qualbeen Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Der er mange oppføringer der som passer med "C:\Users\"your username"\AppData\Roaming\Opera\Opera\profile\" Men når jeg går inn på brukermappa så finner jeg ikke AppData. Edit: Det er ikke så viktig, jeg gidder ikke å stresse. Har du windows 2000 eller nyere, har du også en AppData-mappe. Men dessverre er det alt for mange der ute som prøver å forklare hvordan denne mappestien kan se ut. Og da blir det feil. Folk har ulike versjoner av Windows, og til og med på samme versjon kan det være store ulikheter. Valg av språk spiller også inn. Så for å gjøre en lang historie kort; åpne "Kjør"-vinduet (win+r) eller en vilkårlig mappe. Skriv så inn %appdata% etterfulgt av et enter-trykk. Tada! Dette fungerer også med %programfiles%, %systemroot% og sikkert en del andre predefinerte konstanter. Hvis dere (mine disipler ) kan lære opp det ganske folk, til å referere direkte til %appdata% og %programfiles% vil værden bli et bedre sted! Eller kanskje ikke. skriv "opera:config" i adressefeltet, og se etter en oppføring som likner denne:Opera directory D:\Programfiler\Opera95b23\profile jeg skal legge urlfilter.ini i den mappa. det er selvfølgelig en annen mappesti hos deg, men den skal slutte på profile. Profil-mappen til Opera har to ulike standard plasseringer; enten %programfiles%\Opera\profile eller %appdata%\opera\Opera\profile, alt ettersom hvordan Opera er installert (flerbruker vs en-bruker). Men man har sikkert mulighet til å manuelt plassere den helt andre plasser også, om man ønsker det. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Finnes det en Opera mod til LCD-skjermen på Logitech G15 tastaturet? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 neppe, om det gjør det, så er det antakeligvis som et "userscript". du kan prøve å søke på opera forumet Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 Hvordan mod mener du? Lenke til kommentar
Filosof Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Opera er den beste nettleseren, punktum. Lenke til kommentar
magu2og90 Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Får dere lyd når dere ser på youtube filmer ? Tror min opera er helt uten lyd Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 Virker fint hos meg med den siste builden av Opera 9.5. Er sikkert Flash sin feil. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Har problemer med at nyeste builden til 9.50 kjører på rundt 185,000 kB. Lenke til kommentar
magu2og90 Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Avinstalerte to flash program men det ble ikke bedre Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Jeg gjentar spørsmålet mitt, men litt kortere. Når jeg har åpnet et bilde i Opera og trykker Ctrl+S (Lagre som ...), står "Save as type" på "Alle filer". Hvordan kan jeg få den til å stå på det bilde er? (For eksempel .jpg, .png, .gif osv.) Edit: Bruker 9.5b2. Endret 17. mai 2008 av Bozzeye Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Lagre som er i utgangspunktet for å lagre heile nettsider, det kan kanskje ha noko med saka å gjere. I staden, hald inne ctrl og klikk på biletet, eventuelt høgreklikk på biletet og velg Lagre biletet. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Jeg har litt problemer med at min Opera henger seg opp av og til. Hva kan dette skyldes? Bruker Vista om det har noe å si. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Lagre som er i utgangspunktet for å lagre heile nettsider, det kan kanskje ha noko med saka å gjere. I staden, hald inne ctrl og klikk på biletet, eventuelt høgreklikk på biletet og velg Lagre biletet. Det jeg ville var å slippe å bruke musa i det hele tatt når jeg så gjennom bilder. Slik at jeg brukte bare Ctrl+S (få opp "Lagre som ..."-boksen), Enter (for å lagre bilde) og Ctrl+W (for å lukke fane og gå til neste bilde). Men takk for at du nevnte at en kan bruke Ctrl+*klikk på bilde*, jeg tror den måten er raskere. Før brukte jeg høyreklikk, noe jeg synes var litt slitsomt. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Guide til opera:config Lenke til kommentar
yssi83 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg har problemer med at Opera bruker veldig lang tid på å laste noen sider. Bruker xp og opera 9.27. Må reloade opptil flere ganger før sider vil laste. De samme sidene gir ingen problemer i IE. Har ikke hatt lignende problemer tidligere. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Finnes det en god plugin som kobler opp flere ganger sånn at farten blir bedre, har vært borti noen programmer, men finnes det noe virkelig bra? Som kan sette nedlastinger i kø, sette pause osv osv? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Finnes det en god plugin som kobler opp flere ganger sånn at farten blir bedre, har vært borti noen programmer, men finnes det noe virkelig bra?Denne innstillinga bestemmer talet på oppkoplingar mot serveren, er det det du tenkte på? opera:config#Performance|MaxConnectionsServer (Dobbeltklikk --> Gå til adresse/merk, høgreklikk --> Gå til adresse).Som kan sette nedlastinger i kø, sette pause osv osv?Nedlastingar kan pausast i nedlastingsvindauget til Opera, men veit ikkje om nokon måte å sette dei i kø. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Tenkte på ett slags plugin\program, har hørt om netants, men usikker på det. Lenke til kommentar
yssi83 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Hivlke sider? De fleste sider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå