Gå til innhold

Den store Opera-tråden

Ståle

Anbefalte innlegg

Mykje betre på bt.no i allefall, får fortsatt eit og anna hakk, og det er ikkje like glatte bevegelsar som med Explorer til dømes, men no er det helt brukbart. Takkar for tipset! Veldig mange "piler" på bt.no i alle fall, så det ser ut til å vere ein del der som har vorte deaktivert no. Det er fortsatt rom for forbetring her, men håpar dette har fjerna dei største irritasjonsmomenta!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

En slektning av meg bruker Opera til surfing. Der spør opera konstant om godkjenning for å kjøre SSL sertifikatene fra google, facebook og alle andre sider som tilbyr SSL.

Dette er da dialogbokser med spørsmål om å godkjenne, enten bekreft, avkreft eller avbryt. Disse dukker opp mange ganger per side.

Hvorfor klarer ikke Opera å godkjenne disse selv?

Nyeste versjon av opera er brukt.

Lenke til kommentar

Hos meg fikset det seg selv, vet iallfall ikke hva som gjorde at det ble bedre. Oppdatere Flash? Slette alt under private data og prøve med en clean oppstart av Opera? Kanskje det er noe i cache fra før forrige oppgradering som skaper kluss? Ikke lett å si, men jeg ville iallfall prøvd det som er mulig :)

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Fler som har problemer med Opera og facebook? Opplever OFTE at chaten blir ufattelig treig, nærmest lagger når jeg skriver. Det blir utrolig treigt å scrolle, bytte faner osv.

Jeg vil jo bruke opera men må se meg nødt til å gå over til fienden om jeg ikke finner en løsning på dette.

Har prøvd å reinnstalle og alt det der ja.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nope, Opera bytter til WebKit, og velger samstundes å bytte til js-motoren V8!

Siste nytt er at de har kjøpt opp et amerikansk selskap som er eksperter på pakking og streaming av video (såvidt jeg har forstått?), og dermed styrker Opera sin posisjon for video-stream til båndbredde-kritiske enheter.

Med WebKit rendring + V8-JS-motoren, ser vi at Opera har flyttet fokuset sitt litt: med konkurrerende systemer som er likegode (eller bedre?) enn Presto, kan de endelig bytte til nevnte systemer.

Opera Software har bidratt med mye innovasjon i nettleser-markedet, og det er ikke uten grunn at Opera Mobile har blitt så populært. Spesielt Russland, Afrika og Asia er viktige markeder for Opera. Hvis de nå får til streaming av video, uten at båndbredden går i taket, tror jeg de har en killer-app for disse geografiske områdene! (Er litt mindre spennende for Vest-Europere med 4G og etterhvert flere gigabyte inkl. i mobil-abb.)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Blerh, må få uttrykk for litt frustrasjon som jeg ser flere andre også gjør.

Hvorfor virker ikke youtube i opera? det går ufattelig tregt i forhold til andre browsere (hakker og buffrer så sent at man må vente før man kan se et klipp) og har også grafiske problemer - det det at når man "hoovrer" over skjermen for å spole\skru ned lyd, så går progress bar'en opp og ned så det blir en øvelse å spole. Irriterende.

Hadde bare noen andre browsere hatt like fin bookmarks ordning(alltid åpen på venstre side), hadde jeg nok flyttet over...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...