Torbjørn T. Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Livert: Du kan kanskje prøve det som vert foreslått her – å slette alt innhaldet i mail-mappa. Kor den er finn du ut ved å gå til Hjelp --> Om Opera (eller skrive opera:about i adresselinja). Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Jeg lastet nettopp ned den siste versjonen av Opera. Men den søk-knappen som jeg bruker når jeg skal søke etter et ord på en side er ikke der lenger," Søk i siden" heter den. Og jeg kan ikke finne den på utseende heller.Har de fjernet den i den siste versjonen? Lenke til kommentar
BorN Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) * Borte vekk * Høyreklikk på en tom plass på en verktøylinje -> Tilpass... -> fanen Knapper -> under Nettleser finner du søk-knappen (forstørrelsesglass). Du også bare trykke CTRL+F. Endret 15. juni 2008 av BorN Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Det enklaste for å søke i sida er å trykke punktum-tasten, og so skrive. F3 for å gå til neste treff. Med kommatasten søker ein etter lenker. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Takk skal dere ha. Det var enklest å trykke punktum-tasten. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 Ctrl + G funker også for å gå til neste treff. Veldig greitt for oss om alltid har lillefingeren klar nær ctrl. Lenke til kommentar
Livert Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) @ Livert:jeg vet ikke helt hvordan det påvirker netteleseren, men du kan prøve dette: gå inn på adressen "opera:config" trykk på user prefs og så fjerner du haken ved show E-mail client. jeg vet ikke om dette vil ha noen som helst innvirkning på problemet ditt, men du kan jo prøve. Takk, det funka Endret 15. juni 2008 av Livert Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 jeg har et problem med opera og minnebruk når opera har stått oppe lenge. gjerne når jeg ikke har brukt det på et par timer, så begynner plutselig disken å jobbe intenst og det tar lang tid føre sidene oppdaterer seg. da er vanligvis minnebruken over 120mb. det virker som det skjer noe hyppigere med 9.5 enn med tidligere versjoner, men siden det har vært litt tilfeldig å lang tid det har tatt før, så kan jeg ikke si noe sikkert enda. men en gang om dagen er normalt. jeg pleier ikke å lukke opera når jeg ikke bruker det. det er jo selvsagt en måte å fikse problemet på, men jeg hadde håpa at det var andre løsninger/forklaringer. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 Er dette da mens du faktisk trenger minnet til en annen applikasjon? Eller vil du bare ha masse minne ledig? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Hvordan kan jeg lage en snarvei (f.eks. Ctrl+X) til Verktøy > Avansert > Blokkert innhold? Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Ctrl+F12 -> Advanced -> Shortcuts -> Dobbletklikkpå den keyboard setupen som er merket Legg til en ny med action: Content block details, 1 Du kan finne alle menyvalgene her: %programfiles%\Opera\defaults\standard_menu.ini Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Er dette da mens du faktisk trenger minnet til en annen applikasjon? Eller vil du bare ha masse minne ledig? ingen av delene. som jeg sa så stopper opera opp og sidene bruker evigheter på å laste. dessuten har jeg en raptor disk, så jeg hører det godt når opera slutter å bruke rammen og casher til disken istede. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 jeg tror ikke at opera bruker harddisken til cache når den begynnner, ikke når opera bruker over 120mb, og du har 2gb ram! men opera bruker jo harddisken til andre ting... Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 jeg vet ikke helt. men det skjer når jeg åpner vinduet etter noen timer. pleier bare å minimere opera framfor å avslutte hver gang. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Vi er nok mange som gjør det, og jeg har aldri opplevd slikt, selv med mye svakere maskinvare. Jeg vet ikke hva du kan prøve for å fikse problemet. Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Hvordan får jeg venstre musetast+høyre musetast til å være hurtigknapp for tilbake? Den forsvant på den nye versjonen. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 du må aktivere musebevegelser Lenke til kommentar
Eirilski Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Har alltid brukt z og x som fram- og tilbake-tastar, og 1 og 2 for å bla gjennom faner. Nokon som veit kva hurtigtastane for desse er no? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Dette spørsmål har blitt spurt tusen ganger de siste fem døgn. Vet at Opera forvirrer mange ved å slå de av som default, men de kan altså aktiveres. Bla et par sider tilbake i tråden for veiledning (skjermskot) om hvordan disse aktiveres igjen! Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Halloen, 2 dumme spørsmål angående speed dial. Er det mulig å skaffe hurtigtaster for med numpad? Vet det går ann å trykke CTRL først, men finnes det en måte å skru av det på? Er det muligheter for å få flere speed dials? Har over 20 nettsider jeg bruker daglig, og ofte, så det hadde vært fint med en speed dial til nyheter, en til forum og sånne ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå