Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

 

I Firefox har det alltid vært veldig lett å vise sider i den skrifttypen du ønsker selv. Men i Opera 9.5 funker dette dårlig. Dette har jeg gjort:

 

[...]

Grunnen til at det du prøvde ikke virka er at nettavisen har satt at en font skal brukes og Opera overstyrer ikke dette. Mulig at det går ann å få den til å overstyre det, men jeg vet ikke hvordan. Du kan gjøre det på en annen måte. Finns kanskje enklere måter, men dette virker hvertfall.

 

Lag en css-fil (.css), og skriv dette i den:

* {

font-family: Calibri !important;

}

 

Trykk Ctrl+F12 -> Content -> Style Options -> My style sheet -> Velg filen du nettopp lagde

I samme boks, trykk på Presentation Modes og huk av My style sheet under Author mode.

Lenke til kommentar

Næmmen, hva faenm. Jeg fikk akkurat opp en boks om at 9.5 er ute og jeg innstallerer ivrig og når jeg starter det opp,ser jeg til min store forferdelse at alt av personlighet er borte. Alle min tusen verktøylinje-knapper, bokmerker, hurtigvalg, alt samma. Hvordan får jeg det tilbake? Jeg er desperat!

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar

Tipper han installerte i ny mappe uten å vite det. Enkel måte å finne ut på: naviger til %appdata%\Opera\ og se om det ligger én eller to undermapper der. Kopier i så tilfelle profilmappen fra .\opera 9.5beta\ over i \opera\-mappen (eventuelt reinstall er korrekt mappe, som er "%programfiles%\Opera 9.5 beta" om jeg husker rett.

Lenke til kommentar

Nå fucket jeg det skikkelig til her.

Alt virket fint, så fant jeg ut at jeg skulle slette de profile mappene fra betaene.

 

Jeg slettet alt utenom Opera. Så forsvant alt. (Jeg hadde jo backup)

Så sjekket jeg Legg til/fjern programmer. Der hadde jeg 5 9.5 installasjoner. :p

Fjernet alle og alle profile-mappene, og installerte 9.5 igjen.

Sjekket i Roaming og Local (Vista), men det blir enten laget en mappe som heter Opera eller Opera 9.5 beta :o

 

Også fucket jeg litt til, så kom alt gradvis. Ja, gradvis. Aner ikke hvordan. Jaja, må være et av tannhjulene inni PCen som hadde satt seg fast.

Endret av Ståle
Lenke til kommentar

Hei!

 

Har ett spørsmål til. I Firefox kan man velge Shift + Delete over et autofullfør svar, og så sletter man kun det alternativt. F.eks:

Jeg har tidligere søkt på Google etter "Bærbar PC Dell" og "Bårbær CP Dell". Jeg ønsker altså å fjerne at det sistnevnte søkeresultatet skal dukke opp når jeg søker.

 

Er det mulig å gjøre dette i Opera? Når jeg søker på noe lignende i adresselinja, så kan man i Firefox slette hvert enkelt forslag. Håper det er mulig i opera!

Lenke til kommentar

 

Føltes helt rart med den nye skin'en. Den du linket til gjør at jeg føler meg hjemme igjen. :)

 

Men hvordan får jeg lurt inn den gamle søkelista mi? Den ligger vel i search.ini?

Synes jeg lurer på akkurat dette hver gang jeg innstallerer Opera på nytt.

 

Lurer også litt på om jeg kan hente frem den listen med alle de reklamene jeg har blokkert? Håper ingen har spurt om de samme spørsmålene mange ganger før. :S

Endret av okjatakk
Lenke til kommentar
okjatakk: Det er bare å kopiere search.ini (for søk) og urlfilter.ini (for blokkering) fra den gamle profil mappa til den nye.

 

Har prøvd å gjøre det, men det skjer ingenting. Kan hende det er fordi jeg lagde kaos forrige gang jeg la inn opera. Får bare legge de inn på nytt, går kjapt det.

Men er det noen som vet hvor jeg skrur av autofullfør av nettadressene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...