BorN Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Omtale av nyeste versjon av Opera på download.com: Get under the hood of Opera 9.50 Lenke til kommentar
jH- Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Kjapt spørsmål: Opera-ikonet som popper opp i tray når man bruker chat og mail, er det nå mulig å fjerne det? Har lenge vært et irritasjonsmoment for min del. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Du kan jo berre skjule det, ved å gå innn på innstillingane for oppgåvelinja. Elles fann eg ein måte på Ubuntu-forumet, som kan tilpassast Windows. Lag ein ny snarveg til opera.exe på t.d. skrivebordet. Gå inn på eigenskapane til snarvegen (høgreklikk --> Eigenskapar). I feltet for Mål står det "C:\Program Files\Opera\opera.exe". Etter dette føyer du til -notrayicon, slik at det står "C:\Program Files\Opera\opera.exe" -notrayicon. Når du opner Opera via denne snarvegen vil du ikkje ha noko ikon i systrayen. Redigert: Akkurat kor opera.exe ligg vil vel jo variere. Endret 13. juni 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
jH- Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Takker så mycket, var akkurat det jeg trengte! Å skjule ikonet var ikke noe problem, men ville bare ha det helt vekk. Blir ofte litt mye i tray. Lenke til kommentar
BorN Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Tre problemstillinger som traff meg: 1. Hvordan sette "tilpass til vindusbredde" som standard? 2. Finnes det en funksjon for å vise alle bildene en side inneholder, og ingenting annet? Redigert: 3. Når jeg høyreklikker markerte ord eller setninger, hvordan få Opera til å åpne resultatet i en ny fane? ... Utdypende svar på spørsmål 3: Man endrer menyen som popper opp når du høyre- eller dobbelklikker på markerte/umarkerte ord ved å finne .ini-filen som styrer dette. Husk å ta backup av filen! 1. Du må avslutte Opera før du redigerer nettleserens systemfiler. Tips: Høyreklikk et tomt område på denne siden, velg Åpne med --> (velg en nettleser fra listen), se til at den andre nettleseren har åpnet denne siden og avslutt Opera. 2. Finn standards_menu.ini. I Windows: lokalisert i X:\Programfiler\Opera\defaults\standards_menu.ini. I Linux/Mac: Mest sannsynlig i "...Opera\defaults...". 3. Åpne den som ren tekst (Notepad, Gedit eller lignende) 4. Finn [Hotclick Popup Menu] i teksten. Bruk søk. 5. Under [Hotclick Popup Menu] skal du legge til denne oppføringen: Item, Sok i ny fane = copy & new page & go to page, "http://www.google.com/search?q=%c" Jeg valgte å legge den i linjen over Item, MI_IDM_SELSEARCH = Hotclick search, 200 Da så det slik ut: [Hotclick Popup Menu] Item, MI_IDM_DOCCOPY = Copy Item, M_COPY_TO_NOTE = Copy to note Platform Win2000-Unix-Mac-QNX, Feature Voice, Item, M_HOTCLICK_MENU_ITEM_SPEAK = Speak selection --------------------1 Item, Sok i ny fane = copy & new page & go to page, "http://www.google.com/search?q=%c" Item, MI_IDM_SELSEARCH = Hotclick search, 200 Submenu, MI_IDM_SEARCH_DUMMY_PARENT, Internal Search With Item, MI_IDM_SELDICTIONARY = Hotclick search, 50 Item, MI_IDM_SELENCYCLOPED = Hotclick search, 51 --------------------2 Submenu, MI_IDM_SELTRANSLATE_EN_FR_PARENT, Translate menu --------------------3 Item, M_HOTCLICK_POPUP_MENU_GOTO_URL = Go to page, "%t" Item, MI_IDM_SELMAIL = Send text in mail Vips! Slik ser min ferdige meny ut: PS! Unngå å bruke æ, ø eller å. Hvis du skriver søk og ikke sok i .ini-fila så vil den ferdige menyen stå slik: so[]k i ny fane Endret 13. juni 2008 av BorN Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Litt enklare: Alt + P --> Avansert --> Faner. Fjern haka frå Bruk om att gjeldande fane. Eller du kan halde inne Shift (ny fane) eller Ctrl og Shift (ny bakgrunnsfane). Det kan jo vere greit å ha ein eige menyoppføring, og enklare, men det er altso ikkje nødvendig. Redigert: Dette var altso eit svar på BorN sitt innlegg. Endret 13. juni 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
BorN Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Det ante meg at det var det den funksjonen gjorde. Men at det å holde inne Shift eller Ctrl funker med menyer var ukjent for meg. Burn in hell, Leif. Endret 13. juni 2008 av BorN Lenke til kommentar
Livert Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Er det en måte å få screenshotsa i "speed dial"-vinduet til å oppdatere seg automatisk når jeg åpner ny fane? Vil sikkert kreve litt ressurser, men er jo greit å kjapt kunne se om det er noen endringer på sidene jeg ofte er innom Edit: Dessuten, er det mulig å få lukke-kryssene på fanene større? De er irriterende små... Endret 13. juni 2008 av Livert Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Andre som har opplevd dette? Bruker Hurtigvalg med oppdatering hvert 5. min. Det er ikke nødvendig å bruke auto-oppdatering på Gmail. Gmail bruker Ajax til å hente ny info, og vil oppdatere innboksen straks en ny epost er kommet inn. Å oppdatere siden fører bare til unødvendig trafikk, noe som da førte til at kontoen din ble suspendert. Jauv, men da tvinges man til å ha gmail-siden oppe. Ved å refreshe speeddial hvert 5. minutt trenger man aldri å gå inn på siden, og kan med ett klikk få oversikt om det har skjedd noe spennende på dine X antall favorittsider! Dårlig av Gmail å reagere på dette, selv om det samtidig er bra de reagerer på såkalt unormal bruk. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Litt enklare: Alt + P --> Avansert --> Faner. Fjern haka frå Bruk om att gjeldande fane. Eller du kan halde inne Shift (ny fane) eller Ctrl og Shift (ny bakgrunnsfane). Det kan jo vere greit å ha ein eige menyoppføring, og enklare, men det er altso ikkje nødvendig. Redigert: Dette var altso eit svar på BorN sitt innlegg. Takker!! Dette har jeg irritert meg litt på. Forøvrig, så har Tenknofil gjort test av nye Opera 9.5 Lenke til kommentar
riktig Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Har nå lastet ned nyeste Opera, og sliter med at det ikke lenger går an å switche mellom tabs med 1 og 2-tastene. Hvordan kan jeg ordne dette? Ja, jeg vet om ctrl+tab, men jeg har blitt vant til dette. Lenke til kommentar
Livert Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Atter et spørsmål før jeg backroller til tidligere versjon av Opera: Jeg får beskjed om at et eller annet med mail(?) ikke fungerer når jeg åpner Opera9.5., så må jeg trykke 'ok' før jeg er inne i opera og alt er ok. Noen som vet hva dette er? Litt irritert på siste versjon av opera. Men det når vel ikke frem til designerne. Så jeg håper de våkner om natten med kløe på kjipe steder... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Det hadde vore lettare å svare om du skreiv nøyaktig kva den beskjeden seier, eventuelt lasta opp eit skjermskot ... Litt sein redigering: Trur eigentleg ikkje eg veit svaret, poenget var berre det ofte er lettare å løyse problem til meir ein veit om dei. Endret 15. juni 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Livert Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 "There was a problem initializing Opera Mail." Og nei, jeg har ikke aktivert/brukt noe mail gjennom Opera. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Abonnerer du på nokon infokanalar (RSS-feeds)? Lenke til kommentar
Livert Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Abonnerer du på nokon infokanalar (RSS-feeds)? Nei, ikke som jeg selv har aktivert i alle fall Lenke til kommentar
riktig Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Alt + P --> Himmel og hav, at jeg kunne overse den. Takker så meget. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Kan jeg få fjerna tray-ikonet for godt? Altså, ikke bare skjule det nede i tray, men faktisk få det til å bli helt borte. Løsningen lenge opp på siden funket ikke. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 @ Livert: jeg vet ikke helt hvordan det påvirker netteleseren, men du kan prøve dette: gå inn på adressen "opera:config" trykk på user prefs og så fjerner du haken ved show E-mail client. jeg vet ikke om dette vil ha noen som helst innvirkning på problemet ditt, men du kan jo prøve. jeg vil annbefale deg å reinstallere opera, og begynne med en HELT REN profil, er det noe som henger igjen etter forige operainstallasjon, så har du ikke en ren profil. det innebærer også at du må konfigurere opera på nytt om du har forandret på noe, og at du må ta en sikkerhetskopi av bokmerkene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå