Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja, er sikkert noen bugs ja. Selv savner jeg å kunne dobbeltklikke på tekst som inneholder en url, for så å kunne velge "gå til nettadresse". Den featuren har vel egentlig vært borte fra første alpha-utgave av 9.5 ...

 

Edit: kan jo komme med eksmepel på hva jeg mener; dobbelklikk på opera.com burde lett føre en til det domenet.

Jeg trodde man enkeltklikket på lenker jeg :dontgetit:

 

Vel, jeg har ikke lastet ned betaer, men om noen kunne beskrevet denne dobbeltklikkfunksjonen, ville jeg blitt glad.

 

 

Eller, mener du slik som dette?

Enkeltklikk: http://www.hardware.no/artikler/mist_650_w/52129/3

Dobbeltklikk: http://www.hardware.no/

Endret av TSP
Lenke til kommentar

fungerer dobbeltklikk på .no-delen av "lenkene" for deg jale? Hvilken build kjører du? Hos meg kan jeg få merket teksten, men om jeg velger "go to URL" så blir ikke domenet korrekt kopiert over i adressefeltet :(

 

Men mulig en re-installasjon med fjerning av profil-mappen kan gjøre underverket. Men har ikke lyst til å miste alle instillingene :p

Lenke til kommentar

Jeg får samme bug som deg med beta2 qualbeen. Hadde den og i beta1. Når jeg dobbeltklikker på f.eks. opera.com så blir bare com merket. Noen ganger blir hele merket hvis jeg trippeltklikker, men noen ganger blir for mye merket da. Og hvis jeg da velger go to url så åpner den det før . altså f.eks. "opera."

Lenke til kommentar

kestrel_750x100.jpg

 

Og da var Opera 9.5 ikke i alpha eller beta lenger. :D

Last den ned idag fra www.opera.com

 

Litt uventet, så raskt etter RC1. Men kjempebra uansett :D

 

Artikler om Opera 9.5

Hva er nytt i Opera 9.5

Opera Watch om Opera 9.5

FavBrowser.com om Opera 9.5

Hvis du bruker mailklienten i Opera 9.27, kan det være lurt å lese denne:

Opera Mail: Upgrading to Opera 9.5

 

Og selvfølgelig: ITAvisen som var raskere enn hw.no

 

 

Gledelig Opera 9.5 lanseringsdag alle sammen. Spread the word!

 

 

  • Opera 9.5 is a major update to the desktop web browser. Highlights include:
  • Opera Link synchronizes your bookmarks, Speed Dial, and notes between Opera on different computers, and even links to Opera Mini on your mobile.
  • Enhanced address bar searches your entire browsing history, including the contents of each page.
  • Security enhancements: malware protection, improved fraud protection, and support for Extended Validation SSL Certificates.
  • New rendering engine with improved site compatibility and performance.
  • Opera Dragonfly, the long-awaited tools for web developers.
  • New skin inspired by Scandinavian design.

 

Edit; Lagt til hvordan man går fra 9.5 beta til 9.5 uten å miste instillinger i førsteposten.

Endret av Ståle
Lenke til kommentar

Fin tråd.

For Linux-brukerene (i alle fall Kubuntu, men kan ikke tenke meg at andre er noe forskjellig) kan jeg informere om at man ikke trenger å gjøre noe spesielt for å beholde innstillingene sine dersom man har brukt 9.50b før. Sannsynligvis heller ikke dersom man kommer fra 9.27 heller, men det har jeg ikke testet.

Får dere melding om at opera ikke kan innstaleres "fordi systemet allerede har en nyere versjon", så er det bare å fjerne den gamle versjonen med pakkebehandleren og kjøre innstalasjonsfilen på nytt.

Lenke til kommentar

Fullversjonen av Opera 9.5 er ute ja

 

Enten så er det placebo-effekten, eller så synes jeg at scrollinga går vesentlig raskere i 9.50 enn i 9.27.

 

Likte at fanene i det nye skinnet i 9.50 er høyere. Dette bidrar til:

- Mindre sjanse for å trykke på den røde X-knappen

- Større sjanse for å treffe fanene (siden de er større) hvis du skulle være rask med musa.

 

 

- 9.27 med sitt standard-skin

post-77163-1213273221_thumb.jpg

 

9.50 med nytt standard-skin.

post-77163-1213273232_thumb.jpg

Endret av BorN
Lenke til kommentar

De nye tabsene er mye høyere i det nye skinet, en i det gamle. Noen som vet om det går ann å endre?

 

post-72197-1213275091_thumb.png

 

post-72197-1213275098_thumb.png

 

 

Buggen som qualbeen snakket om tidligere med go to url er fortsatt ikke fiksa... Jeg tok clean install (vet ikke helt hvor den fikk bokmerkene mine fra da. De var der fortsatt...)

edit: Har rapportert bug.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...