Firmus Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Jeg har en såkalt drag'n'drop button som jeg fant på nettet som gjør at gjeldende fane går til speed dial. Etter oppdatering til 12.10 sluttet den å fungere. Bildet av huset er også borte, men den andre funksjonen til knappen, liste med bokmerker, fungerer fremdeles. Noen som har merket noe til dette eller vet hvordan man kan løse det? Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Andre enn meg som synes at den nye versjonen er blitt helt lammet. Mange funksjoner her på forumet har forsvunnet. Klarer ikke å trykke videre på bilder på enkelte siden. Kalenderfunksjoner fungerer ikke. Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Jeg oppleverer at den kræsjer en god del og henger seg også. Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Får ikke opp menyen her på forumet ved hurtigposting. Får du den? Eksempel denne videoen fungerer ikke: http://www.dagbladet...it_bj/24324794/ Redigerer posten får jeg dette opp; Endret 12. november 2012 av Lakrisbåt Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Andre enn meg som synes at den nye versjonen er blitt helt lammet. Mange funksjoner her på forumet har forsvunnet. Klarer ikke å trykke videre på bilder på enkelte siden. Kalenderfunksjoner fungerer ikke. Høres ut som du har forandret på en eller annen innstilling du ikke skulle rørt. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Noen som vet hvordan man kan gå tilbake til forrige versjon? Bildezooming er helt ødelagt i 12.10 så vil helst et hakk tilbake. Bruker Win7. Lenke til kommentar
jH- Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Opera hoster de fleste gamle versjonene sine her: http://www.opera.com/browser/download/?custom=yes Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Takker. Er det bare til å installere over den nye versjonen? Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 (endret) Høres ut som du har forandret på en eller annen innstilling du ikke skulle rørt. Nei, har nok ikke det. Uansett så avinstallerte jeg Opera i dag og slette i samme slengen all appdata. La inn fresh install, men har samme problem. Klarer dere f.eks å bla videre i albummet her? http://www.sweclocke...sverigeFungerer på IE, Chrome, FF, men ikke Opera. Forumet ser også feil ut. Verktøylinjen er borte. Edit. Ser ut som om det er javascripts. Sannsynligivs add blocker. Endret 15. november 2012 av Lakrisbåt Lenke til kommentar
jH- Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Takker. Er det bare til å installere over den nye versjonen? Jepp, det pleier å holde. Får du fortsatt problemer bør du vurdere å rense ut brukermappen til Opera. Nei, har nok ikke det. Uansett så avinstallerte jeg Opera i dag og slette i samme slengen all appdata. La inn fresh install, men har samme problem. Klarer dere f.eks å bla videre i albummet her? http://www.sweclocke...sverigeFungerer på IE, Chrome, FF, men ikke Opera. Forumet ser også feil ut. Verktøylinjen er borte. Edit. Ser ut som om det er javascripts. Sannsynligivs add blocker. Albumene fungerer som de skal hos meg, men får ikke opp noen større versjon av bildene. Og ja, det ser ut som er det noe javascript-tull på gang. 1 Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Ja, det var javascripts som ødela for meg. Tror det var ad blocker som stoppet en del funksjonalitet. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Noen som vet hvor jeg skal lete for å lære meg å lage addons (til Speed Dial). Lenke til kommentar
jH- Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Regner med du finner det meste du trenger her. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Må kunne webprogrammering for å få det til ser jeg. Blir vanskelig for meg som ikke kan hverken HTML eller Javascript i noen stor grad. Om noen andre kan lage så etterlyser jeg en speed-dial addon som sporer pakker fra Posten Lenke til kommentar
LMH Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Eg har vore trufast Opera-bruker i mange år og har veldig lite lyst til å bytte, men akkurat no er eg veldig nær. Nettlesaren stoppar tidvis helt opp, går ofte ekstremt sakte og kjennes rett og slett veldig "tung" ut veldig ofte. Eg kan for eksempel ikkje lese Bergens Tidende på denne maskina (ein bærbar Asus UL30A) eller den stasjonære (gamer-PC, så det burde ikkje stå på kraft). No nettopp skulle eg lese litt på hw.no, men då slutta nettlesaren å fungere. Det høyrest kanskje ut som eit veldig generelt og diffust problem, så eg lurer nesten på om eg har gått glipp av ein helt essensiell "funger som normalt"-knapp. Eg har alltid nyaste versjon og eg har passa på å installere 64-bit versjonen, noko som faktisk såg ut til å hjelpe ei periode. Eg slettar midlertidige filer med jamne mellomrom, både i nettlesaren og med CCleaner. Nokon som har nokre stalltips? Eksisterar det ein test eg kan køyre? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Prøv med fersk profilmappe. Lenke til kommentar
LMH Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Kan du utdype det? Har prøvd å gå tilbake til 11.64, men det gjorde ikkje saken noko betre. Opera ligg på rundt 300 mB i minnebruk og aukar opp til 330-340 i det eg går inn på bt.no, medan noko som heiter opera_plugin_wrapper.exe får eit raskt hopp frå rundt 20 til 90, begge desse aukar mykje meir enn om eg går inn på facebook i staden. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Avslutt Opera, finn og endre navn på profilmappen og start Opera igjen. Fortsetter problemet? Hvor profilmappen holder til, finner du i opera:about (Opera > Hjelp > Om Opera) under Opera-mappe. Lenke til kommentar
LMH Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Endra namn på Opera x64 mappa under bruker/appdata/roaming/opera slik at der vart danna ei ny, men dette såg ikkje ut til å ha noko effekt. For å bruke bt.no som eit døme så er det akkurat som det er mange små heng som gjere at det blir ein veldig hakkete opplevelse, det blir blant anna vanskeleg å navigere i menyane til opera då dei ikkje dukkar opp under slike heng. Desse kan vare i alt frå eit halvt til fleire sekund, av og til så lenge at "svarer ikke" beskjeden kjem. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 (endret) Prøv å fjerne sette hake ved «Bruk programtillegg bare når jeg ber om det» i Opera > Innstillinger > Avansert > Innhold. Redigert: Sette, selvsagt. Endret 25. november 2012 av Bozzeye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå