Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
@ Livert:

jeg vet ikke helt hvordan det påvirker netteleseren, men du kan prøve dette:

gå inn på adressen "opera:config"

trykk på user prefs og så fjerner du haken ved show E-mail client.

 

jeg vet ikke om dette vil ha noen som helst innvirkning på problemet ditt, men du kan jo prøve.

 

Takk, det funka :)

Endret av Livert
Lenke til kommentar

jeg har et problem med opera og minnebruk når opera har stått oppe lenge. gjerne når jeg ikke har brukt det på et par timer, så begynner plutselig disken å jobbe intenst og det tar lang tid føre sidene oppdaterer seg. da er vanligvis minnebruken over 120mb.

 

det virker som det skjer noe hyppigere med 9.5 enn med tidligere versjoner, men siden det har vært litt tilfeldig å lang tid det har tatt før, så kan jeg ikke si noe sikkert enda. men en gang om dagen er normalt.

 

jeg pleier ikke å lukke opera når jeg ikke bruker det. det er jo selvsagt en måte å fikse problemet på, men jeg hadde håpa at det var andre løsninger/forklaringer.

Lenke til kommentar
Er dette da mens du faktisk trenger minnet til en annen applikasjon? Eller vil du bare ha masse minne ledig?

ingen av delene. som jeg sa så stopper opera opp og sidene bruker evigheter på å laste. dessuten har jeg en raptor disk, så jeg hører det godt når opera slutter å bruke rammen og casher til disken istede.

Lenke til kommentar

Halloen, 2 dumme spørsmål angående speed dial.

 

Er det mulig å skaffe hurtigtaster for med numpad? Vet det går ann å trykke CTRL først, men finnes det en måte å skru av det på?

 

Er det muligheter for å få flere speed dials? Har over 20 nettsider jeg bruker daglig, og ofte, så det hadde vært fint med en speed dial til nyheter, en til forum og sånne ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...