Gå til innhold

Den store Opera-tråden

Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere vet spoiler og skjulte tekster inne på forumet?

Som denne

Opera laster ikke innholdet i disse skjulte tekstene før man trykker på den. Går det ann å få Opera til å laste ned inholdet før man trykker? Tror Firefox og IE gjør det. Hadde vært mye enklere å surfe i f.eks Babethread da...

Lenke til kommentar

Som i Vista kan ligge her: "C:\Users\[user]\AppData\Roaming\Opera\Opera\profile"?

Takk for hjelp!

Edits: Regner med jeg må kopiere med "C:\Users\Teodor\AppData\Roaming\Opera\Opera\mail" for e-postkonfigurasjon, da? Og det er vel ikke noe problem i å kopiere fra Vista til XP?

Endret av Bl4cKnD
Lenke til kommentar

Og jeg quoter meg selv:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Der er mange oppføringer der som passer med "C:\Users\"your username"\AppData\Roaming\Opera\Opera\profile\"

Men når jeg går inn på brukermappa så finner jeg ikke AppData.

Edit: Det er ikke så viktig, jeg gidder ikke å stresse.

Har du windows 2000 eller nyere, har du også en AppData-mappe. Men dessverre er det alt for mange der ute som prøver å forklare hvordan denne mappestien kan se ut. Og da blir det feil. Folk har ulike versjoner av Windows, og til og med på samme versjon kan det være store ulikheter. Valg av språk spiller også inn.

Så for å gjøre en lang historie kort; åpne "Kjør"-vinduet (win+r) eller en vilkårlig mappe. Skriv så inn %appdata% etterfulgt av et enter-trykk. Tada!

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Dette fungerer også med %programfiles%, %systemroot% og sikkert en del andre predefinerte konstanter.

Hvis dere (mine disipler :p) kan lære opp det ganske folk, til å referere direkte til %appdata% og %programfiles% vil værden bli et bedre sted! Eller kanskje ikke.

skriv "opera:config" i adressefeltet, og se etter en oppføring som likner denne:

Opera directory D:\Programfiler\Opera95b23\profile

jeg skal legge urlfilter.ini i den mappa. det er selvfølgelig en annen mappesti hos deg, men den skal slutte på profile.

Profil-mappen til Opera har to ulike standard plasseringer; enten %programfiles%\Opera\profile eller %appdata%\opera\Opera\profile, alt ettersom hvordan Opera er installert (flerbruker vs en-bruker).

Men man har sikkert mulighet til å manuelt plassere den helt andre plasser også, om man ønsker det.

(Hvis det var lite forståelig; profilmappen ligger inni her: %appdata%\opera\)

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

Har brukt opera i snart 5 år nå, og er storfornøyd. Har prøvd firefox i en uke, men etter 3 dager med å finne plugins som jeg savna fra opera så var det ikke mye mer å gjøre.

Anyways, er det muligheter for å koble speed dialen til numpad? Den er oppsatt som en numpad, så hadde vært kjekt å fått det til.

Lenke til kommentar

Eg veit ikkje om nokon, men so har eg heller aldri leita noko særleg. Eit alternativ er å abonnere på ein RSS-feed frå innboksen din (ved å klikke på RSS-ikonet i adresselinja når du er på Gmail-sida), og sette den til å verte oppdatert t.d. kvart femte minutt (Info-kanalar --> Kanalbehandling (altso på menylinja øvst, ved sida av Verktøy)).

Lenke til kommentar

Opera har jo god mail-støtte gjennom M2 - hvorfor vil du lese mail på en nettside, istenderfor direkte i browseren? Nuja, får håpe en av widgetene som har blitt nevnt her duger. Men et godt alternativ er jo å legge inn rss-feeden, om Gmail støtter rss-feeds.

Lenke til kommentar

Ja, ved å opne linken på ein litt annan måte: Anten ved å klikke med scrollhjulet på musa (om du har det), ved å halde inne Ctrl og shift og klikke med venstre museknapp, eller ved å høgreklikke og velge opne i bakgrunnsfane. På nokon berbare kan ein ogso klikke med begge museknappane samtidig, dette tilsvarer vel den midterste museknappen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

I går sveik Opera meg for siste gong. Etter nokre månader utan kræsj byrja Opera å kræsje på tilfeldige tidspunkt medan eg surfa på heilt normale sider. Venen min har same problem, men han løyser det med å slette profilmappa si og settje alt opp på nytt. Det orkar eg ikkje ein gong til.

Er det ikkje andre som har same problemet? Må jo vere at noko vert korrupt over tid ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...