Gå til innhold

Den store Opera-tråden

Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil bare si jeg er positivt overrasket over Opera Mini. Sitter nå med en mange år gammel mobil og surfer med forhøynet hastighet. Komrimering av bilder kommer godt med via GPRS.

(Dette var halvveis en test)

Lenke til kommentar

Sitter for øyeblikket på forsvarets nett, så er nok en del brannmurer oppe å går, men samme problemet hadde jeg forøvrig også da jeg var hjemme. Også der er det en flere brannmurer. Men hvorfor er isåfall Opera den eneste nettleseren hvor brannmuren påvirker nettsidenes layout?

Lenke til kommentar
Hvordan lukker jeg en fane med hurtigtast? Har nemlig så mange faner nå at jeg ikke får lukket dem.

Fant ut. Ctrl + W hvis noen andre lurer :) .

Ctrl + W er forøvrig standard for alle store nettlesarar, og mange andre program (Photoshop og Office t.d. – lukke dokument utan å lukke programmet). Det er ogso hurtigtastar i Opera for å lukke alle fanar, eller alle fanar utanom den aktive. Det er nokre kombinasjonar med Ctrl, Alt og Shift, men nøyaktig kva som er standard skal eg ikkje seie – so vidt eg hugser endra eg iallfall ein av desse ein gong ... Du kan finne det ut sjølv ved å høgreklikke på ei fane, på menyen står Lukk, Lukk alle, og Lukk alle utanom aktivt, med hurtigtastar ved sida av. Du kan ogso shift-klikke, eller klikke med scrollhjulet på musa, på faner for å lukke dei. Eller du kan bruke ei muserørsle: Trykk inn høgre museknapp, dra musa fyrst rett ned, so rett mot høgre, og slepp museknappen.
Lenke til kommentar
Sitter for øyeblikket på forsvarets nett, så er nok en del brannmurer oppe å går, men samme problemet hadde jeg forøvrig også da jeg var hjemme. Også der er det en flere brannmurer. Men hvorfor er isåfall Opera den eneste nettleseren hvor brannmuren påvirker nettsidenes layout?

en del brannmurer prøver å fjerne reklamer, hvordan de gjør dette er jeg ikke sikker på, kanskje de forandrer på kildekoden til siden?

i så fall så er det verdt å merke seg at opera er en minoritet i nettlesermarkedet, så den blir nok ikke testet så mye. internet explorer og firefox er nok de som blir testet.

Lenke til kommentar
Vil slike problemer (se vedlegg) forsvinne med Opera 9.50? Har irritert meg grenseløst i flere år at mange sider bare blir kluss i Opera. Utrolig synd, siden Opera er bedre enn alt annet på alle andre områder.

ser ut som et cache-problem. Trykk ctrl+r et par ganger. Alternativt tøm cachen (verktøy -> slett private data)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...