rapportere dette inn til Opera. De vil kanskje ta kontakt med postbanken om det faktisk er der feilen ligger. du kan rapportere feil hos opera her: https://bugs.opera.com/wizard/ Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Tar det i første omgang med Postbanken.no. Det er jo der feilen ligger, og andre tjenester logger meg helt ut. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Skjer same i Skandiabanken, og har ingenting med banksidene å gjere vil eg tru. Grunnen er sikkert at Opera ikkje laster sida på ny i det heile når ein går tilbake, den berre laster direkte frå minnet. Kan sikkert skru dette av i innstillingane, under Avansert --> Historikk. Men det er nok å lukke fana. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Når jeg logger ut fra nettbanken min (Nordea) og trykker tilbake, fører den meg kun tilbake innloggingssiden. Ser derfor ut til at problemet ligger i nettbanken deres og ikke i Opera. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Mener å ha opplevd sider hvor man logger seg av "for godt" når man logger av. --- Trenger litt inspirasjon. Kan folk poste hvordan Operaen deres er konfigurert? Her er min: Prøver meg med mest mulig vertikal plass, litt uvant. Ikke så ofte jeg benytter meg av paneler, men greit å ha historikk og notater. Og en versjon med hurtigvalg: Edit: Woops, liten feil... Endret 19. juni 2008 av KristofferB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå