JFM Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Dere vet spoiler og skjulte tekster inne på forumet? Som denne Opera laster ikke innholdet i disse skjulte tekstene før man trykker på den. Går det ann å få Opera til å laste ned inholdet før man trykker? Tror Firefox og IE gjør det. Hadde vært mye enklere å surfe i f.eks Babethread da... Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Hei, Er det mulig å konfigurere alle innstillinger i Opera (inkl. e-postkonfigurasjons etc.) fra installasjonen på ei maskin til ei anna? Hvordan...? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Du kan vel bare kopiere profil-mappen. Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Som i Vista kan ligge her: "C:\Users\[user]\AppData\Roaming\Opera\Opera\profile"? Takk for hjelp! Edits: Regner med jeg må kopiere med "C:\Users\Teodor\AppData\Roaming\Opera\Opera\mail" for e-postkonfigurasjon, da? Og det er vel ikke noe problem i å kopiere fra Vista til XP? Endret 22. mai 2008 av Bl4cKnD Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Og jeg quoter meg selv: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Der er mange oppføringer der som passer med "C:\Users\"your username"\AppData\Roaming\Opera\Opera\profile\" Men når jeg går inn på brukermappa så finner jeg ikke AppData. Edit: Det er ikke så viktig, jeg gidder ikke å stresse. Har du windows 2000 eller nyere, har du også en AppData-mappe. Men dessverre er det alt for mange der ute som prøver å forklare hvordan denne mappestien kan se ut. Og da blir det feil. Folk har ulike versjoner av Windows, og til og med på samme versjon kan det være store ulikheter. Valg av språk spiller også inn. Så for å gjøre en lang historie kort; åpne "Kjør"-vinduet (win+r) eller en vilkårlig mappe. Skriv så inn %appdata% etterfulgt av et enter-trykk. Tada! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Dette fungerer også med %programfiles%, %systemroot% og sikkert en del andre predefinerte konstanter. Hvis dere (mine disipler ) kan lære opp det ganske folk, til å referere direkte til %appdata% og %programfiles% vil værden bli et bedre sted! Eller kanskje ikke. skriv "opera:config" i adressefeltet, og se etter en oppføring som likner denne:Opera directory D:\Programfiler\Opera95b23\profile jeg skal legge urlfilter.ini i den mappa. det er selvfølgelig en annen mappesti hos deg, men den skal slutte på profile. Profil-mappen til Opera har to ulike standard plasseringer; enten %programfiles%\Opera\profile eller %appdata%\opera\Opera\profile, alt ettersom hvordan Opera er installert (flerbruker vs en-bruker). Men man har sikkert mulighet til å manuelt plassere den helt andre plasser også, om man ønsker det. (Hvis det var lite forståelig; profilmappen ligger inni her: %appdata%\opera\) Endret 22. mai 2008 av qualbeen Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Har brukt opera i snart 5 år nå, og er storfornøyd. Har prøvd firefox i en uke, men etter 3 dager med å finne plugins som jeg savna fra opera så var det ikke mye mer å gjøre. Anyways, er det muligheter for å koble speed dialen til numpad? Den er oppsatt som en numpad, så hadde vært kjekt å fått det til. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 har du prøvd å controlklikke på numpaden? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Finnes det en god gmail notifier til opera? har prøvd litt på google Vet at Firefox har en genial gmail notifier... Endret 26. mai 2008 av JFM Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Eller du bare kan legge til gmailkontoene dine i epostklienten i Opera. Så kan du lese dem også. Ellers har du denne widgeten: http://widgets.opera.com/widget/9141/ Eller så har du jo Google sitt program. http://toolbar.google.com/gmail-helper/ Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Eg veit ikkje om nokon, men so har eg heller aldri leita noko særleg. Eit alternativ er å abonnere på ein RSS-feed frå innboksen din (ved å klikke på RSS-ikonet i adresselinja når du er på Gmail-sida), og sette den til å verte oppdatert t.d. kvart femte minutt (Info-kanalar --> Kanalbehandling (altso på menylinja øvst, ved sida av Verktøy)). Lenke til kommentar
JFM Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Ellers har du denne widgeten: http://widgets.opera.com/widget/9141/ Funker ikke her. Har Opera v9.27 Sorry, this widget is not approved for your device/browser This widget contains elements which will not be displayed correctly on your device. This may be the result of a choice made by the author or by Opera Software staff. Read more about target devices in our FAQ. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Opera har jo god mail-støtte gjennom M2 - hvorfor vil du lese mail på en nettside, istenderfor direkte i browseren? Nuja, får håpe en av widgetene som har blitt nevnt her duger. Men et godt alternativ er jo å legge inn rss-feeden, om Gmail støtter rss-feeds. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Men et godt alternativ er jo å legge inn rss-feeden, om Gmail støtter rss-feeds.Det gjer den, eg brukte sjølv den metoden tidlegare. Lenke til kommentar
captain_obvious Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 finnes det noen process manager til opera så man kan se ressursbruk på de forskjellige vinduene? opera bugger så inn i helvete når man har mange sider oppe, helt til man gjerne lukker et av de - kunne tenke meg å få en måte å avsløre synderen(e) på Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 det er sikkert adobe flash som bugger, men det ser ut som om det er opera. det er nok ikke så mye å gjøre med det, utenom kanskje å bruke et reklamefilter. du kan jo sjekke ut det jeg refererte til noen sider tilbake Lenke til kommentar
magu2og90 Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Når man åpner noe i en ny fase, blir jo den nye fanen åpnet med en gang. Går det ann å bytte til at man ikke starter å se den nye fanen med en gang, at man er i den man var i? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Ja, ved å opne linken på ein litt annan måte: Anten ved å klikke med scrollhjulet på musa (om du har det), ved å halde inne Ctrl og shift og klikke med venstre museknapp, eller ved å høgreklikke og velge opne i bakgrunnsfane. På nokon berbare kan ein ogso klikke med begge museknappane samtidig, dette tilsvarer vel den midterste museknappen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 I går sveik Opera meg for siste gong. Etter nokre månader utan kræsj byrja Opera å kræsje på tilfeldige tidspunkt medan eg surfa på heilt normale sider. Venen min har same problem, men han løyser det med å slette profilmappa si og settje alt opp på nytt. Det orkar eg ikkje ein gong til. Er det ikkje andre som har same problemet? Må jo vere at noko vert korrupt over tid ... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Sider med flash? 9.27 eller 9.5? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå