Gå til innhold

Den store Opera-tråden

Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet hvordan man få "tryllestav" til å virke med Hotmail? Funker absolutt ikke. Står bare at passordet er feil selv om jeg er helt sikker på at det riktig.

Dette har jeg også opplevd før, men det var lenge siden, tilbake til tida da jeg ikke visste bedre enn å bruke Internet Explorer. Innloggingsproblemet oppsto da jeg skulle følge en link som krevde innlogging (til MSN-nettverket). Husker at jeg logga meg inn på MSN Messenger først, for deretter å trykke på linken. Da var jeg allerede logget inn, og kom direkte til siden.

Kan altså bekrefte at ditt problem sannsynligvis skyldes feil i Hotmail, ikke i nettleseren.

Lenke til kommentar

Det er sidene som ikke sender "gi en vil du huske passordet melding til brukeren" melding til nettleseren. I Firefox kan dette løses på flere måter, men jeg vil tippe at Opera også støtter den enkleste som er å skrive brukernavn og passord, lime inn følgende javascript snutt i adresselinja, trykke enter også logge inn.

java script:(function(){var%20ca,cea,cs,df,dfe,i,j,x,y;function%20n(i,what){return%20i+"%20"+what+((i==1)?"":"s")}ca=cea=cs=0;df=document.forms;for(i=0;i<df.length;++i){x=df[i];dfe=x.elements;if(x.onsubmit){x.onsubmit="";++cs;}if(x.attributes["autocomplete"]){x.attributes["autocomplete"].value="on";++ca;}for(j=0;j<dfe.length;++j){y=dfe[j];if(y.attributes["autocomplete"]){y.attributes["autocomplete"].value="on";++cea;}}}alert("Removed%20autocomplete=off%20from%20"+n(ca,"form")+"%20and%20from%20"+n(cea,"form%20element")+",%20and%20removed%20onsubmit%20from%20"+n(cs,"form")+".%20After%20you%20type%20your%20password%20and%20submit%20the%20form,%20the%20browser%20will%20offer%20to%20remember%20your%20password.")})();

edit: la koden i spoiler, da den går veldig langt ut på siden.

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Nei, vi har vel egentlig ikke bindersen.

Johan Vaaler, født i Aurskog 15. mars 1866, død i Kristiania i 1910, er feilaktig blitt tilskrevet æren for å ha oppfunnet bindersen. Han søkte patent på en lignende papirklemme i Tyskland i 1899 og fikk det innvilget i 1901.[5] Samme år fikk han også patent i USA.[6] Det var neppe kjent for Vaaler og norske forbrukere at en mer brukbar binders allerede var utviklet og markedsført i utlandet under varemerket «Gem». Vaalers klemme var mindre funksjonell på grunn av at den siste runden på ståltråden manglet, og den kom derfor aldri i produksjon. I ettertid har nordmenn skapt en nasjonal myte om bindersen som en norsk oppfinnelse, og myten har også funnet veien til internasjonal litteratur.

http://no.wikipedia.org/wiki/Binders#Norsk_bindershistorie

Lenke til kommentar

Noe i nærheten av en litt grundig test har jeg ikke gjort, har bare surfet litt rundt omkring i kveld, så og i det hele tatt kalle det en test blir feil. Resultatet er uansett svært oppløftende, Opera virker mye kjappere nå, hadde de nå bare kunne snekret sammen en versjon uten alt det "dilldallet" som er der nå så hadde det virkelig begynt å ligne på noe stort (les: smått) ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...