Gå til innhold

Den store Opera-tråden

Ståle

Anbefalte innlegg

Hei

Bruker Opera 9.27.

Oppe i høyre hjørne er det ei søkerute. Den søker i google (hvis man ikke velger en annen side). Jeg lurte på om det er mulig å få www.telefonkatalogen.no ditt. Slik at man kun trenger å skrive inn navn eller nummer der.

Edit: Fjerna noen tekster på bildet fordi det er ulovelige sider

post-96937-1212849640_thumb.jpg

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, klart det er... Du må inn på telefonkatalogen, og i feltet der du skriver nummer du skal søke etter høyreklikker du og velger "Create Search..." eller tilsvarende på norsk. Er helt i bunnen i menyen her...

Når dette er gjort og alt er fint kan du velge telefonkatalogen på den rullegardinmenyen du har merket i opera.

Du kan også tilegne søket ett eget tegn, slik som f.eks tlf. Når du da skal søke etter telefonnummer, kan du skrive "tlf 99944688" i adressefeltet og den søker etter nummeret 99944688 i telefonkatalogen. Selv har jeg g for google, tlf for telefonnummer, img for googles bildesøk, gul for gulesider, we for engelsk wikipedia og wn for norsk wikipedia. Bruker bare å søke i adressefeltet, det er jo der markøren er som standard når man åpner en ny tab.

edit:

tegner du da vil tilegne søket skrives i KEYWORD boksen når du har høyreklikket på feltet og valgt create search... og "tegnet" kan være et ord som jeg har.

Endret av jale
Lenke til kommentar
Har en del problemer. :s

Først når jeg åpner opera, kommer det opp noe med at jeg ikke har gmail eller noe sånt, har ikke giddet å lese det

Er det en mail-error? Kanskje du ved et uhell har klart å aktivere mail-delen til Opera? Lett å sjekke:

Verktøy -> Epost- og nettpratkontoer -> Fjern eventuelle oppføringer

Ikke følg dette rådet om du ønsker å bruke (den supre) mailklienten til Opera, da. Men det sier jo seg selv :p

Epost og nettpratkontoer er grå og jeg kan ikke trykke på den :s

Lenke til kommentar

Kommer denne feilmeldinga hver eneste gang du starter Opera? Antar du ikke bruker mail-klienten, men kanskje RSS-leseren? Hvis ikke virker det som om Opera ikke har forstått at du ikke bruker Mail-klienten, og derfor feilaktig prøver å starte denne. Meget snodig!

Det jeg ville gjort var å tatt en re-install. NB: ta først backup av profil-mappen som ligger i %appdata%\Opera\opera\ (noe annen filstruktur hvis du bruker Opera Beta; det finner du ut ved å trykke win+r, og så skrive inn adressen over manuelt).

Lenke til kommentar

Ny alpha 10051

300 skin comments in a day We have tried to polish at least some of

the areas you commented on:

Improved contrast between active and inactive tabs in the tab bar

Higher contrast for the text on inactive tabs to increase readability, especially on laptops

Brighter background in the panels

A tiny bit more color: We added the Home button as default by popular demand

We tuned the color intensity of the color themes (Tools: Appearance: Color scheme) to be more usable with both this and other skins. Try it out again!

Improved visibility of the scrollbars

Buttons no longer grow wider when you press them

Nicer background for security status on https pages

Lenke til kommentar

Oppgraderte til siste build akkurat, og ble veldig fornøyd ;) Men en ting, andre enn meg som sliter med Facebook? Får ikke oppdatert status og ikke gjort en del andre ting der inne.

Edit: Så det var fler som har hatt problemer med det...

Endret av Dr3as
Lenke til kommentar

Ble tatt opp for en liten stund siden.

edit; yupp :p

Feltherre: Gå tilbake til ein tidlegare build av Opera. Har hatt nokre problem med FB i dei siste versjonane eg ogso.

Ok,vet du om noen konkrete builder som FB fungere i?

Så slipper jeg å lete igjenom alle buildene.

Usikker, men du kan prøve beta 2.
Endret av Ståle
Lenke til kommentar

Ja, Facebook fungerer dårleg. Ein kan heller ikkje godta vennesøknadar, blokkere plagsomme applikasjonar ein får invitasjon til, og kanskje meir. Får håpe det vert fiksa til 9.5 endeleg kjem ut. No er alternativa å bruke ein annan nettlesar til FB, eller gå tilbake til ein tidlegare build.

Lenke til kommentar

Tja, er sikkert noen bugs ja. Selv savner jeg å kunne dobbeltklikke på tekst som inneholder en url, for så å kunne velge "gå til nettadresse". Den featuren har vel egentlig vært borte fra første alpha-utgave av 9.5 ...

Edit: kan jo komme med eksmepel på hva jeg mener; dobbelklikk på opera.com burde lett føre en til det domenet.

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...