qualbeen Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Er iallfall borte fra min 9.5-installasjon. Fint med bekreftelse fra andre om at dette er en bug i Opera, og ikke bare min installasjon som er på bærtur Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 itavisen hadde nettop en artikkel om ny 9.5 beta, har selv betaen (build 9945 om det var viktig) men er dette en oppdatering eller hva? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Nå har vi kommet til 10057. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Tja, er sikkert noen bugs ja. Selv savner jeg å kunne dobbeltklikke på tekst som inneholder en url, for så å kunne velge "gå til nettadresse". Den featuren har vel egentlig vært borte fra første alpha-utgave av 9.5 ... Edit: kan jo komme med eksmepel på hva jeg mener; dobbelklikk på opera.com burde lett føre en til det domenet. Jeg trodde man enkeltklikket på lenker jeg Vel, jeg har ikke lastet ned betaer, men om noen kunne beskrevet denne dobbeltklikkfunksjonen, ville jeg blitt glad. Eller, mener du slik som dette? Enkeltklikk: http://www.hardware.no/artikler/mist_650_w/52129/3 Dobbeltklikk: http://www.hardware.no/ Endret 11. juni 2008 av TSP Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) telefonkatalogen er i dette tilfellet: www.telefonkatalogen.no og du må dobbeltklikke på .no delen tror jeg, ellers kommer ikke hele addressen med. haha Endret 11. juni 2008 av jale Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 fungerer dobbeltklikk på .no-delen av "lenkene" for deg jale? Hvilken build kjører du? Hos meg kan jeg få merket teksten, men om jeg velger "go to URL" så blir ikke domenet korrekt kopiert over i adressefeltet Men mulig en re-installasjon med fjerning av profil-mappen kan gjøre underverket. Men har ikke lyst til å miste alle instillingene Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Jeg får samme bug som deg med beta2 qualbeen. Hadde den og i beta1. Når jeg dobbeltklikker på f.eks. opera.com så blir bare com merket. Noen ganger blir hele merket hvis jeg trippeltklikker, men noen ganger blir for mye merket da. Og hvis jeg da velger go to url så åpner den det før . altså f.eks. "opera." Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Ja, jeg burde kanskje si at jeg har 9.27 da... hehe... jeg ville bare vise hvordan det så ut til den som spurte... beklager Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Og da var Opera 9.5 ikke i alpha eller beta lenger. Last den ned idag fra www.opera.com Litt uventet, så raskt etter RC1. Men kjempebra uansett Artikler om Opera 9.5 Hva er nytt i Opera 9.5 Opera Watch om Opera 9.5 FavBrowser.com om Opera 9.5 Hvis du bruker mailklienten i Opera 9.27, kan det være lurt å lese denne: Opera Mail: Upgrading to Opera 9.5 Og selvfølgelig: ITAvisen som var raskere enn hw.no Gledelig Opera 9.5 lanseringsdag alle sammen. Spread the word! Opera 9.5 is a major update to the desktop web browser. Highlights include: Opera Link synchronizes your bookmarks, Speed Dial, and notes between Opera on different computers, and even links to Opera Mini on your mobile. Enhanced address bar searches your entire browsing history, including the contents of each page. Security enhancements: malware protection, improved fraud protection, and support for Extended Validation SSL Certificates. New rendering engine with improved site compatibility and performance. Opera Dragonfly, the long-awaited tools for web developers. New skin inspired by Scandinavian design. Edit; Lagt til hvordan man går fra 9.5 beta til 9.5 uten å miste instillinger i førsteposten. Endret 12. juni 2008 av Ståle Lenke til kommentar
JFM Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Mener du at fullversonen av Opera 9.5 er ute? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Fin tråd. For Linux-brukerene (i alle fall Kubuntu, men kan ikke tenke meg at andre er noe forskjellig) kan jeg informere om at man ikke trenger å gjøre noe spesielt for å beholde innstillingene sine dersom man har brukt 9.50b før. Sannsynligvis heller ikke dersom man kommer fra 9.27 heller, men det har jeg ikke testet. Får dere melding om at opera ikke kan innstaleres "fordi systemet allerede har en nyere versjon", så er det bare å fjerne den gamle versjonen med pakkebehandleren og kjøre innstalasjonsfilen på nytt. Lenke til kommentar
BorN Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Fullversjonen av Opera 9.5 er ute ja Enten så er det placebo-effekten, eller så synes jeg at scrollinga går vesentlig raskere i 9.50 enn i 9.27. Likte at fanene i det nye skinnet i 9.50 er høyere. Dette bidrar til: - Mindre sjanse for å trykke på den røde X-knappen - Større sjanse for å treffe fanene (siden de er større) hvis du skulle være rask med musa. - 9.27 med sitt standard-skin 9.50 med nytt standard-skin. Endret 12. juni 2008 av BorN Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Og jeg kan jo selvfølgelig ikke installere Opera 9.5, og må nøye meg med Firefox. Lenke til kommentar
BorN Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Og jeg kan jo selvfølgelig ikke installere Opera 9.5, og må nøye meg med Firefox. Hva er grunnen til det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) *slett* Poster i andre Operatråden hvor man kan spørre om hjelp ;P Endret 12. juni 2008 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) om man f.eks bruker 64bits linux er Opera litt vrien.. også synd at dobbeltklikk på lenker ikke er fikset. Eller, ialelfall ikke fikset i RC1 - burde kanskje ha tatt en clean install av 9.5 før jeg klager for masse? Endret 12. juni 2008 av qualbeen Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) De nye tabsene er mye høyere i det nye skinet, en i det gamle. Noen som vet om det går ann å endre? Buggen som qualbeen snakket om tidligere med go to url er fortsatt ikke fiksa... Jeg tok clean install (vet ikke helt hvor den fikk bokmerkene mine fra da. De var der fortsatt...) edit: Har rapportert bug. Endret 12. juni 2008 av trygveaa Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Er det mulig og lese og sende mail fra hotmail kontoen i opera? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Nei, det er fordi hotmail ikke tilbyr gratis POP. Gmail derimot har denne funksjonen. (Og sikkert andre epost tilbydere) Men hvis du betaler for hotmail, går det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå