Zandreu Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Hello igjen. En av vennene mine har Opera, og han får ikke til den stemme aktiverings tingen. Han mener at det er fordi han har Windows Vista, og innebygd microfon på laptopen. Jeg syns ikke dette ligner Opera i det hele tatt, det er vel en feil av han vennen eller? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Eg har rett nok ikkje innebygd mikrofon, men eg har Vista, og det fungerte fint den eine gongen eg har prøvd (i samband med denne diskusjonen). Har han testa om mikrofonen fungerer andre stader? Gjer han det rett når han prøver å bruke Voice (som i innlegget eg linka til)? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Noen som veit om man kan få KooPlayer i Opera. Får det bare å funke i IE Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Eg har rett nok ikkje innebygd mikrofon, men eg har Vista, og det fungerte fint den eine gongen eg har prøvd (i samband med denne diskusjonen). Har han testa om mikrofonen fungerer andre stader? Gjer han det rett når han prøver å bruke Voice (som i innlegget eg linka til)? Jeg får det til på min, og har bedt han om å gjøre det samme da.. Men han bruker den innebygde til å snakke via steam og msn og slikt. Han har prøvd det i det inlegget ja. Lenke til kommentar
BorN Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Problem med YouTube: Når jeg åpner en video kommer det en grå boks opp der videovinduet normalt hadde åpenbart seg. Når jeg holder musa over, står det "click to activate". Når jeg klikker skjer det ingenting. Måter å unngå/endre på dette? Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Skjekk ut denne: http://www.karakas-online.de/forum/viewtop...&highlight= Vet ikke om du skjønner, men skal vel funke fint Lenke til kommentar
BorN Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Gjelder ikke det du linket til bare for [yootube][/yootube]-bokser i forum og lignende, og ikke på selve youtube.com? Finnes det forresten en offisiell Flash-player-versjon for Opera i Linux? Ser ikke ut til det på denne Flash oversiktssiden . Endret 18. april 2008 av BorN Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Hvordan Opera versjon har du? Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Hmm.. Kan dette være noe av det du leter etter? http://ladyofthecastle.blogspot.com/2008/0...ra-95-with.html Bare sier det: Jeg har ikke peiling, men så ut som dette var noe lignende det du spurte om. Endret 18. april 2008 av Zedneek Lenke til kommentar
BorN Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Øverste del av siden når jeg trykker Help -> About Opera: Version informationVersion | 9.27 Build | 709 Platform | Linux System | i686, 2.6.22-14-generic Qt | library 3.3.7 Java | Java Runtime Environment installed Redigert: Okay, ifølge fyren som skrev siden du linket til, funker ikke flash-player sånn helt OK med versjoner av Opera under 9.5. Og 9.5 er på BETA-stadiet (?), så jeg får fikse dette enten i morgen eller en annen gang Endret 18. april 2008 av BorN Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Under windows skal flash fungere. Det fungerer ikke bra, men det fungerer i alle fall sånn halvveis. Om dette skyldes late utviklere fra Adobe eller Opera kan vi sikkert krangle lenge om, men personlig liker jeg å skylde på Adobe..! Voice i Opera: Normalt skal det aktiveres ved å klikke 'v'. Men om man har deaktivert den tidligere, eller noe annet rart skulle tre inn: alt+p -> avansert -> tale -> huk vekk "bruk talestyring"-alternativet -> [OK] Klikk nå 'v', last ned og volia. Merket tekst kan høyreklikkes på og velge alternativet "snakk", eventuelt nok en gang bare klikke 'v'. Scroll Lock brukes for å aktivere kommandoer til Opera. Tror ikke det skal være noe problemer med Opera Voice på Vista - ser ikke helt logikken i at det skal være noe problem. Men tja.. Har ikke prøvd så masse på Vista så veit ikke. Grunnen til at Flash må "aktiveres" skyldes så vidt jeg har fått med meg en rettsak i statene hvor det ble pålagt at add-ons ikke fikk lov til å kjøre automatisk. Dette er dog noe jeg bare mener å ha lest et sted - husker ikke hvor, når, eller noe annet rundt det, så er godt mulig jeg tar grusomt feil. Opplys meg gjerne! Sånn, var det noen andre uavklarte spørsmål denne kvelden? Opera 9.5 Beta 2 er forresten snart klar. Men det vet dere vel alle fra før? Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Ok, hvis dette funker, så er jeg litt overrasket Hvis ikke melder jeg meg ut av denne diskusjonen og slipper å drite meg ut mer Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Å få Opera til å lese opp tekst (vha Windows innebygde "Sam" [eller hva han nå heter]) er ikke noe problem. Sitter på Vista og Opera 9.5 nå, går lett som bare det. i alle fall fungerer høyreklikk->snakk på merket tekst. Å få Opera til å utføre kommandoer derimot vet jeg dessverre lite om. Er jo lov å håpe? Andre problemer rundt browseren tas imot med takk. Gøy å hjelpe med våres alles favorittbrowser Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Å få Opera til å lese opp tekst (vha Windows innebygde "Sam" [eller hva han nå heter]) er ikke noe problem. Sitter på Vista og Opera 9.5 nå, går lett som bare det. i alle fall fungerer høyreklikk->snakk på merket tekst. Det visste jeg ikke var mulig Men jeg får det ikke til å virke da Endret 19. april 2008 av Zedneek Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Voice i Opera: Normalt skal det aktiveres ved å klikke 'v'. Men om man har deaktivert den tidligere, eller noe annet rart skulle tre inn:alt+p -> avansert -> tale -> huk vekk "bruk talestyring"-alternativet -> [OK] Klikk nå 'v', last ned og volia. Merket tekst kan høyreklikkes på og velge alternativet "snakk", eventuelt nok en gang bare klikke 'v'. Scroll Lock brukes for å aktivere kommandoer til Opera. Hjelper den fremgangsmåten? Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Finnes det en måte å lukke opera på når det har klikket, uten å måtte skru av hele PC-en? Task manageren greier det ikke. Etter jeg lastet ned 9.27 kræsjer opera veldig ofte. Forrige versjon var ikke slik. Kanskje jeg bør gå tilbake til forrige versjon? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Du kan avslutte prosessen i oppgavebehandlinga (Task manager). Gå til fana Prosesser, og finn Opera.exe. Høgreklikk --> Avslutt prosess. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Har du prøvd å reinstallere? Husk å ta vare på profilmappen, så du ikke mister noen instillinger. Lenke til kommentar
Livert Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Jeg har problemer når jeg skal se på videoer i youtube gjennom Opera, ved jevne mellomrom blir det sånn at vidoene stopper etter 2 sekunder. Hadde det slik tidligere med alphaversjonene, men det gikk over da jeg installerte siste Betaen. Men nå har det blitt slik i Betaen også. Liker ikke å måtte krype til explorer når dette skjer. Noen som vet hva grunnen er? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 har beta 2 kommet ut enda? jeg tror ikke det, det er vel heller det at beta 2 skal komme snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå