Torbjørn T. Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Då er det noko gale ... Neidå. (Red.: Eller, det er vel noko som ikkje er heilt som det skal kanskje, eg veit ikkje.) Det er ikkje sikkert at scrollhjulet er satt til den handlinga (opne i bakgrunnsfane), so du kan sjekke det fyrst: Hald inne shift og klikk på ein vilkårleg plass i ei nettside. Då kjem det opp eit vindauge der du kan velge kva som skjer når ein klikker (på lenkjer) med scrollhjulet. Og so kan du prøve tastaturmetoden: hald inne ctrl og shift medan du klikker med venstre museknapp for å opne i bakgrunnsfane, hald inne berre shift for å opne i framgrunnsfane. Endret 12. mai 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg bruker knappen i/ på scrollhjulet alltid til vanlig, men akkurat på disse verktøylinja funker det ikke. crtl+shift+venstremus funka fint. Får bare bruke den metoden da. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg har problem med personal bar i de siste previews og beta versjon. Jeg bruker personal bar i stedenfor bokmerker, men etter en stund forsvinner disse fra verktøylinja. Dette gjelder da de sidene jeg har vært inne på. Må restarte Opera for å få dem tilbake (selv om linken fortsatt fungerer når jeg trykker på det blanke feltet...). Noen som har samme problem evt løsningsforslag. Har prøvd å tømme alt av personla data, men uten at det fungerte. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Har problemer med å høre lyd med opera, det kommer bare lyd en gang iblant.På Youtubefilmer er det så å si aldri lyd for med :S U are not alone. Sliter også i FireFox av og til (i Linux). Så IE er eneste utvei. Men i Linux er man srewd. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Adobe har vel aldri vært kjent for noen god flash-klient? Teknologien er sikkert fin og flott, men uten skikkelig programvare hjelper det lite.. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Kan noen forklare veldig enkelt hva Opera mini er? Trodde det var en nettleser på telefonen, men nå er jeg i tvil... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 opera mini er javautgaven av opera, laget til mobiler som ikke er smarttelefoner. har du en smarttelefon, så kan du fortsatt bruke opera mini, men det er da bedre å brue opera mobile, som er opera for smarttelefoner. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Kan noen forklare veldig enkelt hva Opera mini er? Trodde det var en nettleser på telefonen, men nå er jeg i tvil... Helt riktig, Opera Mini er en nettleser for mobiltelefoner. I tillegg har Opera Software lansert andre produkter som også er beregnet på det mobile markedet. Forskjellen er at Opera Mini fungerer på praktisk talt alle mobiltelefoner, mens de andre løsningene er spesialtilpasset ulike merker (gjerne de dyrere smarttelefonene). Opera Desktop | Opera Mobile | Opera Mini | Opera på Wii | Opera for andre enheter Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) Opera Mini 4.1 er ute Get it from http://www.operamini.com/ Endret 13. mai 2008 av Ståle Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Jeg blir sliten! Hvorfor kan ikke Opera ordne ad-blocker slik som extension du får til FX? Legge til egene regexp for å fjerne diverse reklame el.!? Finnes det...? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 det finnes ferdige lister. opera kan ikke ordne slikt, det ville ha medført at nettleseren hadde blitt blokkert av særdeles mange nettsider. det er egentlig ganske bra at det går bra med den blokkeringsfunksjonaliteten de har nå allerede. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Har litt "problemer". La oss si at jeg skal lagre et bilde med navn "leif.jpg" (URL-en er da http://domene.com/leif.jpg). Jeg trykker Ctrl+S for å lagre bildet, men da står "Save as type" på "Alle filer" (er den satt som default en plass?), og ikke på "JPEG Image(*.jpg)". Hvis jeg lagrer mange bilder, blir det fort kjedelig å skifte "Save as type" til det jeg skal ha hver gang. Spørsmålet mitt: Hvordan kan jeg få "Save as type" til å vise den filtypen bildet er? Håper jeg ikke forklarte for dårlig. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Jeg blir sliten! Hvorfor kan ikke Opera ordne ad-blocker slik som extension du får til FX?Legge til egene regexp for å fjerne diverse reklame el.!? Finnes det...? Du kan bruke stjerne som wildcard iallefall. Ikke akkurat regexp, men men.. Sider som prøver seg med http://domene.com/ad/<<random_streng>>/<<random_streng>>.jpg kan fjernes vha "http://domene.com/ad/*/*". Ok, kanskje litt dårlig eksempel siden jeg har en mappe som heter "ad" - antar de fleste allerede har lagt til */ad/* og */ads/* i filteret sitt? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Her: prøv dette filteret: http://www.fanboy.co.nz/adblock/ Jeg har bidratt med noen tillegg, så den bør filtrere flere norske reklamer enn den forige også. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 tha stoffi, takk! den var virke jo ikke så dum . Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Høres bra ut, men jeg har ikke en Appdata mappe i mitt Vista 64x. Er det noen andre steder det funker å legge ini-filen? C:\Users\"your username"\AppData\Roaming\Opera\Opera\profile\ Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 skriv "opera:config" i adressefeltet, og se etter en oppføring som likner denne: Opera directory D:\Programfiler\Opera95b23\profile jeg skal legge urlfilter.ini i den mappa. det er selvfølgelig en annen mappesti hos deg, men den skal slutte på profile. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) Der er mange oppføringer der som passer med "C:\Users\"your username"\AppData\Roaming\Opera\Opera\profile\" Men når jeg går inn på brukermappa så finner jeg ikke AppData. Edit: Det er ikke så viktig, jeg gidder ikke å stresse. Endret 13. mai 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 AppData tror jeg er skjult, det er i allefall den tilsvarende mappen "Programdata" i min norske XP. hvis du prøver trikset jeg nevnte i stad med opera:config, så burde du finne den korrekte mappestien uten gjetninger og problemer Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Appdata er skjult ja, men den enklaste måten å kome dit er å skrive %appdata% i adressefeltet i utforsker, eller i kjør (som ligg på startmenyen). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå